Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lise Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ve Eğitsel İnternet Kullanma Öz-Yeterlik İnançları

Yıl 2017, , 636 - 657, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326590

Öz

Bu
araştırmanın amacı liselerde görev yapan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme
eğilimleri ile eğitsel internet kullanımı öz-yeterlik inanç düzeylerini ve bu
iki değişken arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Nicel araştırma yöntemlerinden
tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını MEB Ortaöğretim
Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımları ve
öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı konulu hizmet içi eğitim
seminerlerine katılan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 158
Anadolu Lisesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Yaşam Boyu
Öğrenme Eğilimi Ölçeği” ve “Eğitsel İnternet Kullanımı Öz-Yeterlik Algısı
Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler Mart-Nisan 2016 tarihlerinde toplanmıştır.
Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, t testi ve
varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonunda
öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek, eğitsel internet
kullanımı öz-yeterlik algılarının yeterli düzeyde olduğu, iki değişken arasında
olumlu orta düzeyde bir ilişki bulunduğu saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin
yaşam boyu öğrenme eğilimleri kadın öğretmenler lehine daha yüksektir. Yaşam
boyu öğrenme eğilimi branş ve kıdeme göre, eğitsel internet kullanımı öz-yeterlik
algısı cinsiyet, branş ve kıdeme göre farklılık göstermemektedir.    

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürcü Erdamar

Özden Demirkan

Gülçin Saraçoğlu

Gülgün Alpan

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Erdamar, G., Demirkan, Ö., Saraçoğlu, G., Alpan, G. (2017). Lise Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ve Eğitsel İnternet Kullanma Öz-Yeterlik İnançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 636-657. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326590

Cited By

Teachers’ Views on Lifelong Learning
International Journal of Contemporary Educational Research
https://doi.org/10.52380/ijcer.2024.11.2.621