Araştırma
Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 2009 yılında yapılandırmacılık anlayışı
doğrultusunda geliştirilen felsefe dersi öğretim programının farklı
taksonomilere göre analizini amaçlamaktadır. Nitel araştırma desenine uygun
olarak tasarlanan çalışmada yöntem olarak doküman analizi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma evrenini 11. sınıf felsefe dersi öğretim programında
yer alan kazanımlar oluşturmaktadır. Felsefe dersi öğretim programında yer alan
kazanımların taksonomik analizi yapılırken ölçüt olarak; Bloom ve diğerleri
tarafından geliştirilen bilişsel; Krathwohl, Bloom ve Masia tarafından
geliştirilen duyuşsal; Simpson tarafından geliştirilen devinişsel alan
taksonomileri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; felsefe dersi öğretim
programında yer alan toplam 58 kazanımın 49 (%84)’u bilişsel; 9 (%16)’u duyuşsal alan taksonomisinde yer alırken;
devinişsel alana yönelik herhangi bir kazanıma rastlanmamıştır. Bilişsel
alandaki kazanımların 10 (%21)’u bilme, 24 (%49)’ü kavrama, 8 (%16)’i analiz, 7 (%14)’si ise
değerlendirme basamağında olduğu; duyuşsal alan taksonomisindeki kazanımların
tümünün ise alma basamağında olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın son
bölümünde araştırmadan elde edilen sonuçlar literatür çerçevesinde tartışılmış
ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |