Bu araştırmanın amacı, 2018 Fen öğretim programına
giren STEM uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimine etkilerinin
ortaya konulmasıdır. Araştırma deseni, daha önce belirlenmiş kuramsal bir
çerçeve içerisinde sınıf öğretmenlerinin STEM odaklı mesleki gelişim süreçlerine
olan etkilerini incelemek amacıyla eylem araştırması olarak belirlenmiştir. Bu
süreçte araştırmacı ve uygulayıcılar yoğun etkileşim içinde bulunmuşlardır.
Nitel bir çalışma olan araştırmadaki verileri, bu projeye katılan Eskişehir ili
Seyitgazi ilçesinde bulunan üç ilköğretim okulunda gönüllü altı sınıf
öğretmeninden ve yirmi sekiz öğrenciden yarı yapılandırılmış görüşme formu,
video kayıtları, araştırmacı günlüğü, öğrenci ürünlerinden elde edilmiştir.
STEM uygulamaları gönüllü altı öğretmen arasından seçilen iki öğretmenin
sınıflarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler betimsel
analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada toplanan verilerden STEM
eğitiminin uygulanabilirliğine, sınıf öğretmenlerine verilen STEM eğitimi
sürecinin nasıl gerçekleştiğine, STEM eğitiminin sınıf öğretmenlerinin mesleki
gelişimlerine olan etkilerine, STEM eğitiminin öğrencilerin beceri gelişimini
nasıl etkilediği yönünden bulgulara erişilmiştir. Araştırmaya katılan
öğretmenlerin STEM eğitimini mesleki gelişim açısından faydalı buldukları fakat
zaman, maddi yetersizlik gibi sıkıntılar yaşadıkları sonuçlarına ulaşmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.