Öğrencilerin uzun dönemli hafızasındaki kavramlar
arasındaki ilişkilerin yeterli olup olmadığını veya anlamlı olup olmadığını
belirlemek için kullanılan ölçme değerlendirme araçlarından biride kelime
ilişkilendirme testidir. Araştırmada yöntem olarak mevcut durumu tespit etmek
amacıyla tarama yöntemlerinden boylamsal tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu
çalışmada Kelime İlişkilendirme Testi aracılığıyla 6. sınıf “Demokrasinin
Serüveni” ünitesinin içinde programda yer alan 10 kavramla ilgili ders
işlenmesi, ders öncesi ve sonrası öğrencilerin bilişsel gelişimini ortaya
koymak ve kavramsal değişim sürecini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın
çalışma grubu, Sivas ili Kangal ilçesine bağlı bir ortaokul’un 6. sınıfına
devam eden 33 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
“Demokrasinin Serüveni” ünitesinde giriş düzeyinde yer alan 10 kavram
seçilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin kavram ağlarında en sık olarak
“yönetim, devlet, seçim” gibi kelimeleri kullandıkları tespit edilmiştir.
Ayrıca öğrencilerin gerek kavram ağlarında gerekse kurdukları ilgili cümlelerde
“monarşi, meşrutiyet, oligarşi, cumhuriyet, yürütme, teokrasi, vb.” kavramlarla
ilgili bazı kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir.
Bilişsel yapı kavramsal gelişim kelime ilişkilendirme testi sosyal bilgiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.