BibTex RIS Kaynak Göster

Finansal Okuryazarlık: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 0 - 0, 25.04.2016

Öz

Finansal okuryazarlık, bireylerin gelirlerini ve yatırımlarını doğru bir şekilde analiz edip, bireysel tasarrufların artırılması ve karşılaşılan risklerin iyi bir şekilde yönetilebilmesi amacıyla ortaya çıkmış bir kavramdır. Günümüz dünyasında finansal araçların bir hayli karmaşık hale gelmesi sonucunda finansal okuryazarlığın önemi daha da artmış olup, ayrıntılı bir şekilde incelenmesi gerektiğine kanaat getirilmiştir. Toplumların geleceği olarak görülen üniversite öğrencilerinin, finansal okuryazarlık konusunda yeterli bir seviyede olması beklenmektedir. Bahsedilenler ışığında bu çalışma, öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyini belirlemek, aldıkları üniversite eğitiminin finansal okuryazarlık seviyelerinde olumlu bir etki meydana getirip getirmediğini saptamak ve demografik etkenlerin finansal okuryazarlık üzerinde nasıl bir etki ortaya çıkardığını anlamak amacıyla ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Al-Tamimi, Hussein A. Hassan ve Kalli, Al Anood Bin. (2009). “Financial Literacy and İnvestment Decisions of UAE İnvestors”. The Journal of Risk Finance, 10 (5), 500-516.
  • Ansong, Abraham and Gyensare, Michael Asiedu. (2012). "Determinant of University Working Students Financial Literacy at the University of Cape Coast, Ghana". International Journal of Business and Management, 7 (9), 126-133.
  • Bay, Charlotta., Catasus, Bino. and Johed, Gustav. (2014). "Situating Financial Literacy". Critical Perspectives on Accounting, (25), 36-45.
  • Bayram, S. Seçil. (2010). Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi Davranışları: Anadolu Üniversitesi Örencileri Üzerine Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bernheım, Douglas B., Daniel, M. Garret. and Dean M. Maki. (1997). “Education and Saving: The Long-Term Effects Of High School Financial Curriculum Mandates”. NBER (National Bureau Of Ecoomic Research), Working Paper 6085.
  • Bodıe, Zvi. (2006). A Note on Economic Principles and Financial Literacy. Financial Institue at India State University NFI Policy Brief.
  • Crain, Susan. (2013). "Are Universities Improving Student Financial Literacy? A Study of General Education Curriculum". Journal of Financial Education, Spring/Summer, 1-18.
  • Goel, Isha. and Khanna, S. Ram. (2013).“Financial Education as Tool to Achieve Financial Literacy”. Eastern Economic Forum, 338-345.
  • Lusardı, Annamaria. (2006). Financial Literacy and Financial Education: Review and Policy Implications, İndiana: Financial Institute at Indina State University Policy Brief.
  • Lusardı, Annamaria. (2008). Financial Literacy: An Essential Tool for Informed Consumer Choice. Cambridge: Joint Center for Housing Studies Harvard University.
  • Mason, Carolynne L. J. and Wilson, Richard M. S. (2000). Counceptualising Financial Literacy. England: Loughborough University.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Nicolini, Gianni., Cude, Brenda J. ve Chatterjee, Swarn. (2013). “Financial Literacy: A Comparative Study Across Four Countries”. International Journal of Consumer Studies, 37, 689–705.
  • Özçam, Mustafa. (2006). Yatırımcı Eğitimi: Dünya Uygulamaları ve Türkiye için Öneriler. Ankara: Sermaye Piyasası Araştırma Raporu.
  • Remund, David L. (2010). "Financial Literacy Explicated: The Case for a Clearer Definition in an Increasingly Complex Economy". The Journal of Consumer Affairs, 44 (2), 276-295.
  • Taylor, Sharon. and Wagland, Suzanne. (2013). “The Solution to the Financial Literacy Problem: What is the Answer?”. AABFJ, 7 (3), 69-89.
  • Temizel, Fatih. ve Bayram, Fatih. (2011). "Finansal Okuryazarlık: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma", C. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12 (1), 73-86.
  • Worthington, Andrew. C. (2006). “Predicting Financial Literacy İn Australia”. Erişim tarih: 20 Şubat 2016,
  • https://ro.uow.edu.au/commpapers/116/
  • www.teb.com.tr
Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 0 - 0, 25.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Al-Tamimi, Hussein A. Hassan ve Kalli, Al Anood Bin. (2009). “Financial Literacy and İnvestment Decisions of UAE İnvestors”. The Journal of Risk Finance, 10 (5), 500-516.
  • Ansong, Abraham and Gyensare, Michael Asiedu. (2012). "Determinant of University Working Students Financial Literacy at the University of Cape Coast, Ghana". International Journal of Business and Management, 7 (9), 126-133.
  • Bay, Charlotta., Catasus, Bino. and Johed, Gustav. (2014). "Situating Financial Literacy". Critical Perspectives on Accounting, (25), 36-45.
  • Bayram, S. Seçil. (2010). Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi Davranışları: Anadolu Üniversitesi Örencileri Üzerine Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bernheım, Douglas B., Daniel, M. Garret. and Dean M. Maki. (1997). “Education and Saving: The Long-Term Effects Of High School Financial Curriculum Mandates”. NBER (National Bureau Of Ecoomic Research), Working Paper 6085.
  • Bodıe, Zvi. (2006). A Note on Economic Principles and Financial Literacy. Financial Institue at India State University NFI Policy Brief.
  • Crain, Susan. (2013). "Are Universities Improving Student Financial Literacy? A Study of General Education Curriculum". Journal of Financial Education, Spring/Summer, 1-18.
  • Goel, Isha. and Khanna, S. Ram. (2013).“Financial Education as Tool to Achieve Financial Literacy”. Eastern Economic Forum, 338-345.
  • Lusardı, Annamaria. (2006). Financial Literacy and Financial Education: Review and Policy Implications, İndiana: Financial Institute at Indina State University Policy Brief.
  • Lusardı, Annamaria. (2008). Financial Literacy: An Essential Tool for Informed Consumer Choice. Cambridge: Joint Center for Housing Studies Harvard University.
  • Mason, Carolynne L. J. and Wilson, Richard M. S. (2000). Counceptualising Financial Literacy. England: Loughborough University.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Nicolini, Gianni., Cude, Brenda J. ve Chatterjee, Swarn. (2013). “Financial Literacy: A Comparative Study Across Four Countries”. International Journal of Consumer Studies, 37, 689–705.
  • Özçam, Mustafa. (2006). Yatırımcı Eğitimi: Dünya Uygulamaları ve Türkiye için Öneriler. Ankara: Sermaye Piyasası Araştırma Raporu.
  • Remund, David L. (2010). "Financial Literacy Explicated: The Case for a Clearer Definition in an Increasingly Complex Economy". The Journal of Consumer Affairs, 44 (2), 276-295.
  • Taylor, Sharon. and Wagland, Suzanne. (2013). “The Solution to the Financial Literacy Problem: What is the Answer?”. AABFJ, 7 (3), 69-89.
  • Temizel, Fatih. ve Bayram, Fatih. (2011). "Finansal Okuryazarlık: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma", C. Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12 (1), 73-86.
  • Worthington, Andrew. C. (2006). “Predicting Financial Literacy İn Australia”. Erişim tarih: 20 Şubat 2016,
  • https://ro.uow.edu.au/commpapers/116/
  • www.teb.com.tr
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Hakan Yılmaz

Bekir Elmas

Yayımlanma Tarihi 25 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, H., & Elmas, B. (2016). Finansal Okuryazarlık: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(1).