Bu araştırmanın amacı
modellerin okuma-yazma-uygulama yöntemi ve yedi ilke ile birlikte
uygulanmasının öğrencilerin Maddenin Tanecikli Yapısı ve Yoğunluk konularındaki
kavramsal anlamalarına etkisini belirlemektir. Araştırmada yarı deneysel desen
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini şehir merkezindeki üç deney grubundan
(ŞYİMG, n=19; ŞYİG, n=20 ve ŞİG, n=19) 58 öğrenci ile kırsal kesimdeki üç deney
grubundan (KYİMG, n=26; KYİG, n=20; KİG, n=24) 70 öğrenci olmak üzere toplamda
128 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplamak Amacıyla Ön Bilgi Testi
(ÖBT), üçer açık uçlu çizim sorusundan oluşan Maddenin Tanecikli Yapısı Testi
(MTYT) ve Yoğunluk Testi (YT) kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel
istatistikler, bağımlı t- testi ve tek yönlü ANOVA kullanılmış ve her bir soru
kavramsal olarak analiz edilmiştir. Bağımlı t- testi sonuçlarına göre ŞYİMG ve
KYİMG’de son test lehine bir anlamlı farklılık belirlenmiştir. ANOVA
sonuçlarına göre model gruplarının diğer deney gruplarına göre kavramsal olarak
daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Kavramsal analizlere göre ise tüm
gruplarda bazı kavram yanılgıları belirlenmiş, bu yanılgıların model
gruplarında en az olduğu görülmüştür
Model yedi ilke okuma-yazma-uygulama maddenin tanecikli yapısı yoğunluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |