Bu çalışmanın
amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine ilişkin
algıladıkları kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir.
Çalışmanın örneklem grubunu, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi ve Bartın
Üniversitelerinin Beden Eğitimi Öğretmenliği, Antrenörlük eğitimi ve Spor
Yöneticiliği bölümlerinde okuyan 185 erkek ve 92 kadın olmak üzere toplam 277
öğrenci oluşturmuştur. Araştırma
verileri, Cabı ve Yalçınalp (2013) tarafından geliştirilmiş “Mesleki Kaygı Ölçeği”
(MKÖ) aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi için Mann Whitney U-testi ve
Spearman Korelasyon testi uygulanmıştır. Araştırma sonucuna göre beden eğitimi
öğretmeni adaylarının mesleki kaygıları genel olarak düşük iken, cinsiyet
açısından kadınların erkeklere oranla atanma merkezli kaygılarının anlamlı
düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının, beden eğitimi
öğretmenliği bölümü öğrencisi veya pedagojik formasyon programı öğrencisi
olmaları açısından mesleki kaygı düzeylerinin farklılaşmadığı sonucuna
varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 3 |