Bu araştırmanın amacı
ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin çokgen
ile ilgili problemlerdeki matematiksel düşünme süreçlerini incelemektir. Araştırmada verilerin
toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Toplam sekiz öğrenci ile
gerçekleştirilen araştırmanın verileri klinik görüşme yöntemi
kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilere genellemeye ulaşmaları beklenen çokgenler ile ilgili problemler sunulmuş, elde
edilen veriler tematik olarak analiz edilmiştir. Özelleştirme sürecinin problemi anlama aşamasında
öğrencilerin aşina oldukları problemleri anladıkları ancak farklı bir geometrik
problem ile karşılaştıklarında zorlandıkları belirlenmiştir. Yüksek başarı
düzeyine sahip öğrencilerin tıkanma sürecine girseler dahi atak sayılarının diğer
öğrencilere göre fazla olduğu ve farklı
stratejilere yöneldikleri görülmüştür. Bununla birlikte beklenen
genellemeye ulaşıp bunu sözel olarak
ifade edebilen öğrencilerin çoğu,
genellemeyi cebirsel olarak ifade etmekte oldukça zorlanmışlardır. Geometrik yaklaşım
kullanarak genellemeye ulaşan öğrencilerin ulaştıkları genellemelere ilişkin
daha kolay açıklama yapabildikleri, sadece sayısal yaklaşım kullanan
öğrencilerin ulaştıkları genellemelerin nedenlerini açıklamada zorlandıkları
saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |