Bu araştırma, SSTEM uygulamaları ile işlenen Sosyal Bilgiler dersinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumlarının, 21. yüzyıl öğrenme ve yenilenme becerileri üzerindeki etkisininin ve SSTEM ile işlenen Sosyal Bilgiler dersine ilişkin ilkokul öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesinin amaçlandığı bir gömülü karma desen araştırmasıdır. Araştırmanın nicel boyutunda öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen, nitel boyutunda ise temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 40 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutundaki veriler "Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği" ve "21. Yüzyıl Öğrenme ve Yenilenme Becerileri Ölçeği" kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ise veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğrenci günlükleri, mühendislik tasarım günlükleri ve araştırmacı günlükleri ile toplanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile deney grubundan seçilen iyi-orta-düşük akademik başarıya sahip 9 öğrenci ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler, ders günlükleri, mühendislik tasarım defterleri ve araştırma günlüğü kullanılmıştır. Uygulama süreci 6 hafta sürmüştür.Nicel verilerin analizinde gruplar arası karşılaştırmalarda Mann Whitney U; grup içi karşılaştırmalarda Wilcoxon işaretli sıralar testi, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, SSTEM eğitim yaklaşımı uygulamalarının öğrencilerin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği ve öğrencilerin SSTEM uygulamaları yaparken yaratıcı düşünme, işbirliği, iletişim ve problem çözme gibi 21. yüzyıl becerilerinin olumlu yönde değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda SSTEM'e yönelik farklı sınıf düzeylerinde ve farklı araştırma yöntemleri kullanılarak araştırmalar gerçekleştirilebileceği önerilmiş; sosyal bilgiler dersine yönelik öğrencilerin tutumlarını geliştirmede, 21. yüzyıl becerilerini kazandırmada ve sosyal bilgiler dersinin pek çok boyutunda SSTEM yaklaşımdan yararlanılabileceği önerilmiştir.
sosyal bilgiler SSTEM karma yöntem ilkokul 21. yüzyıl becerileri
22.SOS.BİL.02
This study is the evaluation of the social studies course taught with SSTEM implementations on the attitudes of the 4th grade primary school students towards Social Studies discipline, on the 21st century learning and renewal skills, as well as the evaluation of the social studies lessons conducted with SSTEM based on the views of elementary school students. Embedded design, one of the mixed research methods, was used in the research. In the quantitative dimension of the study, the pretest-posttest experimental design with control group was used, and in the qualitative dimension, the basic qualitative research design was used. The study group of the research consists of 40 primary school 4th grade students. The data in the quantitative part of the study were obtained by using the “Social Studies Attitude Scale” and the “21st Century Learning and Renewal Skills Scale”. In the qualitative aspect of the research, data were collected with a semi-structured interview form, student diaries, engineering design diaries and researcher diaries. For the interviews, data were collected through a semi-structured interview form from 9 students with good-medium-low academic achievement, selected from the experimental group, with maximum variation sampling, one of the purposive sampling methods. Experimental application lasted for 6 weeks, and lessons were carried out with SSTEM implementations in the experimental group of the research. Mann Whitney U in comparisons between groups in the analysis of quantitative data; Wilcoxon signed-rank test was used for intragroup comparisons, and descriptive analysis was used in the analysis of qualitative data. As a result of the research, it was concluded that SSTEM education approach implementations affected their attitudes towards social studies lesson positively, and 21st century skills such as creative thinking, cooperation, communication and problem solving changed positively while students were doing SSTEM implementations. In line with the results obtained from the research, it has been suggested that similar studies can be carried out not only with the science, technology, engineering and mathematics disciplines that make up the STEM disciplines, but also in all disciplines and all education levels, in order to use the SSTEM education approach more widely and efficiently.
social studies mixed method SSTEM 21st century skills elementary school students
Afyon Kocatepe Üniversitesi Bilimsel Araltıtma Projeleri Birimi
22.SOS.BİL.02
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 22.SOS.BİL.02 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.