Sınıf öğretmeni adaylarının sahip oldukları temel
değerler ile akademik sahtekârlık eğilimlerini incelemenin ve bu değişkenler
arasındaki ilişkiyi belirlemenin amaçlandığı bu araştırma betimsel araştırma
desenlerinden ilişkisel tarama modelindedir. 892 sınıf öğretmeni adayı ile
gerçekleştirilen araştırmada veri toplama aracı olarak Schwartz ve diğerleri
(2012) tarafından geliştirilen, Demirutku ve Tekinay (2016) tarafından Türkçeye
uyarlanan “Portre Değerler Ölçeği” ve Eminoğlu (2008) tarafından geliştirilen
“Akademik Sahtekârlık Eğilimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin
çözümlenmesinde t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmeni adaylarının en çok
“güvenlik-toplumsal”, “iyilikseverlik-güvenilirlik” ve “evrenselcilik-ilgi”
değerlerine, en az ise “güç-kaynaklar” ve “güç-baskınlık” değerlerine önem
verdikleri; kısmen akademik sahtekârlık eğilimine sahip oldukları ve cinsiyet
ile sınıf değişkenine göre akademik sahtekârlık eğilimlerinin ve sahip
oldukları değerlerin değiştiği bulunmuştur. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının
sahip oldukları bazı temel değerler ile akademik sahtekârlık eğilimleri
arasında pozitif ve anlamlı; bazıları arasında ise negatif ve anlamlı ilişki
olduğu ortaya çıkmıştır.
Temel Değerler Akademik Sahtekârlık Eğilimi Sınıf öğretmeni Adayı.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 4 |