Bu araştırmanın amacı, sabit bekleme süreli öğretim yöntemiyle
sunulan nokta belirleme tekniğinin zihin yetersizliği olan bireylere çıkarma
işlemi öğretiminde etkililiğini, kalıcılığını ve genellemesini belirlemektir.
Araştırmada zihin yetersizliği olan üç öğrenci yer almıştır. Tek denekli
araştırma desenlerinden denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni sabit bekleme süreli öğretim
yaklaşımına dayalı olarak sunulan nokta belirleme tekniği, bağımlı değişkeni
ise zihin yetersizliği olan öğrencilerin çıkarma işlemini öğrenmeleridir.
Uygulama süreci, araştırmacı tarafından; yoklama, öğretim, izleme ve genelleme
oturumları olarak düzenlenmiştir. Tüm oturumlar birebir öğretim düzenlemesi ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları sabit bekleme süreli öğretim
yaklaşımına dayalı olarak sunulan nokta belirleme tekniğinin çıkarma
işlemlerinin öğretiminde etkili olduğunu gösterir niteliktedir. Ayrıca,
öğrenilen becerinin öğretim bittikten on gün ve yirmi gün sonrasında korunduğu,
farklı kişilere ve ortamlara genelleyebildiği ve sosyal geçerlikle ilgili
sorulara öğretmenlerin verdikleri cevaplar incelendiğinde sosyal olarak geçerli
olduğu söylenebilir.
Zihin yetersizliği olan çocuklar çıkarma işlemi sabit bekleme süreli öğretim nokta belirleme tekniği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 3 |