Bu araştırmanın amacı, yaratıcı fen eğitim programının beş
yaş çocuklarının fen öğrenimi ve bakış açısı alma becerileri üzerindeki
etkililiğini ortaya koymaktır. Ön test-son test kontrol gruplu deneme modelinin
kullanıldığı bu çalışmada, okul öncesi eğitimine devam eden ve benzer özelliklere sahip iki okul öncesi eğitim kurumundan
yansız örnekleme yolu ile seçilen 30’u deney (14 kız, 16 erkek), 30’u
kontrol (14 kız, 16 erkek) grubu olmak üzere 60 çocuk yer almıştır. Veriler
Kişisel Bilgi Formu, Fen Öğreniminin Değerlendirilmesi (Science Learning Assessment-SLA) testi ile 4-5 yaş çocuklarına yönelik Bakış Açısı Alma
(Perspective-Taking) Testi’nin Bilişsel ve Algısal Bakış Açısı Alma alt
testleriyle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, deney ve kontrol
gruplarının ön test puanlarının karşılaştırılmasında bağımsız gruplarda t
testi, deney ve kontrol grubu ön test-son test karşılaştırmalarda ise gruplar
arasındaki ön test puan ortalamalarında anlamlı bir fark bulunmadığı için İki
Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) tekniği kullanılmıştır. Deney ve kontrol
gruplarının ön test-son test puan ortalamalarında deney grubu lehine
istatistiksel olarak anlamlı bir fark elde edilmiştir. Sonuçlar, deney
grubundaki çocuklara uygulanan fen eğitim programının çocukların fen öğrenimi
ve bakış açısı alma becerileri üzerinde etkili olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |