The aim of this study is to examine the Latent
Class Analysis in different scoring situations. For this purpose, a test consists of multiple choice items
which is applied in different types such as dual, expert judgement and weighted
experimentally, respectively. A total of 595 students who are studying at
Mersin University in the Faculty of Education were included to the study.
Latent Class Analysis was used to determine the best fitted model of data. The
findings of the study showed that the same number of classes was calculated in
latent class analysis for binary and expert judgment scoring. The minimum
number of classes was obtained for experimentaly scoring with the least
parameter estimation. For binary and expert judgment scoring, the number of
classes was higher than experimental scoring. In the latent class analysis, the
most appropriate model is the best fitted model with the least number of latent
classes and least parameter estimation.Therefore, it can be stated that the
experimental scoring method model is the most appropriate model for latent
class analysis.
Bu çalışmada Örtük Sınıf Analizinin farklı puanlama durumlarındaki işleyişini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çoktan seçmeli maddelerden oluşan ve seçenekleri ikili, uzman yargısına dayalı ağırlıklı ve deneysel ağırlıklı puanlanabilen bir test kullanılarak Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan toplam 595 öğrenciden veri toplanmıştır. Öğrencilerin test maddelerine vermiş oldukları yanıtlar ikili, deneysel ağırlıklı ve uzman yargısına dayalı ağırlıklı olarak ayrı ayrı puanlanmış ve elde edilen veriler üzerinde örtük sınıf analizi yapılmıştır. Ulaşılan bulgular ikili ve uzman yargısına dayalı ağırlıklı puanlama için örtük sınıf analizinde aynı sınıf sayısına ulaşıldığını göstermiştir. En az sınıf sayısına ise en az parametre kestirimiyle deneysel ağırlıklı puanlama için ulaşılmıştır. İkili ve uzman yargısına dayalı ağırlıklı puanlama için ise elde edilen sınıf sayısı ve kestirilen parametre sayısı deneysel ağırlıklı puanlamayla ulaşılandan daha yüksektir. Örtük sınıf analizinde en uygun model, en az örtük sınıf sayısıyla ve en az parametre kestirimiyle model veri uyumunu yakalayan modeldir. Bu nedenle deneysel ağırlıklı puanlama yöntemiyle ulaşılan modelin örtük sınıf analizi için en uygun model olduğu ifade edilebilir.
Örtük Sınıf Analizi İkili Puanlama deneysel ağırlıklı puanlama uzman yargısına dayalı ağırlıklandırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |