Bu çalışmanın amacı; ilkokullara devam eden öğrencilere verilen ev ödevlerine ilişkin okul müdürü, sınıf öğretmeni ve veli görüşlerini karşılaştırmalı olarak betimlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma verileri 2016-2017 öğretim yılında Uşak ilinde devlet ilkokullarında görev yapan 10 okul müdürü, 10 öğretmen ve 10 öğrenci velisinden yarı yapılandırılmış görüşme formları ile veriler toplanmıştır. Veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenler, ev ödevleri konusunda okul yöneticilerden etkilendiklerini göstermektedir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin beklentileri ile öğrenci velilerinin ev ödevlerinden beklentileri farklılık göstermektedir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin çoğu öğrenmelerin pekiştirilmesi, akademik başarının artırılması ve okul başarısının artırılması için ev ödevlerinin gerekli olduğunu düşünmektedir. Buna karşın öğrenci velilerinin çoğu ise ödevlerin öğrencileri geliştirmediğini, akademik başarıyı artırmadığını düşünmektedir. Okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerin görüşlerine göre, ilkokullarda en çok Türkçe ve matematik dersinde test türü ödevlerin ağırlıklı olarak verildiği konusunda ortak görüş bildirmişlerdir. Öğretmenler, ödev yapan öğrencilerin defterine “imza atma, aferin yazma, öğrencilerin hoşuna giden çıkartmalar yapıştırma, sınıf panosuna resmini yapıştırma, sınıf ortamında tahtaya kaldırıp alkışlatma, haftanın yıldızını seçme, anma ve kutlama törenlerinde şiir okutma gibi sosyal ödüller ile kalem, silgi, kitap, defter gibi maddi ödüller verirken veliler ise bilgisayarda ve dışarıda oyun oynamasına izin verme, sevdiği yiyecek ve içeceği alma vb. ödüller vermektedirler. Bu durum hem öğretmenlerin hem de velilerin ödül aracını işe koşarak öğrencileri kontrol altına alma eğiliminde olduklarını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 1 |