In this study, it was aimed to determine the violin students’ performance exam anxiety levels and their opinions about exam anxiety. The study group of this research consisted of 21 violin students studying at Dicle University State Conservatory Data related to the study were collected by means of Personal Information Form, Individual Instrument Performance Exam Anxiety Scale developed by Dalkıran et al. (2014), and 4 open-ended questions prepared by the researcher. During the evaluation of the quantitative data, descriptive statistical methods (frequency, percentage, average, standarddeviation), Mann-Whitney-u, and Kruskal-Wallis tests were used. The qualitative data were analyzed through the content analysis method. As a result of the study, it was seen that; the violin students' performance exam anxiety levels were moderate and female students experienced more anxiety than male students. There was no significant difference between violin students' performance exam anxiety levels and grade, age, department, and high school type. It was observed that violin students experienced anxiety; such as fear of failure during the performance exam, fear of making mistakes, desire to finish the exam as soon as possible, and the thought that the exam would pass badly. The anxiety of the students increased due to inadequate study, lack of self-confidence, conducting the exam in the presence of a commission, and fear of disfavor. Students use suggestion methods such as inculcating themselves, repeating their works until they do not make mistakes, breathing regularly, playing pieces to the others, and counting numbers.
Violin students performance anxiety exam anxiety performance exam anxiety
Bu araştırmada, keman öğrencilerinin performans sınavı kaygı düzeylerinin ve sınav kaygısına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında, Dicle Üniversitesi Devlet Konservatuarında öğrenim gören toplamda 21 keman öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerine, Kişisel Bilgi Formu, Dalkıran vd. (2014) tarafından geliştirilen Bireysel Çalgı Performans Sınavı Kaygı Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan 4 adet açık uçlu soru yoluyla ulaşılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistiksel metotlar (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma), non-parametrik testlerden Man Whitney-U ve Kruskall Whallis testi kullanılmıştır. Elde edilen nitel verilerin analizi ise içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda keman öğrencilerinin performans sınavı kaygı düzeylerinin orta düzeyde olduğu ve kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha fazla kaygı taşıdıkları görülmüştür. Keman öğrencilerinin performans sınavı kaygı düzeyleri ile sınıf, yaş, bölüm ve mezun olunan lise türü arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Keman öğrencilerinin performans sınavı anında başarısız olma korkusu, hata yapma korkusu, sınavın bir an önce bitmesi isteği, sınavın kötü geçeceği düşüncesi gibi kaygılar yaşadığı, yetersiz çalışma, özgüven eksikliği, sınavın bir komisyon eşliğinde yapılması, beğenilmeme korkusu gibi nedenlerle kaygılarının arttığı ve öğrencilerin kaygılarını azaltmak için kendilerini telkin etme, eserlerini hata yapmayacak düzeye gelinceye kadar tekrarlama, düzenli nefes alma, eseri başkalarına dinletme ve içinden sayı sayma gibi yöntemler kullandığı görülmüştür. Ayrıca öğrenciler, performans sınavının komisyon tarafından yapılması ve öğretmenlerin tavır davranışlarının kaygı düzeyleri üzerinde oldukça etkili olduğunu belirtmişlerdir.
Keman Öğrencileri performans kaygısı sınav kaygısı performans sınavı kaygısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 1 |