Araştırma, finansal bir ürün olan kripto para birimlerinin tanıtım ve pazarlamasında tüketici (yatırımcı) algılama ve düşünce düzeylerini ölçmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma örneklemini, Türkiye genelinde kripto para birimleriyle ilgilenen veya yatırım yapan toplam 355 tüketici oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, katılımcıların kripto para birimleriyle ilgili algılama ve düşünceleri ile ilgili 8 ifadeye faktör analizi uygulanmış, analiz sonucunda özdeğerleri birden büyük tek faktör bulunmuştur ve faktöre “Kripto Para Birimi Pazarlama ve Tanıtım Boyutu” ismi verilmiştir. Faktöre ait güvenirlik katsayıları (Cronbach Alpha) değeri ,811 olup, faktörleri oluşturan boyutun güvenilir olduğu söylenebilir. KMO analizi sonucu 0,860 ve Barlett’s Test of Sphericity analizi sonucu 875,901 olduğu belirlenmiş ve her iki test sonucu da P=0,000 önem düzeyinde anlamlı bulunmuştur.
Yok
YOK
Sayın Editör Nisan ayında gönderdiğiniz bir makale için hakemlik onuru için Teşekkür ederim. Şimdi yayınlanmak için gönderdiğim makale değerlendirmesindeki emekleriniz için şimdiden teşekkürler.
The research has been prepared to measure the consumers (investor) perceptions and thought levels their level of thought in the promotion and marketing of cryptocurrencies, which are a financial product. The research sample consists of 355 consumers in total and they are interested in or invest in cryptocurrencies in Turkey. 01-31 October 2020, between Turkey engaged throughout the crypto-currency trading and www.tr.investing.com website by analyzing the data obtained from the survey conducted online via drive Google to registered consumers crypto Currencies perceptions and about the promotion and marketing of thought levels are evaluated. As a result the research, factor analysis was applied to 8 variables related to the perceptions and thoughts of the participants about crypto currencies, as a result of the analysis, a single factor with eigenvalues greater than one was found and the factor was named as "Crypto Currency Marketing and Promotion Dimension". The factor's reliability coefficients (Cronbach's Alpha) value is 811, and it can be said that the dimension that constitutes the factors is reliable. It was determined that KMO analysis result was 0.860 and Bartlett's Test of Sphericity analysis result was 875,901 and both test results were found to be significant P = 0,000 significance level.
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 3 |