Türkiye’de matematik öğretiminde;
bilişim teknolojileri, işbirlikli, drama, oyun, kavram haritaları,
görselleştirme, karikatür, çalışma yaprakları gibi alternatif öğrenme-öğretme
yaklaşım ve materyalleri kullanılarak öğrenci başarısının yükseltilmesine çalışılmaktadır.
Bu çalışmada, Türkiye’de aktif öğretim yöntemlerinin matematik başarısı
üzerindeki etkilerini inceleyen araştırmaların bulgularını birleştirmek,
ortalama etki büyüklüğü değerini hesaplamak ve büyük resmi ortaya koymak
amaçlanmaktadır. Bu araştırmanın yöntemi, literatür tarama yöntemlerinden biri
olan meta-analiz yöntemidir. Bu bağlamda çalışmada, Türkiye’de 01.01.2000 ile 31.12.2017 tarihleri
arasında üretilmiş 112 çalışma analiz edilmiştir. Yapılan çalışmada, aktif
öğretim yöntemlerinin öğrencilerin matematik başarısını pozitif yönde geniş
düzeyde (ES-Etki büyüklüğü: .998) etkilediği gözlenmiştir. Türkiye’de aktif
öğretim yöntemlerinin amacına uygun kullanımını yaygınlaştırmak, özellikle bu
yöntemlerin eğitim alanındaki avantajlarından yararlanmak için kolaylıklar
sağlamak ve teknolojik yeniliklere ayak uydurmak için azami gayret göstermek
oldukça önemlidir. Ayrıca bu yöntemlerin, eğitim-öğretimin her kademesinde
yaygınlaştırılması ve bu uygulamaları teşvik edici çalışmaların yapılması,
süreçte kullanılacak materyallerin belirlenmesinde, öğrencilerin yaşları, ilgi
ve yetenekleri, bilgi düzeyleri ve dersin konuları dikkate alınmalıdır.
Matematik başarısı Matematik öğretimi aktif öğretim yöntemleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 |