DERGİMİZ HAKKINDA
Amaç
- Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), eğitim ile
ilgili alanlardaki kuramsal ve uygulamalı özgün araştırma makalelerinin,
inceleme ve derlemelerin yayınlandığı hakemli, bilimsel ve erişimi ücretsiz
çevrimiçi bir dergidir.
- Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), 21. yüzyılda
bireylerin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yeterlilikleri
kazanabileceği bir eğitim sisteminin kurulmasında etkin rol sahibi olmayı
hedeflemektedir. Bu anlamda, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG) teori ve
pratiği diğer bir deyişle araştırma ve uygulamayı ortak bir zeminde
buluşturmayı hedeflemektedir.
- Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), temel
eğitimden yükseköğrenime eğitimin her kademesinde sorunlar üzerine
çalışmaları uluslararası ve özgün bir platformda bir araya getirerek
Türkiye’deki eğitim politikalarını tartışmaya açmayı ve düzenlenmesine
katkı sağlamayı hedeflemektedir.
- Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), bilim
insanları ve öğretmenlerin güncel araştırmaları takip edebileceği ve
akademik gelişimlerini sağlayabileceği bir mecra oluşturma gayretindedir.
Kapsam
Bu amaçlar doğrultusunda Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG);
- Temel eğitimden yükseköğrenime eğitimin herhangi
bir kademesindeki mevcut durumu, sorunları ve olumlu yönlerini irdeleyen,
- Eğitimin tüm paydaşlarına (öğrenci, öğretmen,
akademisyen, yayıncı, eğitim planlamacısı vb.) ilişkin konuları inceleyen,
- Eğitim paydaşlarının akademik, sosyal, kültürel
ve duygusal tüm gelişimlerini inceleyen ve irdeleyen,
- Türkiye’deki ve diğer dünya ülkelerindeki
sorunlara değinen veya Türkiye ile diğer ülkelerdeki eğitim sistemleri
üzerine karşılaştırmalı çalışmalar yapan,
- Teoriyi pratikle birleştirebilme potansiyeline
sahip her türlü uygulamayı teorik ya da deneysel olarak okuyucuyla
buluşturmayı hedefleyen,
- Eğitim sorunları üzerine teorik ve uygulama model
önerilerinde bulunan çalışmalar yayımlamaktadır.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi gönderinin
ilk adımında makalelerin kalitesini analiz edecektir. Buna göre aşağıdaki
çalışmalar inceleme sürecine kabul edilmeyecektir:
- Literatüre ilişkin tanımlayıcı bir inceleme sunan çalışmalar,
- Paydaşların görüşlerine dayalı betimsel çalışmalar,
- Basit metafor çalışmaları,
- Tek bir araç kullanarak betimleyici nicel çalışmalar ve bazı değişkenler
açısından farklılıkları bildirme,
- Büyük ölçüde araştırılmış bir alanla ilgili korelasyon çalışmaları,
- Eğitim bilimleriyle doğrudan ilgili olmayan çalışmalar,
- Pozitivist paradigmaya fazlasıyla bağlı olan nitel çalışmalar, yani
bulguların nitel analiz yoluyla nicelleştirilmesi
- Fazla yerel olan, uluslararası literatüre bağlı olmayan (% 70'inin WoS veya
Scopus'taki literatür olması beklenir) ve uluslararası okuyucuları
ilgilendirmeyen çalışmalar.
- Avcı dergilerde sıklıkla yayın yapan yazarların çalışmaları.
Yayın Sıklığı
Kuramsal Eğitimbilim
Dergisi, 2008-2011 yılları arasında “Hakemli Dergi” statüsüne uygun; Haziran ve
Aralık aylarında olmak üzere yılda iki sayı olarak yayımlanmıştır. Dergi, 2012
yılından itibaren “Hakemli Dergi” statüsüne uygun; Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim
aylarında olmak üzere yılda dört sayı olarak yayımlanmaktadır. Yayın Kurulu
kararıyla Özel Sayı olarak da yayımlanabilmektedir.
Yayımlanma Ayları
Ocak
Nisan
Temmuz
Ekim