Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Lisans Programlarında Erken Çocukluk Müzik Eğitiminin Durumu ve EÇME Uzmanı Yeterliklerinin Belirlenmesi

Yıl 2024, , 1201 - 1228, 24.06.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1418930

Öz

Bu çalışma; öğretim elemanları ve müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda, eğitim fakültelerinin müzik, sınıf ve okul öncesi öğretmenliği lisans programları ile sağlık bilimleri fakültelerinin çocuk gelişimi bölümlerinin Erken Çocukluk Müzik Eğitimi (EÇME) yeterliğini kazandırmasına ilişkin genel durumunu ve EÇME eğitimcisinin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışma, nitel araştırma metodolojisi çerçevesinde yapılandırılan bir durum çalışmasıdır. Veriler literatür taraması ve görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Literatür taraması yöntemi ile yurt içi, yurt dışı kaynaklar ve lisansüstü çalışmalar taranarak araştırmanın kuramsal çerçevesi oluşturulmuştur. Katılımcılarla yapılan görüşmelerden elde edilen veriler kategorisel içerik analizi esas alınarak incelenmiştir. Benzer ve birbiri ile ilişkisi olduğu belirlenen veriler belirli kavramlar ve temalar etrafında bir araya getirilmiş ve yorumlanmış, betimsel analiz yaklaşımı kullanılarak tezin alt amaçları doğrultusunda raporlaştırılmıştır. Katılımcılar lisans mezunlarının EÇME ile ilgili yeterli bilgi ve deneyime sahip olamadan mezun oldukları ortak görüşüne dayanmaktadır. Yetersizlik kanılarını; programın EÇME’ ye yönelik sadece teorik dersleri içermesi, doğrudan okul öncesine yönelik derslerin olmaması, derslerin uygulamadan yoksun olması, akademisyenlerin erken çocukluk müzik eğitimi uzmanı olmaması, ders saatlerinin yetersizliği, verilen teorik bilgilerin erken çocukluğa nasıl uygulanacağının bilinmemesi, programın yetersiz kaldığı, derslerin sınırlı sayıda olması gibi nedenlere bağladıkları görülmektedir. EÇME alan uzmanının sahip olması gereken yeterlikler ise genel yeterlikler ve alan yeterlikleri olmak üzere iki temada toplanmıştır.

Etik Beyan

Sayın Editör, bu çalışma Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Güzel Sanatlar Eğitimi Programı’nda Haziran 2023 te kabul edilen “Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi Alanında Uzmanlık Eğitimi İçin Alan Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Bir Program Önerisi” isimli tezin bir bölümünden türetilen bu çalışmanın etik onayı “Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Sosyal ve Beşeri Bilimler Kurulu” tarafından E-60263016-050.06.04-136517 sayı numarası ve 26 nolu karar ile onaylanmıştır. Belge Doğrulama Kodu: BSDL5NZP25, Pin Kodu: 54362’dir. Bu etik rapor, araştırmanın başlangıcından sonuna kadar dikkate alınmıştır ve elde edilen verilerin doğru ve güvenilir olduğunu temin etmek adına özenle uygulanmıştır.

Kaynakça

  • Abide, Ö. F. (2021). Farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerin nitelikli okul, nitelikli ders ve nitelikli öğretmen özelliklerine yönelik algılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Kesit Akademi Dergisi, 7(26), 463-482.
  • Ahmethan, N. B. & Yiğit, V. B. (2018). Müzik öğretmen adaylarının ideal müzik öğretmeni algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(41), 202-225.
  • Askarovich, A. M. (2024). The Concept of Music Literacy in the Science of Music Culture. Best Journal of Innovation in Science, Research and Development, 3(1), 19-21.
  • Aral, N. (2011). Dil gelişimi. Prof. Dr. Neriman Aral ve Prof. Dr. Gülen Baran (Ed.), Çocuk gelişimi. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Aral, N., Kandır, A. & Can Yaşar, M. (2000). Okul öncesi eğitim ve anasınıfı programları. İstanbul: Yapa Yayınları.
  • Atabek-Yiğit, E. & Balkan-Kıyıcı, F. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmen algısı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 20-39.
  • Bal, G. & Dinç Altun, Z. (2023). Sınıf eğitimi ana bilim dalında müzik öğretimi dersini yürüten öğretim elemanlarının dersin içerik ve uygulamasına ilişkin görüşleri. Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences/Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2).
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. In Y. Dede (Ed.), Nitel yöntemler (ss. 183-213). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W. (2020). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. İstanbul: EDAM Yayınları.
  • Ellis, A. K. & Fouts, J. T. (2001). Interdisciplinary curriculum: The research base. Music Educators Journal, 87(5), 22-22.
  • Fidan, S. G., Çiftçibaşı, M. C. & Turan, Z. (2020). Müzik öğretmeni adaylarının okul öncesi müzik eğitimi yeterliklerine ilişkin görüşleri. Eurasian Journal of Music and Dance, 16, 354-374. https://doi.org/10.31722/ejmd.757303
  • Gordon, E. E. (1989). Audiation, music learning theory, music aptitude, and creativity. Suncoast Music Education Forum on Creativity, 75, 81.
  • Göncü, İ. Ö. (2010). Okul öncesi eğitimde müzik eğitimininin temel sorunları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 355-362. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49063/626025
  • Gündüz, M. (2014). İlkokul öğrencilerinin etkili öğretmen hakkında düşünceleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 114-128.
  • Jeux Dramatiques Sanal Müzesi. (2022). Anasayfa. Retrieved from https://www.jeuxdramatiquessanalmuzesi.com/(01.11.2023 tarihinde erişilmiştir).
  • Julia, J., Supriyadi, T. & Iswara, P. D. (2020). Training the non-specialist music teacher: Insights from an Indonesian action research study. Universal Journal of Educational Research, 8(2), 547-558.
  • Kalyoncu, N. (2004). Müzik öğretmeni yeterlikleri ve güncel müzik öğretmenliği lisans programı [Music teacher competencies and actual music teacher training bachelor program]. In Proceedings of Symposium on Music Teacher Training from Musiki Muallim Mektebi to present-day (1924-2004) (ss. 510-525). Süleyman Demirel University, Isparta, Turkey.
  • Koç, H. U. (2016). Okul öncesi müzik eğitiminde genel yaklaşımlar dersinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlar üzerindeki etkisinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kołodziejski, M., Králová, E. & Hudáková, J. (2014). Music and movement activities and their impact on musicality and healthy development of a child. Journal of Educational Review, 7(4), 559-569.
  • Kurtaslan, H. (2013). Okul öncesi müzik eğitiminde genel yaklaşımlar dersine yönelik öğrenci görüşleri. eJournal of New World Sciences Academy, 8(1), 73-81.
  • Küçüköncü, Y. (2000). Sınıf öğretmenliğinde müzik eğitimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7), 8-12. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/pub/pauefd/issue/11136/133196
  • Kvernbekk, T. (2000). Seeing in practice: a conceptual analysis. Scandinavian Journal of Educational Research, 44(4), 357–370.
  • Lorenzo-de Reizabal, M. (2022). Music education models in the 21st century: the music mediation model for social engagement. Revista Educación, 46(2). http://doi.org/10.15517/revedu.v46i2.49922
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için rehber. (Çev. S. Turan) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2015). Nitel veri analizi. (S. A. Altun ve A. Ersoy, Çev.). Ankara: Pegem.
  • Minor, L. C., Onwuegbuzie, A. J., Witcher, A. E. & James, T. L. (2002). Preservice teachers’ educational beliefs and their perceptions of characteristics of effective teachers. Journal of Educational Research, 96(2), 116-127.
  • Neelly, L. P. (2000). Collaborative early childhood music practice: a year in the life of a prekindergarten music teacher (Doctoral dissertation, University of Rochester, Eastman School of Music). Dissertation Abstracts International, 61(03A), 927.
  • Negiş Gökce, N. (2019). Müzik öğretmeni yetiştirme programı hakkında, öğrencilerin, müzik öğretmenlerinin ve öğretim üyelerinin görüşleri [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Öztürk, B. & Bulut, F. (2021). 1998-2018 yılları arasında uygulanan müzik öğretmenliği lisans programlarındaki meslek bilgisi derslerine yönelik bir inceleme. TURAN: Stratejik Arastirmalar Merkezi, 13(52), 150-155.
  • Sever, S. (2012). Teknoloji destekli koro dersi uygulaması. Sanat Dergisi, 0(21), 85-96. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunigsfd/issue/2609/33578 adresinden erişildi.
  • Sever, S. (2015). İlköğretim öğrencilerinin resimsel anlatımlarında müzik imgesi ve okuldaki müzik dersiyle ilişkisi. İlköğretim Online, 14(2), 538-556. DOI: 10.17051/io.2015.63556
  • Sturm, B. L., Déguernel, K., Huang, R., Holzapfel, A., Bown, O., Collins, N., ... & Ben-Tal, O. (2024). MusAIcology: AI Music and the Need for a New Kind of Music Studies.
  • Sungurtekin, Ş. (2005). Orff çalgılarının okul müzik eğitimindeki yeri ve okul öncesi eğitim kurumlarındaki uygulamalarının değerlendirilmesi [Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterlikleri: modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82. https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8704/108689 adresinden erişildi.
  • Taş, S. & Atılgan, D. S. (2022). Sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik öz-yeterlikleri ile müzik öğretim becerileri ve müziksel gelişimleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 47(209).
  • Telli, S., Den Brok, P., & Çakıroğlu, J. (2010). Öğretmen ve öğrencilerin ideal öğretmen hakkındaki görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), 118-129.
  • Temiz, E. & Andaç, Y. (2016). Müzik dersinde teknoloji kullanımının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumlarına etkisi. Fine Arts, 11(4), 0-0. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsafine/issue/24575/260202 adresinden erişildi.
  • Trevarthen, C. & Aitken, K. J. (2001). Infant intersubjectivity: research, theory, and clinical applications. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 42, 3–48.
  • Trevarthen, C. & Malloch, S. (2002). Musicality and music before three: human vitality and invention shared with pride. Zero to Three, 23, 10–18.
  • Üstüner, M., Abdurrezzak, S. & Yıldızbaş, Y. V. (2021). Öğretmenlerin ideal öğretmen özelliklerine ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(229), 567-585.
  • Vilde, I. & Vītols, E. (2023). Interdisciplinary competence of ınnovation in the educational practice of music teachers of general education within the framework of studies. In INTED2023 Proceedings (pp. 4196-4202). IATED.
  • Welch, G. F. (2021). The challenge of ensuring effective early years music education by non-specialists. Early Child Development and Care, 191(12), 1972-1984. DOI: 10.1080/03004430.2020.1792895
  • Wiggins, R. A. & Wiggins, J. (2008). Primary music education in the absence of specialists. International Journal of Education ve the Arts, 9(12). Retrieved from http://www.ijea.org/v9n12/
  • Woodward, S. C. (2007). Nation building—one child at a time: Early childhood music education in South Africa. Arts Education Policy Review, 109(2), 33–42. doi:10.3200/aepr.109.2.33-42
  • Yener, S. (2005). Müzik eğitiminde bilgisayar teknolojisi. I. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

The State of Early Childhood Music Education in Bachelor Programs in Turkey and Determining the Competencies of ECME Specialists

Yıl 2024, , 1201 - 1228, 24.06.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1418930

Öz

This study has been prepared with the aim of determining the overall situation regarding the adequacy of early childhood music education (ECME) in the undergraduate programs of education faculties, specifically in the music, classroom, and preschool teaching departments, as well as in the child development departments of health sciences faculties. The study also aims to identify the knowledge, skills, and competencies that an ECME educator should possess, based on the opinions of instructors and music teachers. The research adopts a qualitative research methodology within the framework of a structured case study. Data were obtained through a literature review and interview technique. The theoretical framework of the research was established by reviewing domestic and international sources, as well as postgraduate studies, using the literature review method. Data obtained from interviews with participants were analyzed based on categorical content analysis. Similar and related data were grouped around specific concepts and themes, and interpreted using a descriptive analysis approach, in line with the sub-objectives of the thesis. Participants in the study express a common belief that graduates do not possess sufficient knowledge and experience in ECME. The perceived inadequacies are attributed to reasons such as the program including only theoretical courses related to ECME, the absence of direct courses specifically for preschool education, the lack of practical application in the courses, the non-specialization of academics in early childhood music education, insufficient course hours, a lack of knowledge on how to apply theoretical information to early childhood, and the program being deemed inadequate due to a limited number of courses. Competencies that an ECME specialist should possess are categorized into general competencies and field-specific competencies.

Kaynakça

  • Abide, Ö. F. (2021). Farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerin nitelikli okul, nitelikli ders ve nitelikli öğretmen özelliklerine yönelik algılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Kesit Akademi Dergisi, 7(26), 463-482.
  • Ahmethan, N. B. & Yiğit, V. B. (2018). Müzik öğretmen adaylarının ideal müzik öğretmeni algıları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(41), 202-225.
  • Askarovich, A. M. (2024). The Concept of Music Literacy in the Science of Music Culture. Best Journal of Innovation in Science, Research and Development, 3(1), 19-21.
  • Aral, N. (2011). Dil gelişimi. Prof. Dr. Neriman Aral ve Prof. Dr. Gülen Baran (Ed.), Çocuk gelişimi. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Aral, N., Kandır, A. & Can Yaşar, M. (2000). Okul öncesi eğitim ve anasınıfı programları. İstanbul: Yapa Yayınları.
  • Atabek-Yiğit, E. & Balkan-Kıyıcı, F. (2019). Öğretmen adaylarının öğretmen algısı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 20-39.
  • Bal, G. & Dinç Altun, Z. (2023). Sınıf eğitimi ana bilim dalında müzik öğretimi dersini yürüten öğretim elemanlarının dersin içerik ve uygulamasına ilişkin görüşleri. Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences/Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2).
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni: nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. In Y. Dede (Ed.), Nitel yöntemler (ss. 183-213). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W. (2020). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. İstanbul: EDAM Yayınları.
  • Ellis, A. K. & Fouts, J. T. (2001). Interdisciplinary curriculum: The research base. Music Educators Journal, 87(5), 22-22.
  • Fidan, S. G., Çiftçibaşı, M. C. & Turan, Z. (2020). Müzik öğretmeni adaylarının okul öncesi müzik eğitimi yeterliklerine ilişkin görüşleri. Eurasian Journal of Music and Dance, 16, 354-374. https://doi.org/10.31722/ejmd.757303
  • Gordon, E. E. (1989). Audiation, music learning theory, music aptitude, and creativity. Suncoast Music Education Forum on Creativity, 75, 81.
  • Göncü, İ. Ö. (2010). Okul öncesi eğitimde müzik eğitimininin temel sorunları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 355-362. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49063/626025
  • Gündüz, M. (2014). İlkokul öğrencilerinin etkili öğretmen hakkında düşünceleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 114-128.
  • Jeux Dramatiques Sanal Müzesi. (2022). Anasayfa. Retrieved from https://www.jeuxdramatiquessanalmuzesi.com/(01.11.2023 tarihinde erişilmiştir).
  • Julia, J., Supriyadi, T. & Iswara, P. D. (2020). Training the non-specialist music teacher: Insights from an Indonesian action research study. Universal Journal of Educational Research, 8(2), 547-558.
  • Kalyoncu, N. (2004). Müzik öğretmeni yeterlikleri ve güncel müzik öğretmenliği lisans programı [Music teacher competencies and actual music teacher training bachelor program]. In Proceedings of Symposium on Music Teacher Training from Musiki Muallim Mektebi to present-day (1924-2004) (ss. 510-525). Süleyman Demirel University, Isparta, Turkey.
  • Koç, H. U. (2016). Okul öncesi müzik eğitiminde genel yaklaşımlar dersinin müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlar üzerindeki etkisinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kołodziejski, M., Králová, E. & Hudáková, J. (2014). Music and movement activities and their impact on musicality and healthy development of a child. Journal of Educational Review, 7(4), 559-569.
  • Kurtaslan, H. (2013). Okul öncesi müzik eğitiminde genel yaklaşımlar dersine yönelik öğrenci görüşleri. eJournal of New World Sciences Academy, 8(1), 73-81.
  • Küçüköncü, Y. (2000). Sınıf öğretmenliğinde müzik eğitimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(7), 8-12. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/en/pub/pauefd/issue/11136/133196
  • Kvernbekk, T. (2000). Seeing in practice: a conceptual analysis. Scandinavian Journal of Educational Research, 44(4), 357–370.
  • Lorenzo-de Reizabal, M. (2022). Music education models in the 21st century: the music mediation model for social engagement. Revista Educación, 46(2). http://doi.org/10.15517/revedu.v46i2.49922
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için rehber. (Çev. S. Turan) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2015). Nitel veri analizi. (S. A. Altun ve A. Ersoy, Çev.). Ankara: Pegem.
  • Minor, L. C., Onwuegbuzie, A. J., Witcher, A. E. & James, T. L. (2002). Preservice teachers’ educational beliefs and their perceptions of characteristics of effective teachers. Journal of Educational Research, 96(2), 116-127.
  • Neelly, L. P. (2000). Collaborative early childhood music practice: a year in the life of a prekindergarten music teacher (Doctoral dissertation, University of Rochester, Eastman School of Music). Dissertation Abstracts International, 61(03A), 927.
  • Negiş Gökce, N. (2019). Müzik öğretmeni yetiştirme programı hakkında, öğrencilerin, müzik öğretmenlerinin ve öğretim üyelerinin görüşleri [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Öztürk, B. & Bulut, F. (2021). 1998-2018 yılları arasında uygulanan müzik öğretmenliği lisans programlarındaki meslek bilgisi derslerine yönelik bir inceleme. TURAN: Stratejik Arastirmalar Merkezi, 13(52), 150-155.
  • Sever, S. (2012). Teknoloji destekli koro dersi uygulaması. Sanat Dergisi, 0(21), 85-96. https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunigsfd/issue/2609/33578 adresinden erişildi.
  • Sever, S. (2015). İlköğretim öğrencilerinin resimsel anlatımlarında müzik imgesi ve okuldaki müzik dersiyle ilişkisi. İlköğretim Online, 14(2), 538-556. DOI: 10.17051/io.2015.63556
  • Sturm, B. L., Déguernel, K., Huang, R., Holzapfel, A., Bown, O., Collins, N., ... & Ben-Tal, O. (2024). MusAIcology: AI Music and the Need for a New Kind of Music Studies.
  • Sungurtekin, Ş. (2005). Orff çalgılarının okul müzik eğitimindeki yeri ve okul öncesi eğitim kurumlarındaki uygulamalarının değerlendirilmesi [Yüksek lisans tezi, Uludağ Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterlikleri: modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82. https://dergipark.org.tr/en/pub/inuefd/issue/8704/108689 adresinden erişildi.
  • Taş, S. & Atılgan, D. S. (2022). Sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik öz-yeterlikleri ile müzik öğretim becerileri ve müziksel gelişimleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 47(209).
  • Telli, S., Den Brok, P., & Çakıroğlu, J. (2010). Öğretmen ve öğrencilerin ideal öğretmen hakkındaki görüşleri. Eğitim ve Bilim, 33(149), 118-129.
  • Temiz, E. & Andaç, Y. (2016). Müzik dersinde teknoloji kullanımının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumlarına etkisi. Fine Arts, 11(4), 0-0. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsafine/issue/24575/260202 adresinden erişildi.
  • Trevarthen, C. & Aitken, K. J. (2001). Infant intersubjectivity: research, theory, and clinical applications. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 42, 3–48.
  • Trevarthen, C. & Malloch, S. (2002). Musicality and music before three: human vitality and invention shared with pride. Zero to Three, 23, 10–18.
  • Üstüner, M., Abdurrezzak, S. & Yıldızbaş, Y. V. (2021). Öğretmenlerin ideal öğretmen özelliklerine ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(229), 567-585.
  • Vilde, I. & Vītols, E. (2023). Interdisciplinary competence of ınnovation in the educational practice of music teachers of general education within the framework of studies. In INTED2023 Proceedings (pp. 4196-4202). IATED.
  • Welch, G. F. (2021). The challenge of ensuring effective early years music education by non-specialists. Early Child Development and Care, 191(12), 1972-1984. DOI: 10.1080/03004430.2020.1792895
  • Wiggins, R. A. & Wiggins, J. (2008). Primary music education in the absence of specialists. International Journal of Education ve the Arts, 9(12). Retrieved from http://www.ijea.org/v9n12/
  • Woodward, S. C. (2007). Nation building—one child at a time: Early childhood music education in South Africa. Arts Education Policy Review, 109(2), 33–42. doi:10.3200/aepr.109.2.33-42
  • Yener, S. (2005). Müzik eğitiminde bilgisayar teknolojisi. I. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Öncesi Eğitim, Müzik (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yunus Yapalı 0000-0003-4225-9005

Ayşe Çakır İlhan 0000-0003-1236-711X

Erken Görünüm Tarihi 12 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2024
Kabul Tarihi 2 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Yapalı, Y., & Çakır İlhan, A. (2024). Türkiye’de Lisans Programlarında Erken Çocukluk Müzik Eğitiminin Durumu ve EÇME Uzmanı Yeterliklerinin Belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 1201-1228. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1418930