This study aims to investigate the metaphorical perceptions of the pre-service primary school teachers about the concept of the science laboratory. In this study, a phenomenological design is used. The study group of the study consisted of 87 pre-service primary school teachers who were second grade students at a public university. The data of the study were obtained by completing the statement of “For me, laboratory is similar to…. Because….” by the participants in open-ended questionnaire form. The open ended questionnaire form was applied to the participants as two stages as before and after the “Science and technology laboratory I” course. The collected data were analyzed and interpreted by the content analysis technique. Participants produced 51 metaphors in the first application and 56 metaphors in the second application. The metaphors presented were gathered under a total of 6 categories including entertainment environment, production center, scientific working environment, trial-and-error, unwanted environment, and exploration environment. In the pre-test, the most commonly used metaphor was underproduction center category. In the post-test, the most commonly used metaphor was under exploration environment category.
Metaphor science laboratory pre-service primary school teachers
Bu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının “fen laboratuvarı” kavramına yönelik sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) desenine göre yürütülmüştür. Çalışmaya bir devlet üniversitesinde eğitim fakültesi 2. sınıfta öğrenim görmekte olan 87 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırmanın verileri katılımcıların açık uçlu anket formunda hazırlanan “Benim için fen laboratuvarı …… benzer. Çünkü ……” ifadelerini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Açık uçlu anket formu öğretmen adaylarına “Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 1” dersini almaya başlamadan ve aldıktan sonra olmak üzere iki aşama şeklinde uygulanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Analiz sonucunda öğretmen adayları “fen laboratuvarı” kavramına yönelik ilk uygulamada 51 metafor, son uygulamada ise 56 metafor üretmişlerdir. Üretilen metaforlar eğlence ortamı, üretim merkezi, bilimsel çalışma ortamı, deneme-yanılma, istenmeyen ortam, keşfetme ortamı olmak üzere toplam 6 kategori altında toplanmıştır. Ön-test sonuçlarında en fazla metafor üretilen kategorinin üretim merkezi, son-test sonuçlarında ise en fazla metafor üretilen kategorinin keşfetme ortamı kategorisi olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 3 |