Bu araştırmada, 5. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri (olumlu ve olumsuz sosyal
davranışlar) ile cinsiyet, doğuş sırası, anne-baba eğitim durumu, ailenin gelir durumu, özsaygı ve
denetim odağı ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 460 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada, Kişisel Bilgi Formu, Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği,
Coopersmith Özsaygı Envanteri ve Nowickistrickland Denetim Odağı Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırmada T-testi, tek yönlü Varyans Analizi (One Way Anova), Scheffe testi ve Pearson
Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, kızların
olumlu sosyal davranışlarının, erkeklere göre daha yüksek; erkeklerin olumsuz sosyal
davranışlarının ise kızlara göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Doğuş sırası ile olumlu ve
olumsuz sosyal davranışlar arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırmanın sonucunda,
olumlu sosyal davranışlar ile anne-babanın eğitim ve gelir durumu arasında anlamlı bir farklılık
olduğu, olumsuz sosyal davranışlar ile anne-babanın eğitim ve gelir durumu arasında anlamlı bir
farklılık olmadığı görülmüştür. Olumlu sosyal davranışlar ile özsaygı düzeyi arasında anlamlı ve
pozitif, olumsuz sosyal davranışlarla anlamlı ve negatif yönde bir ilişki olduğu bulunmuştur. Son
olarak, olumlu sosyal davranışlar ile denetim odağı düzeyi arasında anlamlı ve negatif, olumsuz
sosyal davranışlarla anlamlı ve pozitif bir ilişkinin olduğu görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |