İşletmelerin dijital olgunluğu, uygulamaya yönelik literatürde giderek daha fazla tartışılmaktadır. Dijital dönüşüm kavramının halen birçok işletme için yeni ve anlaşılmaya muhtaç bir kavram olduğu ileri sürülebilir. Yerli ve yabancı literatürde dijital dönüşüm üzerine gerçekleştirilen birçok araştırma bu belirsizliği gidermeye yönelik bulgular ve öneriler sunmaktadır. Bu çalışmada, öncelikle dijital dönüşüm ve dijital olgunluk kavramlarının işletmeler açısından ne anlama geldiği sorgulanmakta, literatürde mevcut bazı dijital dönüşüm modellerine ait boyut ve özelliklerden bahsedilmektedir. Dijital olgunluk kavramının Türkçe literatüre kazandırılmasını amaçlayan bu çalışma kapsamında, değinilen “dijital dönüşüm modelleri”nde görüleceği gibi, işletmelerin dijital teknolojilere tepkileri farklılaşabilmektedir.
Dijital Dönüşüm Dijital Olgunluk Dijital Olgunluk Modelleri İşletmeler
It can be argued that the concept of digital transformation is still a new concept for many businesses and needs to be understood. Many researches on digital transformation in domestic and foreign business literature provide findings and recommendations to eliminate this uncertainty. In this study, it is aimed to question the concepts of digital transformation and digital maturity in terms of businesses and to examine the dimensions and characteristics of some digital transformation models in the literature in this context. Digital transformation is reshaping not only businesses individually, but also industries and ultimately the economy in total. The digital transformation models examined show that businesses' responses to digital technologies may differ. The concept of digital maturity does not have a static meaning. It is argued that a business can reach the highest maturity level “when it has both a strong digital infrastructure and a good understanding of how to leverage that infrastructure for a strategic business advantage”.
Digital Transformation Digital Maturity Digital Maturity Models Businesses
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 16 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |