Bu araştırmanın amacı, sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan
okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma sürecine ilişkin yaptıklarının
belirlenmesidir. Bu amaçla, 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz döneminde Bolu
ili merkezinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan, sınıfında
kaynaştırma öğrencisi bulunan 6 okulöncesi öğretmeninin görüşlerini belirlemek
üzere yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri
içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; okul öncesi
öğretmenlerinin kaynaştırma sürecinde, kaynaştırma öğrencisi gelmeden önce
hazırlıklar yaptıkları, bilgi edinmek amacıyla farklı kaynaklardan destek
aldıkları, sınıf içi etkinliklerde, yöntem ve tekniklerin kullanımında çeşitli
uyarlamalar yaptıkları, öğretim öncesi ve sonrası değerlendirmelerde
bulundukları belirlenmiştir. Çeşitli
çalışmalar yaptıkları ancak bu çalışmaların sınırlı olduğu belirlenmiştir. Buna
ek olarak, okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma öğrencisi ve kaynaştırma
sürecinde yapılacak çalışmalar hakkında bilgi gereksinimlerinin olduğu
belirlenmiştir.
Kaynaştırma özel gereksinimli öğrenciler okul öncesi öğretmen yeterlilikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 3 |