Amaç ve Kapsam



DERGİMİZ HAKKINDA

 

 

Amaç

  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), eğitim ile ilgili alanlardaki kuramsal ve uygulamalı özgün araştırma makalelerinin, inceleme ve derlemelerin yayınlandığı hakemli, bilimsel ve erişimi ücretsiz çevrimiçi bir dergidir. 

  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), 21. yüzyılda bireylerin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yeterlilikleri kazanabileceği bir eğitim sisteminin kurulmasında etkin rol sahibi olmayı hedeflemektedir. Bu anlamda, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG) teori ve pratiği diğer bir deyişle araştırma ve uygulamayı ortak bir zeminde buluşturmayı hedeflemektedir.

  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), temel eğitimden yükseköğrenime eğitimin her kademesinde sorunlar üzerine çalışmaları uluslararası ve özgün bir platformda bir araya getirerek Türkiye’deki eğitim politikalarını tartışmaya açmayı ve düzenlenmesine katkı sağlamayı hedeflemektedir.

  • Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG), bilim insanları ve öğretmenlerin güncel araştırmaları takip edebileceği ve akademik gelişimlerini sağlayabileceği bir mecra oluşturma gayretindedir.

Kapsam
Bu amaçlar doğrultusunda Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (KEG);

  • Temel eğitimden yükseköğrenime eğitimin herhangi bir kademesindeki mevcut durumu, sorunları ve olumlu yönlerini irdeleyen,

  • Eğitimin tüm paydaşlarına (öğrenci, öğretmen, akademisyen, yayıncı, eğitim planlamacısı vb.) ilişkin konuları inceleyen,

  • Eğitim paydaşlarının akademik, sosyal, kültürel ve duygusal tüm gelişimlerini inceleyen ve irdeleyen,

  • Türkiye’deki ve diğer dünya ülkelerindeki sorunlara değinen veya Türkiye ile diğer ülkelerdeki eğitim sistemleri üzerine karşılaştırmalı çalışmalar yapan,

  • Teoriyi pratikle birleştirebilme potansiyeline sahip her türlü uygulamayı teorik ya da deneysel olarak okuyucuyla buluşturmayı hedefleyen,

  • Eğitim sorunları üzerine teorik ve uygulama model önerilerinde bulunan çalışmalar yayımlamaktadır.

Kuramsal Eğitimbilim Dergisi gönderinin ilk adımında makalelerin kalitesini analiz edecektir. Buna göre aşağıdaki çalışmalar inceleme sürecine kabul edilmeyecektir:

- Literatüre ilişkin tanımlayıcı bir inceleme sunan çalışmalar,
- Paydaşların görüşlerine dayalı betimsel çalışmalar,
- Basit metafor çalışmaları,
- Tek bir araç kullanarak betimleyici nicel çalışmalar ve bazı değişkenler açısından farklılıkları bildirme,
- Büyük ölçüde araştırılmış bir alanla ilgili korelasyon çalışmaları,
- Eğitim bilimleriyle doğrudan ilgili olmayan çalışmalar,
- Pozitivist paradigmaya fazlasıyla bağlı olan nitel çalışmalar, yani bulguların nitel analiz yoluyla nicelleştirilmesi
- Fazla yerel olan, uluslararası literatüre bağlı olmayan (% 70'inin WoS veya Scopus'taki literatür olması beklenir) ve uluslararası okuyucuları ilgilendirmeyen çalışmalar.
- Avcı dergilerde sıklıkla yayın yapan yazarların çalışmaları.

Yayın Sıklığı

Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2008-2011 yılları arasında “Hakemli Dergi” statüsüne uygun; Haziran ve Aralık aylarında olmak üzere yılda iki sayı olarak yayımlanmıştır. Dergi, 2012 yılından itibaren “Hakemli Dergi” statüsüne uygun; Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarında olmak üzere yılda dört sayı olarak yayımlanmaktadır. Yayın Kurulu kararıyla Özel Sayı olarak da yayımlanabilmektedir.

Yayımlanma Ayları
Ocak Nisan Temmuz Ekim