Bu araştırma partner sosyotelizmi ile ilişki doyumu arasındaki ilişkinin belirlenmesi için yapılmıştır. Ayrıca bu kavramların yaş, cinsiyet, ilişki durumu, eğitim düzeyi, çalışma durumu, en sık kullanılan sosyal medya platformu, sosyal medyada geçirilen ortalama süre ve paylaşım sıklığı gibi sosyo-demografik değişkenler ile aralarındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın evrenini romantik ilişki içinde olan 270 yetişkin birey oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunun belirlenmesi için basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Analiz yapılırken, cinsiyet gibi iki gruplu değişkenleri ile ölçek puanlarının karşılaştırılmasında Bağımsız Örneklem T-Testi, üç grup veya daha fazla değişkenleri ile ölçek puanlarının karşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Gruplar arasında farklılık görülen değerlerin hangi grup bileşeninden kaynaklandığını belirlemek için ise LSD Post Hoc Testleri kullanılmıştır. Ölçekler arasındaki ilişkinin incelenmesinde yol analizi kullanılmıştır. Bu çalışmada ölçme aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, İlişki Doyum Ölçeği (İDÖ), Partner Sosyotelizmi Ölçeği (PSÖ) ve Genel Sosyotelist Olma (GSO) Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı (SPSS), 26.0 Statistics Paket Programı aracılığı ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda partner sosyotelizmi ile ilişki doyumu arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu bulunmuştur.
akıllı telefon bağımlılık ilişki doyumu partner sosyotelizmi sosyotelizm
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile Danışmanlığı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 4 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |