Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim öğrenme ortamlarına ilişkin görüşleri ve İngilizce ders başarısı arasındaki ilişkinin incelendiği ve ilişkisel tarama modelinde yürütülen bu çalışmaya toplam 924 lisans ve ön lisans öğrencisi katılmıştır. Araştırmada, Kişisel Bilgi Formu, Web-Tabanlı Öğrenme Ölçeği ve İngilizce II dersi başarı notları kullanılmıştır. Öğrencilerin, öğretmen desteği, öğrenci iletişim ve iş birliği, kişisel ilgi, otantik (gerçekçi) öğrenme, aktif öğrenme, öğrenci özerkliği ve memnuniyet olmak üzere tüm alt boyutlarda olumlu görüş bildirdiği; %75,60’ının İngilizce dersinde başarılı olduğu; İngilizce dersinde kadın öğrencilerin ve lisans öğrencilerinin daha başarılı olduğu; İngilizce dersinde başarılı ve başarısız olan öğrencilerin uzaktan eğitim öğrenme ortamına ilişkin görüşlerinin tüm boyutlarda olumlu ve birbirine benzer düzeyde olduğu; öğretmen desteği, iletişim ve iş birliği, kişisel ilgi ve aktif öğrenme boyutlarında kadın ve erkek öğrencilerin ortalamaları arasındaki farkın anlamlı bulunmadığı; otantik öğrenme ve öğrenci özerkliği boyutunda kadın öğrencilerin ortalamasının erkek öğrencilerin ortalamasından anlamlı düzeyde yüksek olduğu; memnuniyet alt boyutunda erkek öğrencilerin ortalamasının kadın öğrencilerin ortalamasından anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Aktif öğrenme ve memnuniyet alt boyutlarında ön lisans ve lisans seviyesindeki öğrenci ortalamaları arasında farkın anlamlı olmadığı; öğretmen desteği, iletişim ve iş birliği, kişisel ilgi, otantik öğrenme ve öğrenci özerkliği alt boyutlarında lisans öğrencilerinin ortalamalarının ön lisans öğrencilerinin ortalamalarından anlamlı olarak yüksek olduğu belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilere dayanarak, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) ve Devlet Planlama Teşkilatı’nın (DPT) artan uzaktan eğitim hizmetlerinin gelişmesini sağlaması; etkileşimli uygulamaların geliştirilmesi ve öğrencinin sürece dâhil olmasının mümkün olduğu kadar arttırılması önerilerinde bulunulmuştur.
Yabancı dil eğitimi Yabancı dil ders başarısı web tabanlı uzaktan eğitim uzaktan eğitim e-öğrenme
A total of 924 graduate and undergraduate students participated in the present study, which was conducted in a relational survey model, in which the relationship between university students’ opinions on distance learning learning environments and English II course success was examined. Personal Information Form, Web-Based Learning Environment Instrument and English II course success grades were used in the research.That the students expressed positive opinions in all sub-dimensions including teacher support, student communication and cooperation, personal attention, authentic (realistic) learning, active learning, student autonomy and satisfaction; 75,60 % was successful in English course; female students and undergraduate students are more successful in English course; the opinions of successful and unsuccessful students about the distance learning environment are positive and similar in all dimensions; the difference between the average of male and female students were not significant in teacher support, communication and cooperation, personal attention and active learning dimensions; the average of female students was significantly higher than the average of male students in the dimension of authentic learning and student autonomy; the average of male students was found to be significantly higher than the average of female students in the sub-dimension of satisfaction. Based on the data obtained in the research, that the Higher Education Institution (HEI) and the State Planning Organization (SPO) ensure the development of increasing distance education services; developing interactive applications and increasing student involvement as much as possible were suggested.
distance education e-learning foreign language course achievement foreign language education web-based distance education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |