Bu çalışmanın amacını, yer temelli eğitimin 3 ve 4. Sınıf Fen Bilimleri Programı ile ders kitaplarındaki
etkinliklerin incelenerek program ve kitaplara yansıma düzeylerini belirlemek
oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman
incelemesi deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Fen Bilimleri
Dersi (3-8) Öğretim Programı ve 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı, 4. Sınıf
Fen ve Teknoloji Ders ve Öğrenci Çalışma Kitabı oluşturmaktadır. Çalışmanın
ilkokul kademesini kapsaması nedeniyle 3 ve 4. sınıflar seçilmiştir. Veriler doküman incelemesi yöntemi ile elde
edilmiştir. Verilerin analizinde, nitel
araştırma tekniklerinden betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. 3. sınıf Fen
Bilimleri Programı incelendiğinde, kazanımların yer temelli eğitim ile uygulama
yapmaya uygun olduğu belirlenmiştir. Fakat yer temelli eğitime uygun olabilecek
kazanımların etkinlikleri sınıf dışı yerine genellikle sınıf içi etkinliklerle
sınırlı kalmıştır. 4. sınıf programında kazanımlar incelendiğinde de yer
temelli eğitim ile kazandırılabilecek kazanımlar var olmasına rağmen yine sınıf
içi etkinliklerle sınırlı kalınmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 3 |