Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 18 Sayı: 4, 2390 - 2407, 28.12.2018
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018.18.41844-465446

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlilik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24,1-10.
  • Böke, K. (2011). Çoklu metot kullanımı. K. Böke (Ed.). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri içinde (s.399-412). İstanbul: ALFA.
  • Çetin, O., Çalışkan, E., & Menzi, E. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 11, 273-291.
  • Çoklar, N. A., & Odabaşı, F. H. (2009). Eğitim teknolojisi standartları açısından öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme öz yeterliliklerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 1-16.
  • Çetin, O., & Güngör, B. (2014). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar öz-yeterlik inançları ve bilgisayar destekli öğretime yönelik tutumları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 55-78.
  • Dağ, F. (2016). Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye’de öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim çalışmalarının incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 90-111.
  • Doğru, E., & Aydın, F. (2017). Coğrafya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 6(2), 485-506.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., & Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitim Dergisi, 3, 99-108.
  • Göksun, O, D., & Kurt, A, A. (2016). 21. Yüzyılda değişen öğreten becerileri. İ. Aytekin, H. F. Odabaşı ve B. Akkoyunlu (Eds.). Eğitim teknolojileri okumaları içinde (s. 2-18). Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Gökbulut, B., & Çoklar, N. A. (2017). Bilişim teknolojileri rehber öğretmenlerinin teknoloji koçluk düzeyi. Türk Bilim Araştırma Vakfı, 1, 126-138.
  • Gülcü, A., Solak, M., Aydın, S. & Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branş öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 8, 195-213.
  • ISTE (2018). ISTE Standards for Educators. 26.07.2018 tarihinde https://www.iste.org/standards/for-educators adresinden alınmıştır.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 63-82.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. 26.07.2018 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi genelyeterlikleri/icerik/486 adresinden alınmıştır.
  • Orhan, D., Kurt, A,A., Ozan, Ş.,Vural, S, Ş., & Türkan, F. (2014). Ulusal eğitim teknolojisi standartlarına genel bir bakış. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 2, 65-79.
  • Ozan, C., & Taşgın, A. (2017) .Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartlarına yönelik öz yeterliliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(7), 236-252.
  • Seferoğlu, S.S. (2004). Teacher qualifications and professional development. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Varank, İ. (2009). Considering material development dimension of educational technologies: Determining competencies and pre-service teachers‘skills in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 5(2), 119-125.
  • Yıldız, H., Sarıtepeci, M., & Seferoğlu, S, S. (2013). Fatih projesi kapsamında düzenlenen hizmet-içi eğitim etkinliklerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkılarının ISTE öğretmen standartları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 375-392.

ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM TEKNOLOJİSİ STANDARTLARI TANIMLAMALARINA VE GÖSTERGELERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 18 Sayı: 4, 2390 - 2407, 28.12.2018
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018.18.41844-465446

Öz

Teknolojinin getirdiği yenilikler kapsamında öğretmenlerin de nitelik
ve yeterliliklerini güncel tutması ve geliştirmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın
amacı da Uluslararası Eğitim Teknolojileri Topluluğu (ISTE) tarafından
öğretmenler için yayınlanan standartlar çerçevesinde ortaokul öğretmenlerinin
bu standartları nasıl tanımladıklarını ve standart göstergelerini kendi
eğitim-öğretim faaliyetlerinde nasıl, ne oranda ve hangi uygulamalar ile
yansıttıklarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmada çoklu metot yaklaşımı kullanılmış
olup açık uçlu survey araştırmasına 64 öğretmen; yarı yapılandırılmış
görüşmeler ise 5 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel
istatistik ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Katılımcıların eğitim
teknolojileri standartlarına yönelik tanımlamalarında farklı sonuçlar elde
edilmiş olup, öğrenen, işbirlikçi ve tasarımcı standartlarına yönelik tanımları
öne çıkmaktadır. Göstergelere ait bulgular da öğretmenlerin farklı düzeyde ve
uygulamalar ile eğitim-öğretim faaliyetlerinde standartları yansıttıklarına
ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., & Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlilik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24,1-10.
  • Böke, K. (2011). Çoklu metot kullanımı. K. Böke (Ed.). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri içinde (s.399-412). İstanbul: ALFA.
  • Çetin, O., Çalışkan, E., & Menzi, E. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 11, 273-291.
  • Çoklar, N. A., & Odabaşı, F. H. (2009). Eğitim teknolojisi standartları açısından öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme öz yeterliliklerinin belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 1-16.
  • Çetin, O., & Güngör, B. (2014). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar öz-yeterlik inançları ve bilgisayar destekli öğretime yönelik tutumları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 55-78.
  • Dağ, F. (2016). Yaşam boyu öğrenme bağlamında Türkiye’de öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik mesleki gelişim çalışmalarının incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 90-111.
  • Doğru, E., & Aydın, F. (2017). Coğrafya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile ilgili yeterliliklerinin incelenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 6(2), 485-506.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H., & Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitim Dergisi, 3, 99-108.
  • Göksun, O, D., & Kurt, A, A. (2016). 21. Yüzyılda değişen öğreten becerileri. İ. Aytekin, H. F. Odabaşı ve B. Akkoyunlu (Eds.). Eğitim teknolojileri okumaları içinde (s. 2-18). Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • Gökbulut, B., & Çoklar, N. A. (2017). Bilişim teknolojileri rehber öğretmenlerinin teknoloji koçluk düzeyi. Türk Bilim Araştırma Vakfı, 1, 126-138.
  • Gülcü, A., Solak, M., Aydın, S. & Koçak, Ö. (2013). İlköğretimde görev yapan branş öğretmenlerinin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 8, 195-213.
  • ISTE (2018). ISTE Standards for Educators. 26.07.2018 tarihinde https://www.iste.org/standards/for-educators adresinden alınmıştır.
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3), 63-82.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2017). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. 26.07.2018 tarihinde http://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi genelyeterlikleri/icerik/486 adresinden alınmıştır.
  • Orhan, D., Kurt, A,A., Ozan, Ş.,Vural, S, Ş., & Türkan, F. (2014). Ulusal eğitim teknolojisi standartlarına genel bir bakış. Karaelmas Journal of Educational Sciences, 2, 65-79.
  • Ozan, C., & Taşgın, A. (2017) .Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartlarına yönelik öz yeterliliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(7), 236-252.
  • Seferoğlu, S.S. (2004). Teacher qualifications and professional development. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Varank, İ. (2009). Considering material development dimension of educational technologies: Determining competencies and pre-service teachers‘skills in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 5(2), 119-125.
  • Yıldız, H., Sarıtepeci, M., & Seferoğlu, S, S. (2013). Fatih projesi kapsamında düzenlenen hizmet-içi eğitim etkinliklerinin öğretmenlerin mesleki gelişimine katkılarının ISTE öğretmen standartları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 375-392.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlker Yakın 0000-0003-2603-3778

Selin Okur 0000-0003-0334-5285

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yakın, İ., & Okur, S. (2018). ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM TEKNOLOJİSİ STANDARTLARI TANIMLAMALARINA VE GÖSTERGELERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(4), 2390-2407. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018.18.41844-465446