In this study, the concordance of the values in "100 Basic Works", recommended by the Ministry of Education for elementary schools, and the values specified in the list of elementary schools religious culture and knowledge of moral curriculum was examined. Qualitative research method was benefited in the study. The data source for the study is the "100 Basic Works" recommended by the Ministry of Education for elementary schools The study group is a total of twenty-one (21) books out of "100 Basic Works" including twelve (12) local and (9) foreign writers. Those books, which were grouped according to numbers of pages, were chosen by maximum diversity sampling method. The values in the domestic and foreign authored books that make up the study group were analyzed and the values in the domestic and foreign authored books were determined. It was determined that the most common values in the domestic and foreign authored books were love, charity, respect, aesthetics, friendship, courage, compassion, honesty, good faith, reliability, self-sacrifice and value of responsibility. It was determined that the least common values were scientific, protecting the fiduciary, respect for places of worship, sensitivity to the historical heritage, respet for Turkish Flag and National Anthem, the conscious of democracy, sensitivity to the natural environment, mannerliness, paying attention to be healthy, thriftiness and value of respect for Tukish elders. It was determined that among the books that were examined, the value "chastiy" which take place in religious culture and knowledge of moral curriculum was absent in both local and foreign books. In religious culture and knowledge of moral curriculum, respect for places of worship and chastity in local authored books could not be found. It was determined that in religious culture and knowledge of moral curriculum, independence, love of nature, protecting the fiduciary, being of ghazi, mannerliness, tolerance, chastity,appreciation, love of nation, , paying attention to be healthy, martyrization, sensitivity to the historical heritage, thriftiness, respect for Tukish elders, respet for Turkish Flag and National Anthem in foreign authored books were absent
Özet- Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilköğretim okulları için tavsiye ettiği"100 Temel Eser” listesinde belirtilen eserlerde yer alan değerler ile İlköğretim Din kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı'nda verilen değerlerin uyumunu incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını, Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilköğretim okulları için tavsiye ettiği “ 100 Temel Eser” okuma kitapları serisi; çalışma grubunu ise 100 temel eser serisindeki kitapların sayfa sayılarına göre gruplandırılması sonucu, bu eserler arasından maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi seçilen on iki (12) yerli yazarlı ve dokuz (9) yabancı yazarlı olmak üzere toplam yirmi bir (21) kitap oluşturmaktadır. Çalışma grubunu oluşturan yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda bulunan değerler incelenmiş, incelenen yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda yer alan değerler tespit edilmiştir. İncelenen yerli ve yabancı yazarlı kitaplarda en fazla bulunan değerler, sevgi, yardımseverlik, saygı, estetik, dostluk, cesaret, merhamet, doğruluk, iyi niyet, güvenirlik, fedakârlık, sorumluluk değerleridir. En az bulunan değerler ise bilimsellik, emaneti korumak, ibadet yerlerine saygı, tarihsel mirasa duyarlılık, Türk Bayrağı’na ve İstiklal Marşı’na saygı, demokrasi bilinci, doğal çevreye duyarlılık, görgülü olmak, sağlıklı olmaya önem verme, tutumluluk ve Türk büyüklerine saygı değerleri olmuştur. İncelenen kitaplarda din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programında yer alan değerlerden, iffet değerinin hem yerli hem de yabancı yazarlı eserlerde hiç yer almadığı tespit edilmiştir. Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programında yer alan değerlerden ibadet yerlerine saygı ve iffet değerlerine yerli yazarlı kitaplarda hiç yer verilmemiştir. Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programında yer alan değerlerden bağımsızlık, doğa sevgisi, emanet korumak, gazilik, görgülü olmak, hoşgörü, iffet, kadirşinaslık, millet sevgisi, sağlıklı olmaya önem verme, şehitlik, tarihsel mirasa duyarlılık, tutumluluk, Türk büyüklerine saygı, Türk Bayrağına ve İstiklal Marşına saygı değerlerine yabancı yazarlı eserlerde hiç yer verilmediği tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı, Değerler Eğitimi, 100 Temel Eser
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı Değerler Eğitimi 100 Temel Eser
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1(ÖZEL) |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.