Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STEM Focused Professional Development Process Of Elementary School Teachers: An Action Research

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 279 - 313, 01.02.2019
https://doi.org/10.18039/ajesi.520851

Öz

Bu araştırmanın amacı, 2018 Fen öğretim programına
giren STEM uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimine etkilerinin
ortaya konulmasıdır. Araştırma deseni, daha önce belirlenmiş kuramsal bir
çerçeve içerisinde sınıf öğretmenlerinin STEM odaklı mesleki gelişim süreçlerine
olan etkilerini incelemek amacıyla eylem araştırması olarak belirlenmiştir. Bu
süreçte araştırmacı ve uygulayıcılar yoğun etkileşim içinde bulunmuşlardır.
Nitel bir çalışma olan araştırmadaki verileri, bu projeye katılan Eskişehir ili
Seyitgazi ilçesinde bulunan üç ilköğretim okulunda gönüllü altı sınıf
öğretmeninden ve yirmi sekiz öğrenciden yarı yapılandırılmış görüşme formu,
video kayıtları, araştırmacı günlüğü, öğrenci ürünlerinden elde edilmiştir.
STEM uygulamaları gönüllü altı öğretmen arasından seçilen iki öğretmenin
sınıflarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler betimsel
analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada toplanan verilerden STEM
eğitiminin uygulanabilirliğine, sınıf öğretmenlerine verilen STEM eğitimi
sürecinin nasıl gerçekleştiğine, STEM eğitiminin sınıf öğretmenlerinin mesleki
gelişimlerine olan etkilerine, STEM eğitiminin öğrencilerin beceri gelişimini
nasıl etkilediği yönünden bulgulara erişilmiştir. Araştırmaya katılan
öğretmenlerin STEM eğitimini mesleki gelişim açısından faydalı buldukları fakat
zaman, maddi yetersizlik gibi sıkıntılar yaşadıkları sonuçlarına ulaşmıştır.

Kaynakça

  • Awad, N., & Barak, M. (2018). Pre-service science teachers learn a science, technology, engineering and mathematics (STEM)-oriented program: The case of sound, waves and commication systems. EURASIA Jornal of Mathematics, Science and TEchnology Education, 1431-1451.
  • Bybee, R. W. (2010). Advencing STEM education; A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 30-36.
  • Çorlu, M. A., Adıgüzel, T., Ayar, M. C., Çorlu, M. S., & Özel, S. (2012). Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (BTMM) Eğitimi: Disiplinlerarası çalışmalar ve etkileşimler. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde.
  • Elçiçek, Z. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişimine ilişkin bir model geliştirme Çalışması. https://tez.yok.gov.tr.
  • Elizabeth A. Ring, E. A. (2017). The evolution of teacher conceptions of STEM education throughout an ıntensive professional development experience. Journal of Science Teacher Education, 1-24.
  • Eroğlu, S., & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 43-67.
  • Gülhan, F., & Şahin, F. (2016). Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin bu alanlarla ilgili algı ve tutumlarına etkisi. Intenational Journal of Human Sciences, 602-620.
  • Kelly, T. R., & Knowles, J. G. (2016). A conceptual framework for integrated STEM education . International Journal of STEM Education, 1-11.
  • Kuzu, A. (2009). Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişimde eylem araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 405-433.
  • Moore, T. J., Stohlmann, M. S., Wang, H.-H., Tank, K. M., & Roehrig, G. H. (2014). Implenmantation and integration of engineering in k-12 STEM education. In Engineering in Pre-College Settings: Synthesizing Research, Policy, and Practices , 35-60.
  • Nadelson, L. S., & Seifert, A. L. (2017). Integrated STEM defined: Contexts, challenges, and the future. The Journal of Educational Research , 221-223.
  • Özer, B. (2008). Öğretmenlik meslek bilgisi alanındaki gelişmeler. A. Hakan(Ed.) içinde, Öğretmenlerin Meslek Gelişimi. Eskişehir.
  • Pricewater house Coopers. (2017). 2023'e doğru Türkiye'de STEM gereksinimi. Pricewater house Coopers. http://www.tusiadstem.org/images/raporlar/2017/STEM-Raporu-V7.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Schaefer, M. R., Sullivan, J. F. ve Yowell, J. L. (2003). Standard-based engineering curricula as a vehicle for K– 12 science and math integration. Frontiers in Education, 1–5.
  • Siew, N. M., Amir, N., & Chong, C. L. (2015). The perceptions of pre-service and in-service teachers regarding a project-based STEM approach to teaching science. SpringerPlus, 1-22.
  • Stohlman, M., Moore, T. J., & Roehrig, G. H. (2012). Considerations for Teaching Integrated STEM Education. Journal of Pre-College Engineering Education Research, 28-34.
  • Tutak, F. A., Akaygün, S., & Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi uygulaması; Kimya ve matematik öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-23.
  • Wang, H.-H., Moore, T. J., Roehrig, G. H., & Park, M. S. (2011). STEM ıntegration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 1-13.
  • Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına Fetemm etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 249-265.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H., Koyunkaya, M. Y., Güler, F., & Güzey, S. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) eğitimi tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 1787-1800.
Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 279 - 313, 01.02.2019
https://doi.org/10.18039/ajesi.520851

Öz

Kaynakça

  • Awad, N., & Barak, M. (2018). Pre-service science teachers learn a science, technology, engineering and mathematics (STEM)-oriented program: The case of sound, waves and commication systems. EURASIA Jornal of Mathematics, Science and TEchnology Education, 1431-1451.
  • Bybee, R. W. (2010). Advencing STEM education; A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 30-36.
  • Çorlu, M. A., Adıgüzel, T., Ayar, M. C., Çorlu, M. S., & Özel, S. (2012). Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (BTMM) Eğitimi: Disiplinlerarası çalışmalar ve etkileşimler. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde.
  • Elçiçek, Z. (2016). Öğretmenlerin mesleki gelişimine ilişkin bir model geliştirme Çalışması. https://tez.yok.gov.tr.
  • Elizabeth A. Ring, E. A. (2017). The evolution of teacher conceptions of STEM education throughout an ıntensive professional development experience. Journal of Science Teacher Education, 1-24.
  • Eroğlu, S., & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 43-67.
  • Gülhan, F., & Şahin, F. (2016). Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik entegrasyonunun (STEM) 5. sınıf öğrencilerinin bu alanlarla ilgili algı ve tutumlarına etkisi. Intenational Journal of Human Sciences, 602-620.
  • Kelly, T. R., & Knowles, J. G. (2016). A conceptual framework for integrated STEM education . International Journal of STEM Education, 1-11.
  • Kuzu, A. (2009). Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişimde eylem araştırması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 405-433.
  • Moore, T. J., Stohlmann, M. S., Wang, H.-H., Tank, K. M., & Roehrig, G. H. (2014). Implenmantation and integration of engineering in k-12 STEM education. In Engineering in Pre-College Settings: Synthesizing Research, Policy, and Practices , 35-60.
  • Nadelson, L. S., & Seifert, A. L. (2017). Integrated STEM defined: Contexts, challenges, and the future. The Journal of Educational Research , 221-223.
  • Özer, B. (2008). Öğretmenlik meslek bilgisi alanındaki gelişmeler. A. Hakan(Ed.) içinde, Öğretmenlerin Meslek Gelişimi. Eskişehir.
  • Pricewater house Coopers. (2017). 2023'e doğru Türkiye'de STEM gereksinimi. Pricewater house Coopers. http://www.tusiadstem.org/images/raporlar/2017/STEM-Raporu-V7.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Schaefer, M. R., Sullivan, J. F. ve Yowell, J. L. (2003). Standard-based engineering curricula as a vehicle for K– 12 science and math integration. Frontiers in Education, 1–5.
  • Siew, N. M., Amir, N., & Chong, C. L. (2015). The perceptions of pre-service and in-service teachers regarding a project-based STEM approach to teaching science. SpringerPlus, 1-22.
  • Stohlman, M., Moore, T. J., & Roehrig, G. H. (2012). Considerations for Teaching Integrated STEM Education. Journal of Pre-College Engineering Education Research, 28-34.
  • Tutak, F. A., Akaygün, S., & Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi uygulaması; Kimya ve matematik öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-23.
  • Wang, H.-H., Moore, T. J., Roehrig, G. H., & Park, M. S. (2011). STEM ıntegration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 1-13.
  • Yamak, H., Bulut, N., & Dündar, S. (2014). 5. Sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına Fetemm etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 249-265.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H., Koyunkaya, M. Y., Güler, F., & Güzey, S. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) eğitimi tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 1787-1800.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Arif Bozan

S. Şengül Anagün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2019
Gönderilme Tarihi 9 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bozan, M. A., & Anagün, S. Ş. (2019). STEM Focused Professional Development Process Of Elementary School Teachers: An Action Research. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(1), 279-313. https://doi.org/10.18039/ajesi.520851
AMA Bozan MA, Anagün SŞ. STEM Focused Professional Development Process Of Elementary School Teachers: An Action Research. AJESI. Şubat 2019;9(1):279-313. doi:10.18039/ajesi.520851
Chicago Bozan, Mehmet Arif, ve S. Şengül Anagün. “STEM Focused Professional Development Process Of Elementary School Teachers: An Action Research”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 9, sy. 1 (Şubat 2019): 279-313. https://doi.org/10.18039/ajesi.520851.
EndNote Bozan MA, Anagün SŞ (01 Şubat 2019) STEM Focused Professional Development Process Of Elementary School Teachers: An Action Research. Anadolu Journal of Educational Sciences International 9 1 279–313.
IEEE M. A. Bozan ve S. Ş. Anagün, “STEM Focused Professional Development Process Of Elementary School Teachers: An Action Research”, AJESI, c. 9, sy. 1, ss. 279–313, 2019, doi: 10.18039/ajesi.520851.
ISNAD Bozan, Mehmet Arif - Anagün, S. Şengül. “STEM Focused Professional Development Process Of Elementary School Teachers: An Action Research”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 9/1 (Şubat 2019), 279-313. https://doi.org/10.18039/ajesi.520851.
JAMA Bozan MA, Anagün SŞ. STEM Focused Professional Development Process Of Elementary School Teachers: An Action Research. AJESI. 2019;9:279–313.
MLA Bozan, Mehmet Arif ve S. Şengül Anagün. “STEM Focused Professional Development Process Of Elementary School Teachers: An Action Research”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 9, sy. 1, 2019, ss. 279-13, doi:10.18039/ajesi.520851.
Vancouver Bozan MA, Anagün SŞ. STEM Focused Professional Development Process Of Elementary School Teachers: An Action Research. AJESI. 2019;9(1):279-313.