Özet
Bu çalışmanın amacı STEM
uygulamaları kapsamında 3D yazıcı kullanımına yönelik fen bilimleri öğretmen
adaylarının görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış öğrenci görüşme
soruları kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile
analiz edilmiştir. Bu çalışmaya gönüllülük esasına göre Fen Bilgisi
Öğretmenliği 3. Sınıfta okuyan 37 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmaya katılan
öğretmen adaylarına yarı yapılandırılmış görüşme soruları sorulmuştur. Çalışma
sonunda 21 yy becerileri olarak ön plana çıkan ve bilgiyi somutlaştırma
fırsatını sağlayan ortamlarda STEM eğitiminin öğrencilere; problem çözme,
analiz ve sentez gibi üst düzey zihinsel becerileri daha etkin kazandırdığı
tespit edilmiştir. 3D yazıcı kullanımı ile
öğrenciler, tasarladıkları soyut objeleri somut hale kolayca
dönüştürebilmektedirler. Böylece, tasarımlarını günlük hayatta da karşılığını görmeleri ve dokunabilmeleri
öğrenciler için benzersiz bir deneyim olmaktadır. Bu çalışmada öğretmen
adayları, tasarım yeteneği kazanmışlar ve bu sayede çevrelerinde gördükleri
problemleri tespit edip bunlara tasarım programlarını kullanarak çözümler
üretmeye başlamışlardır. Ayrıca öğretmen
adaylarının 3D Yazıcıları kullanmaları onların çözüm odaklı ve daha üretken
olmalarını sağladığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen
adayları 3D yazıcıları; öğrenmede kolaylık sağlayan, bilgileri somutlaştıran,
öğrenme sürecinde materyal desteği sağlayan ve 21 yy becerilerine ait olan bir
teknoloji olarak tanımlamışlardır.0000-0002-0941-4969
Abstarct
The aim of this
study is to reveal the opinions of prospective science teachers about the use
of 3D printers within the scope of STEM applications. Qualitative research
method was used. The data were collected using semi-structured student
interview questions. The collected data were analyzed by content analysis
method. In this study, 37 prospective teachers who participated in the third
grade of Science Teacher Education participated on a voluntary basis.
Semi-structured interview questions were asked to pre-service teachers. At the
end of the study, STEM education was given to students in 21st century skills
and environments that provided the opportunity to concretize knowledge; problem
solving, analysis and synthesis. With the use of 3D printer, students can
easily transform the abstract objects they design into concrete. Thus, it is a
unique experience for students to see and touch their designs in daily life. In
this study, pre-service teachers gained design skills and in this way, they
identified the problems they saw around them and started to produce solutions
by using design programs. In addition, it has been found that preservice
teachers' use of 3D Printers makes them solution-oriented and more productive.
As a result of the research, the prospective teachers used 3D printers; They
are defined as a technology that makes learning easier, embodies knowledge,
provides material support in the learning process and belongs to 21st century skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |