Bu araştırma, 2011–2012 eğitim-öğretim yılı güz döneminde
Kastamonu il merkezinde bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 78 yedinci
sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırmada,
ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmaya
başlamadan önce şubelerden biri kontrol, diğeri ise deney grubu olarak yansız
(seçkisiz) atama ile belirlenmiştir. Araştırmada 24 adet sorudan oluşan çoktan
seçmeli bir başarı testi kullanılmıştır. Ders sunumları deney grubunda,
argümantasyon odaklı öğrenme sürecine göre, kontrol grubunda ise mevcut fen ve
teknoloji programına göre yapılmış ve herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır.
Uygulama tamamlandıktan sonra, deney ve kontrol grubuna uygulanan son-testten
elde edilen veriler analiz edildiğinde, argümantasyon odaklı öğrenme sürecinin
uygulandığı deney grubunun akademik başarısı, mevcut fen ve teknoloji
programının uygulandığı kontrol grubunun akademik başarısından daha yüksek
çıkmıştır.
Argümantasyon fen eğitimi Toulmin’in argüman modeli akademik başarı kuvvet ve hareket ünitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 3 |