Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan okul
müdürlerinin, kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılan yasal düzenlemeler
hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, 2018–2019 eğitim-öğretim
yılında Ankara İli Çankaya İlçesi’nde yürütülmüştür. Araştırmada, okul
müdürlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Veriler, 2019 yılının Şubat ayında toplanmış ve cep
telefonunun ses kayıt uygulaması kullanılarak kaydedilmiştir. Veriler, nitel
veri analiz tekniklerinden içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada
elde edilen bulgular, kendileriyle görüşme yapılan okul müdürleri ile
gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen verilerin analizi sonucu ortaya
çıkan temalar dikkate alınarak sunulmuştur.
Araştırmanın sonuçları, ülkemizde kaynaştırma eğitimine ilişkin yapılan
yasal düzenlemelerin yeterli olduğunu, ancak bazı konularda güncel yasal
düzenlemelere gereksinim duyulduğunu, yasal düzenlemelerin uygulanmasında ise
sorunlar yaşandığını ortaya koymuştur. Sonuç olarak ülkemizde özel gereksinimli
öğrencilerin eğitiminde önemli bir eğitim modeli olan kaynaştırma eğitimine
ilişkin yapılan yasal düzenlemelerin gözden geçirilmesi ve uygulamada mevzuata
ilişkin sorunların belirlenmesi gerekmektedir. Uygulayıcıların görüşlerine
dayalı olarak yapılan mevzuat düzenlemesinin uygulamadaki sorunları
azaltabileceği ve birçok yasal boşluğun önüne geçebileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 |