Bu araştırma, viyolonsel eğitimi sürecinde karşılaşılan “entonasyon” probleminin çözümüne yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri öğrenci performansıyla karşılaştırılarak, viyolonsel eğitiminde karşılaşılan entonasyon problemlerinin nedenleri ile ilgili görüşlere ve görgül verilere dayalı saptamalar yapmak, konunun önemini vurgulamak ve entonasyon problemlerini en aza indirebilmek için gerekli önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 Öğretim Yılında Bolu Güzel Sanatlar Lisesinde görev yapan üç viyolonsel öğretmeni ve aynı okulda öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıftaki on yedi viyolonsel öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmada, araştırmanın amacına ve önemine uygun olarak uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan “Öğretmen Anket Soruları”, “Öğrenci Anket Soruları” ve “Performans Gözlem Formu” uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulardan hareketle, SPSS yazılımı aracılığı ile istatistiksel yöntemlerden yararlanılarak araştırmanın alt problemlerine yönelik veriler elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, viyolonsel öğretmenlerinin ve öğrencilerinin entonasyon probleminin çözümüne yönelik görüşlerinin büyük bir bölümünde, görüşler arasında bir uyum olduğu ortaya çıkmıştır. Entonasyon probleminin çözümüne yönelik öğretmen görüşleri ile öğrenci performanslarının karşılaştırılmasında yapılan istatistiksel çözümlemelere göre büyük ölçüde farklılıklar olduğu anlaşılmaktadır. Entonasyon problemlerinin çözümüne yönelik öğrenci görüşleri ile öğrenci performanslarının karşılaştırılmasında ise sonuçların bir bölümünde farklılık bulunurken, bir bölümünde farklılık bulunmamıştır.
Çalgı çalgı eğitimi viyolonsel viyolonsel eğitimi entonasyon
This study has the objective to compare the views of teachers as well as students about the solution of intonation problems encountered in the process of cello education with students’ performance. Also, the study aims to draw conclusions based on opinions and empirical data regarding the causes of intonation problems encountered in cello education, to emphasize the importance of the subject and to make the necessary suggestions to minimize the problems of intonation. The participants of the study consists of three cello teachers working in Bolu Fine Arts High School in the 2018-2019 academic year and seventeen cello students in the first, second, third and fourth grades of the same school. The research study is a descriptive study. In this study, a “Teacher Questionnaire”, “Student Questionnaire” and “Performance Observation Form” prepared by the researcher in accordance with the expert opinions, the purpose and the importance of the research study were used. Based on the findings obtained in the study, data for the sub-problems of the study were obtained by using statistical methods through SPSS software. According to the results obtained from the research, it was revealed that there is a positive compatibility between the views of the cello teachers towards the solution of the intonation problem and students' performance. In terms of the comparison of students' views on the solution of intonation problems and their performances, difference in some of the results was found while no difference was found in the other results.
Instrument instrument training cello cello training intonation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |