Araştırmanın amacı,
okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri
arasındaki ilişkinin saptanmasıdır. Araştırmanın evrenini, Edirne ili merkez ve
ilçelerinde yer alan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul, ortaokul ve
liselerde görev yapan 361 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem
alınmayarak evrende yer alan tüm okul yöneticilerine ulaşılmaya çalışılmış, bu
doğrultuda eksik ve özensiz doldurulanlar çıkarılarak 285 ölçek incelemeye
alınmıştır. Araştırmada; okul yöneticilerinin teknostres algılarının orta
düzeyde olduğu, bireysel yenilikçilik düzeylerinin ise sorgulayıcı kategoride
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada bireysel yenilikçilik ile
tekno-karmaşa arasında düşük düzeyde negatif ve anlamlı bir ilişki, bireysel
yenilikçilik ile tekno-güvensizlik arasında düşük düzeyde, negatif ve anlamlı bir
ilişki, bireysel yenilikçilik ile tekno-belirsizlik arasında ise düşük düzeyde,
pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 3 |