Bu çalışmanın amacı, bir "Akademik Dinleme Becerisi
Yeterliliği Ölçeği" (ADBYÖ) geliştirmektir. ADBYÖ’nin geliştirilmesi
sürecinde, ilgili literatürden yararlanılmıştır. Bu bağlamda, öğretmen
adaylarının akademik dinleme becerisi yeterlik düzeylerini tespit edebilmek
amacı ile “Aktif Dinleme Süreci”,
“Etkin Katılım”, “Dinleme Düzenlemesi” ve “Dinleme
Kuralları” olmak üzere toplam 4 boyutlu 75 maddelik bir ölçek
oluşturulmuştur. Bu aşamadan sonra ölçek Eğitim Fakültesinde öğrenim gören
toplam 1009 öğrenciye tepkilerini almak üzere verilmiştir. Araştırma örnekleminin uygunluğu test etmek için
yapılan Kaiser-Meyer-Olkin
Değeri .87 olarak bulunmuştur. Oluşan boyutların açıklanan toplam varyans
miktarı % 44,95’dir. Ölçeğin 4 boyutunun toplam puanlar ile korelasyonu
istatistiksel açıdan .001 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. Denemelik ölçeğin
geneli ve her boyutu için hesaplanan iç tutarlılık güvenirlikleri (C. Alpha),
Test-tekrar test güvenirliği yeterli bulunmuş ve üst % 27’lik ve alt %
27’lik gruplar arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için
yapılan bağımsız örneklem t-testi sonuçlarına göre ölçek toplam puanları ile
üst %27’lik ve alt %27’lik gruplar arasında anlamlı bir farklılık olduğu
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 2 |