Bu
çalışma, müzik öğretmeni adaylarının müzik türlerine olan ilgilerini belirlemek
amacıyla hazırlanmış betimsel bir çalışmadır. Çalışmada, müzik öğretmeni
adaylarının dinlemeyi tercih ettikleri müzik türlerinin, bireysel çalgı dersi
başarısı, sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü ve piyano dersi akademik
başarısı ile anlamlı farklarının olup olmadığının ortaya çıkarılması
amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde
2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören ve 7 farklı bireysel çalgı
dalında enstrüman eğitimi alan 50 öğrenciden çalışmanın verileri elde
edilmiştir. Öğrenciler, lisans I ve IV düzeyindeki öğrencilerden seçilmiştir.
Çalışmanın veri toplama aşamasında, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde Lisans I
ve IV düzeyinde öğrenim gören 50 öğrenciye araştırmacı tarafından geliştirilen
anket formu uygulanmıştır. Toplanan verilere bağımsız örneklem T-testi, Anova
testi ve Tukey testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, müzik öğretmeni
adaylarının bireysel çalgıları ile müzik türlerine olan ilgileri arasında
yalnız klasik batı müziği ile bireysel çalgıları arasında anlamlı bir farkın
olduğu tespit edilmiş; adayların mezun olunan lise türü, sınıf düzeyi ve piyano
dersi akademik başarısı ile müzik türlerine olan ilgileri arasında anlamlı fark
saptanmamıştır. Elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak, müzik eğitimi lisans
programında işlenen bireysel çalgı derslerinde ve diğer uygulamalı derslerde
çoksesli halk müziğinin kullanımının artırılması, tek sesli eserlerin çoksesli
versiyonlarının düzenlenmesi/kullanılması ve klasik batı müziğine ilgiyi
arttıracak daha verimli çalışmaların yapılması önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 3 |