Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

4.Sınıf Öğrencilerinin İnsan ve Çevre Konusunu REACT Stratejisi ile Öğrenmeleri Deneyimi

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 2, 450 - 464, 28.06.2024
https://doi.org/10.32709/akusosbil.1131120

Öz

Çalışmanın amacı 4. sınıf öğrencilerinin İnsan ve Çevre konusunun REACT stratejisiyle öğretiminin öğrencilerin başarılarına ve REACT stratejisine yönelik düşüncelerine etkisini tespit etmektir. Çalışmada ön test-son test tek gruplu deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Giresun il merkezinden uygun örnekleme ile belirlenmiş bir ilköğretim kurumunun 4. sınıfında öğrenim gören 20 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nicel veri toplama aracı olarak İnsan ve Çevre Başarı Testi uygulanmıştır. Çalışmada nitel veri toplama aracı olarak Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, ön ve son testten elde edilen puanlar karşılaştırıldığında, istatiksel olarak anlamlı fark çıkmasa da ortalama puan yükseldiği için, 4. sınıf öğrencilerinin REACT stratejisine dayalı olarak hazırlanan “İnsan ve Çevre” ünitesini anlamalarına pozitif yönde etki ettiği söylenebilir. Öğrencilerin görüşmede yer alan sorulara verdikleri cevaplar ilgili ünitenin kazanımları göz önünde bulundurulduğunda, gerçekleştirilen öğretim faaliyetinin başarılı olduğu sonucunu ortaya koymaktadır. Görüşmenin ikinci bölümünde yer alan sorulara verilen cevaplar incelendiğinde ise öğrencilerin dersin REACT stratejisi ile işlenmesinden memnun oldukları ancak yazı yazmadıkları/not tutmadıkları için de kaygılı oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • Bennett, J., & Lubben, F. (2006). Context-Based Chemistry: The Salters Approach. International Journal of Science Education, 28(9), 999-1015. DOI: 10.1080/09500690500153808
  • Bennett, J., Gräsel, C., Parchmann, I. & Waddington, D. (2005). “Context-based and conventional approaches to teaching chemistry: comparing teachers’ views.” International Journal of Science Education 27 (13): 1521–1547. DOI: 10.1080/09500690600702496
  • Burbules, N. C. & Linn, M. C. (1991). Science education and philosophy of science: congruence or contradiction?. International Journal of Science Education, 13(3), 227- 241. DOI: 10.1080/0950069910130302
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 12. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cigdemoglu, C., & Geban, O. (2015). Improving students’ chemical literacy levels on thermochemical and thermodynamics concepts through a context-based approach. Chemistry Education Research and Practice, 16(2), 302-317.
  • Crawford, M. L. (2001). Teaching contextually: Research, rationale, and techniques for improving student motivation and achievement in mathematics and science. Waco, Texas: CCI Publishing.
  • Crawford, M., & Witte, M. (1999). Strategies for Mathematics: Teaching in Context. Educational Leadership, 57(3), 34-38.
  • Çalık, M. & Sözbilir, M. (2014). Parameters of content analysis. Education and Science, 39(174), 33-38. DOI: 10.15390/EB.2014.3412
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Cigdemoglu, C., & Geban, O. (2015). Improving students’ chemical literacy levels on thermochemical and thermodynamics concepts through a context-based approach. Chemistry Education Research and Practice, 16(2), 302-317. DOI: 10.1039/C5RP00007F
  • Demircioğlu, H., Demircioğlu, G., & Çalık, M. (2009). Investigating efectiveness of storylines embedded within context based approach: The case for the periodic table. Chemistry Education: Research and Practice, 10, 241-249. DOI: 10.1039/B914505M
  • Erdoğan-Karaş, Ö. E., & Gül, Ş. (2020). The effect of teaching of the 7th grade ‘the cell and divisions’ unit through REACT strategy on learning. İlköğretim Online, 19(3), 1688-1702. DOI:10.17051/ilkonline.2020.734721
  • Erkuş, A. (2009). Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci (İkinci Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gilbert, J. K. (2006). On the nature of “context” in chemical education. International Journal of Science Education, 28(9), 957-976. DOI: 10.1080/09500690600702470
  • Gilbert, J. K., Bulte, A. M., & Pilot, A. (2011). Concept development and transfer in context‐based science education. International Journal of Science Education, 33(6), 817-837. DOI: 10.1080/09500693.2010.493185
  • Gül, Ş. (2016). Yaşam temelli öğretim modeliyle “Fotosentez” konusunun öğretimi: REACT stratejine dayalı bir uygulama. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 10(2), 21-45. DOI: 10.17522/balikesirnef.273962
  • Gürdal, A. (1992). İlköğretim Okullarında Fen Bilgisinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 185-188.
  • Keleş, İ. H. & Dede, H. (2020). REACT stratejisiyle “saf maddeler, karışımlar ve karışımların ayrılması” konularının öğretimi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(4), 1657-1675. DOI: 10.17240/aibuefd.2020.20.58249-618735
  • Keskin, F., & Çam, A. (2019). Yaşam temelli REACT stratejisinin altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve fen okuryazarlığına etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 38-59. DOI: 10.21764/maeuefd.375043
  • Lind, K. (1998). Science Process Skills: Preparing for the future. Monroe 2-Orleans Board of Cooperative Education Services, http://www.monroe2boces.org/shared/instruct/sciencek6/process.htm
  • Markic, S., & I. Eilks. (2006). Cooperative and context-based learning on electrochemical cells in lower secondary science lessons- a project of participatory action research. Science Education International, 4(17), 253–273.
  • McMillan, J.H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th Edition). New York: Pearson Publishing.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. John Wiley & Sons.
  • Navarra, A. (2006). Achieving pedagogical equity in the classroom. CORD Publishing.
  • Rayner, A. (2005). Reflections on context based science teaching: A case study of physics students for physiotherapy. Poster presented at the annual UniServe Science Blended Learning Symposium Proceedings, Sydney, Australia, 169-172.
  • Sadi Yılmaz, S., Othan, O., & Cantimur, E. (2014). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımına (YTÖY) göre elektrik, madde ve ısı konularının işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi. Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 41-49.
  • Scott, P., Asoko, H., & Leach, J. (2007). Student conceptions and conceptual learning. Handbook of research on science education, 31-56.
  • Souders, J. (1999). Contextually based learning: Fad or proven practice. American Youth Policy Forum, July 9, Capitol, Hill
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H. ve Yıldırım, A. (2007). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) öğretim yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları. I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 108, 20-22 Haziran 2007, İstanbul.
  • Tatlı, A., & Bilir, V. (2019). 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına REACT Modelinin Uygunluğunun İncelenmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 7(2), 114-138.
  • URL-1, (2022). https://www.youtube.com/watch?v=tUNqmImea6M
  • Ültay, E. (2012). Implementing REACT strategy in a context-based physics class: Impulse and momentum example. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(1), 233- 240.
  • Ültay, E., Akyurt, H., Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 6(10), 188- 201. DOI: 10.21733/ibad.871703
  • Ültay, E., & Alev, N. (2017). Investigating the effect of the activities based on explanation assisted REACT strategy on learning impulse, momentum and collisions topics. Journal of Education and Practice, 8(7), 174-186.
  • Ültay, N., Durukan, Ü. G., & Ültay, E. (2015). Evaluation of the effectiveness of conceptual change texts in the REACT strategy. Chemistry Education Research and Practice, 16(1), 22-38. DOI: 10.1039/C4RP00182F

The Experience of 4th Grade Students to Learn the Subject of Human and Environment with the REACT Strategy

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 2, 450 - 464, 28.06.2024
https://doi.org/10.32709/akusosbil.1131120

Öz

The aim of the study is to determine the effect of teaching 4th grade students on Human and Environment with the REACT strategy on their success and their thoughts on the REACT strategy. In the study, a pretest-posttest single-group experimental research design was used. The sample of the study consists of 20 students studying in the 4th grade of a primary school determined by convenient sampling from the city center of Giresun. In the study, Human and Environment Achievement Test was applied as a quantitative data collection tool. Semi-structured interview form was used as a qualitative data collection tool in the study. As a result of the research, it can be said that when the scores obtained from the pre-test and post-test are compared, since the average score increased even though there was no statistically significant difference, it could be said that the 4th grade students had a positive effect on their understanding of the "Human and Environment" unit prepared based on the REACT strategy. The answers given by the students to the questions in the interview reveal that the teaching activity was successful, considering the objectives of the relevant unit. When the answers to the questions in the second part of the interview were examined, it was seen that the students were satisfied with the REACT strategy, but they were also worried because they did not write or take notes.

Kaynakça

  • Bennett, J., & Lubben, F. (2006). Context-Based Chemistry: The Salters Approach. International Journal of Science Education, 28(9), 999-1015. DOI: 10.1080/09500690500153808
  • Bennett, J., Gräsel, C., Parchmann, I. & Waddington, D. (2005). “Context-based and conventional approaches to teaching chemistry: comparing teachers’ views.” International Journal of Science Education 27 (13): 1521–1547. DOI: 10.1080/09500690600702496
  • Burbules, N. C. & Linn, M. C. (1991). Science education and philosophy of science: congruence or contradiction?. International Journal of Science Education, 13(3), 227- 241. DOI: 10.1080/0950069910130302
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 12. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cigdemoglu, C., & Geban, O. (2015). Improving students’ chemical literacy levels on thermochemical and thermodynamics concepts through a context-based approach. Chemistry Education Research and Practice, 16(2), 302-317.
  • Crawford, M. L. (2001). Teaching contextually: Research, rationale, and techniques for improving student motivation and achievement in mathematics and science. Waco, Texas: CCI Publishing.
  • Crawford, M., & Witte, M. (1999). Strategies for Mathematics: Teaching in Context. Educational Leadership, 57(3), 34-38.
  • Çalık, M. & Sözbilir, M. (2014). Parameters of content analysis. Education and Science, 39(174), 33-38. DOI: 10.15390/EB.2014.3412
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Cigdemoglu, C., & Geban, O. (2015). Improving students’ chemical literacy levels on thermochemical and thermodynamics concepts through a context-based approach. Chemistry Education Research and Practice, 16(2), 302-317. DOI: 10.1039/C5RP00007F
  • Demircioğlu, H., Demircioğlu, G., & Çalık, M. (2009). Investigating efectiveness of storylines embedded within context based approach: The case for the periodic table. Chemistry Education: Research and Practice, 10, 241-249. DOI: 10.1039/B914505M
  • Erdoğan-Karaş, Ö. E., & Gül, Ş. (2020). The effect of teaching of the 7th grade ‘the cell and divisions’ unit through REACT strategy on learning. İlköğretim Online, 19(3), 1688-1702. DOI:10.17051/ilkonline.2020.734721
  • Erkuş, A. (2009). Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci (İkinci Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gilbert, J. K. (2006). On the nature of “context” in chemical education. International Journal of Science Education, 28(9), 957-976. DOI: 10.1080/09500690600702470
  • Gilbert, J. K., Bulte, A. M., & Pilot, A. (2011). Concept development and transfer in context‐based science education. International Journal of Science Education, 33(6), 817-837. DOI: 10.1080/09500693.2010.493185
  • Gül, Ş. (2016). Yaşam temelli öğretim modeliyle “Fotosentez” konusunun öğretimi: REACT stratejine dayalı bir uygulama. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 10(2), 21-45. DOI: 10.17522/balikesirnef.273962
  • Gürdal, A. (1992). İlköğretim Okullarında Fen Bilgisinin Önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 185-188.
  • Keleş, İ. H. & Dede, H. (2020). REACT stratejisiyle “saf maddeler, karışımlar ve karışımların ayrılması” konularının öğretimi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(4), 1657-1675. DOI: 10.17240/aibuefd.2020.20.58249-618735
  • Keskin, F., & Çam, A. (2019). Yaşam temelli REACT stratejisinin altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve fen okuryazarlığına etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49, 38-59. DOI: 10.21764/maeuefd.375043
  • Lind, K. (1998). Science Process Skills: Preparing for the future. Monroe 2-Orleans Board of Cooperative Education Services, http://www.monroe2boces.org/shared/instruct/sciencek6/process.htm
  • Markic, S., & I. Eilks. (2006). Cooperative and context-based learning on electrochemical cells in lower secondary science lessons- a project of participatory action research. Science Education International, 4(17), 253–273.
  • McMillan, J.H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: Evidence-based inquiry (7th Edition). New York: Pearson Publishing.
  • Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. John Wiley & Sons.
  • Navarra, A. (2006). Achieving pedagogical equity in the classroom. CORD Publishing.
  • Rayner, A. (2005). Reflections on context based science teaching: A case study of physics students for physiotherapy. Poster presented at the annual UniServe Science Blended Learning Symposium Proceedings, Sydney, Australia, 169-172.
  • Sadi Yılmaz, S., Othan, O., & Cantimur, E. (2014). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımına (YTÖY) göre elektrik, madde ve ısı konularının işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi. Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 41-49.
  • Scott, P., Asoko, H., & Leach, J. (2007). Student conceptions and conceptual learning. Handbook of research on science education, 31-56.
  • Souders, J. (1999). Contextually based learning: Fad or proven practice. American Youth Policy Forum, July 9, Capitol, Hill
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H. ve Yıldırım, A. (2007). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) öğretim yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları. I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 108, 20-22 Haziran 2007, İstanbul.
  • Tatlı, A., & Bilir, V. (2019). 2018 Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programına REACT Modelinin Uygunluğunun İncelenmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 7(2), 114-138.
  • URL-1, (2022). https://www.youtube.com/watch?v=tUNqmImea6M
  • Ültay, E. (2012). Implementing REACT strategy in a context-based physics class: Impulse and momentum example. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(1), 233- 240.
  • Ültay, E., Akyurt, H., Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 6(10), 188- 201. DOI: 10.21733/ibad.871703
  • Ültay, E., & Alev, N. (2017). Investigating the effect of the activities based on explanation assisted REACT strategy on learning impulse, momentum and collisions topics. Journal of Education and Practice, 8(7), 174-186.
  • Ültay, N., Durukan, Ü. G., & Ültay, E. (2015). Evaluation of the effectiveness of conceptual change texts in the REACT strategy. Chemistry Education Research and Practice, 16(1), 22-38. DOI: 10.1039/C4RP00182F
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim
Yazarlar

Neslihan Ültay 0000-0002-9783-0486

Alperen Tanrıverdi 0000-0003-0791-6911

Gökhan Eren Bu kişi benim 0000-0002-2523-2436

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 15 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ültay, N., Tanrıverdi, A., & Eren, G. (2024). 4.Sınıf Öğrencilerinin İnsan ve Çevre Konusunu REACT Stratejisi ile Öğrenmeleri Deneyimi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 450-464. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1131120