Çalışmanın amacı, güzel
sanatlar (resim müzik) eğitimi alan öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançları
ile öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarını ortaya koymaktır. Çalışmada tarama
ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017
eğitim-öğretim yılı güz ve bahar döneminde Ondokuz Mayıs Üniversitesi Güzel
Sanatlar Fakültesi’nin resim ve müzik eğitimi bölümlerinin 1.ve 4. sınıflarında
öğrenim gören 209 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında
“Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Öğretmen Öz-yeterlik
Ölçeği” kullanılmıştır. Veilerin
analizinde ise, yüzde, aritmetik
ortalama, Mann Whitney U testi, korelasyon tekniklerinden yararlanılmıştır.
İşlemlerin yapılmasında SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Öğretmen
adaylarının, öz-yeterlik inançlarının
“çok yeterli” olduğu, adayların öz-yeterlik inançlarının cinsiyete,
sınıf düzeyine ve bölüme göre farklılık göstermediği; adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının “orta” düzeyde olduğu, adayların öğretmenlik
mesleğine karşı tutumları cinsiyete ve bölüme göre farklılık
göstermezken, devam ettikleri sınıfa göre anlamlı farklılık gösterdiği ve
öğretmen adaylarının öz-yeterlik düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine ilişkin
tutum düzeyleri arasında düşük düzeyde
ve negatif bir ilişkinin olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |