Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi bilgi arama stratejileri ile
eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inancı arasındaki ilişkinin
incelenmesidir. Buna ek olarak çalışmada, çevrimiçi bilgi arama stratejisinin
cinsiyet ve öğrenim görülen bölüm açısından farklılık gösterip göstermediği
incelenmiştir. İlişkisel tarama modelinde gerçekleştirilen çalışmaya, 293 birinci
sınıf öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak, çevrimiçi
bilgi arama stratejileri envanteri ve eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inancı
anketi kullanılmıştır. Elde edilen veriler Kruskal Wallis, Mann Whitney ve
Spearman Korelasyon testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçları, çevrimiçi bilgi arama stratejileri ile eğitsel İnternet kullanım
öz-yeterlik inancı arasında orta düzey ve pozitif yönde bir ilişki olduğunu
göstermiştir. Kaybolma ve deneme alt boyutları ile eğitsel İnternet kullanım
öz-yeterlik inancı arasında bir ilişki bulunmamıştır. Çalışmada ayrıca çevrimiçi
bilgi arama stratejisinin bölüm ve cinsiyet açısından farklılık göstermediği
belirlenmiştir. Ancak çevrimiçi bilgi arama stratejisinin kontrol alt
boyutunda, erkek öğrencilerin kadın öğrencilere kıyasla daha üst düzey
stratejiye sahip oldukları görülmüştür.
çevrimiçi bilgi arama stratejisi eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inancı öğretmen adayları bölüm cinsiyet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 4 |