Görme yetersizliği olan öğrencilerde bağımsız
hareket becerilerinin öğretimi hayati derecede önemlidir. Öğrenciler, bağımsız
hareket becerilerinin öğretimiyle çevrelerinde güvenli, etkili, bağımsız
hareket eden birer birey haline gelir. Bu çalışmada normal gelişim gösteren
çocukların görme yetersizliğinden etkilenmiş kardeşlerine bağımsız hareket
becerilerinin öğretiminde eşzamanlı ipucu yönteminin etkililiği
araştırılmıştır. Bu amaç kapsamında çalışma Ankara ilinde yaşayan görme
yetersizliğinden etkilenmiş ve normal gelişim gösteren dört kardeş ile
yürütülmüştür. Araştırmanın deseni denekler arası çoklu yoklama desenidir.
Uygulamacı tarafından öğreten kardeşlere eşzamanlı ipucu yönteminin öğretim
şekli kazandırılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğreten
kardeşlerin uyguladığı eşzamanlı ipucu yönteminin görme yetersizliği olan
kardeşlerin bağımsız hareket becerilerini kazanmasında ve sürdürmesinde etkili
olduğu bulunmuştur. Görme yetersizliği olan kardeşlerin kazandıkları bağımsız
hareket becerilerini farklı ortam ve farklı zamanlarda sergiledikleri gözlenmiştir.
Elle duvar takibi yaparak yürüme becerisi görme engelliler bağımsız hareket becerileri kardeş öğretimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |