: Türkiye’de korona salgını sürecinde eğitim öğretim faaliyetlerini çevrim içi ortama taşıyan birçok kurum olmuştur. Bu süreçte, çalışanlarının mesleki yeterliliklerini geliştirmek için çevrim içi eğitimi tercih eden bir kurumun eğitim öğretim faaliyetlerini katılımcıların görüşleri bağlamında incelemek bu çalışmanın hedefidir. Araştırmanın katılımcıları Türkiye ve dünyanın birçok ülkesinde faaliyet gösteren bir teknoloji şirketinin yetkili servis organizasyonunda çalışan teknisyen ve müşteri temsilcilerinden, kurum tarafından sunulan çevrim içi eğitimi tamamlamış olan 122 çalışandır. Çalışma, tarama modeline göre tasarlanmış; veriler, açık uçlu sorulardan oluşan bir çevrim içi anket formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Analizler, mesleki eğitim ve öğretimin uygulamalı doğasına rağmen, çevrim içi eğitimin yerini bu alanda sağlamlaştırmaya başladığını göstermiştir. Öğretmen, öğrenci, altyapı ve içerik olarak iyi yapılandırılmış bir çevrim içi mesleki eğitim öğretim etkinliğinin başarılı olacağı üzerinde hemfikir olunabilmektedir.
ÇEvrimiçi öğrenme mesleki eğitim ve öğretim öğrenme deneyimleri
yok
yok
During the corona epidemic in Turkey, there have been many institutions that have moved their education activities online. In this process, the examining the education and training activities of a institution that prefers online education to improve the professional competence of its employees of the opinions of the participants is the aim of this study. The participants of the research were comprised of 122 technicians and customer representatives’ employee in Turkey affiliated to the local authorized service organizations of a global technological company. The participants were selected among candidates who completed the online training offered by the main company, which operates in Turkey as well as many other countries. The study was carried out in survey model, and the data were collected with an online questionnaire consisting of open-ended questions. Collected data were analyzed through content analysis. It was found out that despite the applied nature of vocational education online education is consolidating its place in this area. There seems to exist consensus that an online vocational education activity designed properly in terms of teacher, student, infrastructure and instructional materials is most likely to be successful.
Online Learning Vocational Education and Training Learning Experiences
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 3 |