In this study, investigating the relationship between psychological birth order and resilience in university students was aimed. Also, it was examined whether or not the university students’ resilience di1ffers in terms of gender and department variables. The sample of the study included 301 female (66. 9 %) 149 male (33.1 %), totally 450 undergraduate students attending the different departments of Fatih Faculty of Education in Karadeniz Technical University. As the data collection tools, Resiliency Scale, Psychological Birth Order Inventory and Personal Data Form were used in the study. When the findings of the study were examined, it was seen that resilience of university students was negatively correlated with the oldest and the youngest child psychological birth order and positively correlated with middle and the only child psychological birth order. Also, it was found that psychological birth order was a significant predictor of resilience. The findings of the study showed that female students were superior to male students in terms of resilience scores. This study was carried out with university students; it was unknown whether or not they were under risk. It is thought that the carrying out new studies including under risk university student samples also examining different variables is necessary
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin psikolojik doğum sıraları ile psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlıklarının cinsiyet ve bölüm değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığına da bakılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerinde öğrenim görmekte olan 301 (%66,9) kız ve 149 (%33,1) erkek, toplam 450 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Psikolojik Sağlamlık Ölçeği, Psikolojik Doğum Sırası Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde üniversite öğrencilerinde büyük ve küçük çocuk psikolojik doğum sırasının psikolojik sağlamlık düzeyi ile negatif yönde; ortanca ve tek çocuk psikolojik doğum sırasının ise pozitif yönde ilişkili olduğu ve psikolojik doğum sırasının psikolojik sağlamlığın anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda kız öğrencilerin psikolojik sağlamlıklarının erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu da belirlenmiştir. Çalışma risk altında olup olmadıkları belli olmayan üniversite öğrencileri üzerinde yapılmıştır, üniversiteye devam eden ve risk altında oldukları belirlenen öğrencilerle farklı değişkenleri de içerecek şekilde yeni araştırmalara gereksinim duyulduğu düşünülmektedir
Psikolojik sağlamlık psikolojik doğum sırası üniversite öğrencisi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 1 |