Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Sayı: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 302 - 318, 31.05.2020

Öz

Kaynakça

  • Carleton, N., McCreary, D., Norton, P. ve Asmundson, G. (2006). Brief fear of negative evaluation scale revised. Depression and Anxiety, 23 (5), 297-303.
  • Clark, D. M., ve McManus, F. (2002). Information processing in social phobia. Biological Psychiatry, 51 (1), 92-100.
  • Cowden, C. R. (2005). Worry and its relationship to shyness. North American Journal of Psychology, 7 (1), 59-70.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve Lisrel Uygulamaları (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Erkuş, A. (2016). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme-1: temel kavramlar ve işlemler (3. Baskı).Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Frost, R. O., Glossner, K. ve Maxner, S. (2010). Social anxiety disorder and its relationship to perfectionism (2. Baskı). Hofmann, S. G. ve DiBartolo, P. M. (Ed.). Social anxiety: Clinical, developmental, and social perspectives (s. 119-145). San Diego, CA, US: Elsevier Academic Press.
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference 17.0 update (10. Baskı). Boston: Pearson.
  • Guyton, M. J. (1997). Contributors to individual differences in development of prosocial responsiveness in preschoolers. Waltham: Brandeis University.
  • Hoelter, J. W., (1983). The analysis of covariance structures: Goodness-of-fit indices. Sociological Methods & Research, 11 (3), 325-344.
  • Jin, X.H., Doloi, H., ve Gao, S.Y. (2007). Relationship-based determinants of building project performance in China, Construction Management and Economics, 25 (3), 297–304.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi (21. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kocovski, N. L. ve Ender, N. S. (2000). Social anxiety, self-regulation, and fear of negative evaluation. European Journal of Personality, 14(4), 347-358.
  • Leary, M. R. ve Kowalski, R. M. (1995). The self-presentation model of socialanxiety/phobia. Heimberg, R. G., Liebowitz, M. R., Hope, D. A. ve Schneier, F. R. (Ed.). Social phobia: diagnosis, assessment, and treatment. New York: The Guilford Press.
  • Mckinney, A. P. (2003). Goal orientation: A test of competing models (Doktora tezi). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3157771).
  • Moore, M. S. (2014). Social anxiety with adolescents with cystic fibrosis (Doktora tezi). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3642270).
  • Rapee, R. M., ve Heimberg, R.G. (1997). A cognitive-behavioral model of anxiety in social phobia. Behaviour Research and Therapy, 35 (8), 741-756.
  • Scheiner, F. R., Johnson, J., Hornig, C. D., Liebowitz, M. R., ve Weissman, M. M. (1992). Social phobia: Comorbidity and morbidity in an epidemiologic sample. Archieves of General Psychiatry, 49 (4), 282-288.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., ve Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Test of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Researh Online, 8 (2), 23-74.
  • VandeWalle, D. (1997). Development and validation of a work domain goal orientation instrument. Educational and Psychological Measurement, 57(6), 995-1015.
  • Watson, D., ve Friend, R. (1969). Measurement of social-evaluative anxiety. Journal of Consulting and Clinical Psychology. 33 (4), 448–57.

AKADEMİK ORTAMLARDA OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME KORKUSU ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2020, Sayı: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 302 - 318, 31.05.2020

Öz

Bu araştırmada, ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin akademik ortamlarda yaşadıkları olumsuz değerlendirilme korkusunu ölçmeyi amaçlayan geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ilinin Çankaya, Keçiören ve Altındağ ilçelerinden tesadüfî olarak seçilen ortaokullarda öğrenim gören 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Ölçeğin 43 maddelik deneme formu 581 öğrenciye uygulanmış ve yapı geçerliğini belirlemek amacıyla yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda iki faktörden oluşan 22 maddelik nihai form elde edilmiştir. Nihai form doğrulayıcı faktör analizi yapmak üzere 514 öğrenciye uygulanmış ve analiz sonucunda 22 maddeden oluşan iki faktörlü yapı doğrulanmıştır. Ölçeğin bütününe ait Cronbach alfa iç tutarlılık katsayısı ,77, test-tekrar test güvenirlik katsayısı ise ,86 olarak bulunmuştur.

Kaynakça

  • Carleton, N., McCreary, D., Norton, P. ve Asmundson, G. (2006). Brief fear of negative evaluation scale revised. Depression and Anxiety, 23 (5), 297-303.
  • Clark, D. M., ve McManus, F. (2002). Information processing in social phobia. Biological Psychiatry, 51 (1), 92-100.
  • Cowden, C. R. (2005). Worry and its relationship to shyness. North American Journal of Psychology, 7 (1), 59-70.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve Lisrel Uygulamaları (5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Erkuş, A. (2016). Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme-1: temel kavramlar ve işlemler (3. Baskı).Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Frost, R. O., Glossner, K. ve Maxner, S. (2010). Social anxiety disorder and its relationship to perfectionism (2. Baskı). Hofmann, S. G. ve DiBartolo, P. M. (Ed.). Social anxiety: Clinical, developmental, and social perspectives (s. 119-145). San Diego, CA, US: Elsevier Academic Press.
  • George, D., ve Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference 17.0 update (10. Baskı). Boston: Pearson.
  • Guyton, M. J. (1997). Contributors to individual differences in development of prosocial responsiveness in preschoolers. Waltham: Brandeis University.
  • Hoelter, J. W., (1983). The analysis of covariance structures: Goodness-of-fit indices. Sociological Methods & Research, 11 (3), 325-344.
  • Jin, X.H., Doloi, H., ve Gao, S.Y. (2007). Relationship-based determinants of building project performance in China, Construction Management and Economics, 25 (3), 297–304.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi (21. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kocovski, N. L. ve Ender, N. S. (2000). Social anxiety, self-regulation, and fear of negative evaluation. European Journal of Personality, 14(4), 347-358.
  • Leary, M. R. ve Kowalski, R. M. (1995). The self-presentation model of socialanxiety/phobia. Heimberg, R. G., Liebowitz, M. R., Hope, D. A. ve Schneier, F. R. (Ed.). Social phobia: diagnosis, assessment, and treatment. New York: The Guilford Press.
  • Mckinney, A. P. (2003). Goal orientation: A test of competing models (Doktora tezi). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3157771).
  • Moore, M. S. (2014). Social anxiety with adolescents with cystic fibrosis (Doktora tezi). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3642270).
  • Rapee, R. M., ve Heimberg, R.G. (1997). A cognitive-behavioral model of anxiety in social phobia. Behaviour Research and Therapy, 35 (8), 741-756.
  • Scheiner, F. R., Johnson, J., Hornig, C. D., Liebowitz, M. R., ve Weissman, M. M. (1992). Social phobia: Comorbidity and morbidity in an epidemiologic sample. Archieves of General Psychiatry, 49 (4), 282-288.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., ve Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Test of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Researh Online, 8 (2), 23-74.
  • VandeWalle, D. (1997). Development and validation of a work domain goal orientation instrument. Educational and Psychological Measurement, 57(6), 995-1015.
  • Watson, D., ve Friend, R. (1969). Measurement of social-evaluative anxiety. Journal of Consulting and Clinical Psychology. 33 (4), 448–57.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Volkan Alkan

Ömay Çokluk-bökeoglu 0000-0002-3879-9204

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2

Kaynak Göster

APA Alkan, V., & Çokluk-bökeoglu, Ö. (2020). AKADEMİK ORTAMLARDA OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME KORKUSU ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 302-318.