Bu araştırmanın amacı;
ilköğretim öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz
yeterlik algılarını ve tutumlarını belirlemek ve ilköğretim öğretmenlerinin
yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin öz yeterlik algıları ile tutumları arasındaki
ilişkiyi ortaya koymaktır. Ayrıca araştırma ile ilköğretim öğretmenlerinin,
görev yaptıkları yerleşim birimi ile yapılandırmacı yaklaşıma yönelik öz
yeterlik algıları ve tutumları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır.
Tarama modelindeki bu araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Kırklareli’de
görev yapan 609 gönüllü ilköğretim öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin
analizi sırasında Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, MANOVA, Tukey Testi,
Korelasyon kullanılmıştır. İlköğretim öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımı
uygulamaya yönelik öz yeterlik algılarının, görev birimine göre anlamlı düzeyde
değiştiği tespit edilmiştir. İlköğretim öğretmenlerinin yapılandırmacı
yaklaşımı uygulamaya yönelik tutumlarının, görev yapılan birime, göre anlamlı
düzeyde değişmediği, tespit edilmiştir. Ayrıca ilköğretim öğretmenlerin
yapılandırmacı yaklaşıma yönelik öz yeterlik algıları ile tutumları arasında
orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |