Bu çalışmanın amacı müzik
öğretmeni adaylarının problem çözme becerisi (PÇB) algılarını belirlemek ve
piyano dersinde karşılaştıkları problemleri çözmede bu algılarının nasıl bir
etkisi olduğunu incelemektir. Ayrıca öğrencilerin PÇB algıları cinsiyet ve
mezun oldukları lise türüne göre değerlendirilmiş ve piyano dersi başarısı ile
arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 35 müzik öğretmeni adayı
oluşturmaktadır. Nicel veriler Heppner ve Petersen (1982) tarafından
geliştirilen “Problem Çözme Envanteri” ile toplanmıştır. Nitel verileri ise 10
öğrenci ile yapılan görüşme kayıtları oluşturmaktadır. Veriler, bağımsız
gruplar için t testi, korelasyon analizi ve içerik analizi kullanılarak
çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda müzik öğretmeni adaylarının problem çözme
becerisi algılarının olumsuz yönde olduğu belirlenmiştir. Yapılan görüşmelerde
olumsuz PÇB algısına sahip olan öğrencilerin piyano dersinde karşılaştıkları
problemleri çözmede daha başarılı oldukları anlaşılmıştır. Algıları olumlu
yönde olan öğrenciler ise piyano dersinde karşılaştıkları problemleri çözme
konusunda kendilerine güvenmediklerini belirtmişlerdir. Cinsiyetler arasında
toplam puan, yaklaşma-kaçınma ve kişisel kontrol boyutlarında anlamlı farklılık
bulunmamaktadır. Problem çözme güveni boyutunda ise erkek öğrencilerin lehine
anlamlı farklılık bulunmuştur. Mezun olunan lise türüne göre öğrencilerin PÇB
algısı puanlarında ve piyano dersi başarısı ile PÇB algıları arasında anlamlı
bir ilişki yoktur. Bu durum görüşme sonuçları ile de desteklenmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2 |