Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile duygu düzenleme becerilerinin mesleki kaygı ve mesleki tutumla ilişkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Türkiye’deki 13 farklı eğitim fakültesinde, 11 farklı bölümde öğrenim görmekte olan 212’ si (%70,2) kadın ve 90’ı (%29,8) erkek olmak üzere toplam 302 eğitim fakültesi öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği”, “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği”, “Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği”, “Duygu Düzenleme Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştımada betimsel nitelikli ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için veri analizinde parametrik test istatistiklerinden yararlanılmıştır. Bağımsız örneklemler için t testi, korelasyon ve varyans analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, uzaktan eğitime yönelik tutum ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanları arasında (r=.-,182; p<.01) ve öğretmenliğe yönelik kaygı puanları arasında (r=.-,141; p<.01) düşük düzeyde negatif yönlü anlamlı bir korelasyon bulunmuştur. Ayrıca Duygu düzenleme puanları ile öğretmenliğe yönelik kaygı puanları arasında da düşük düzeyde negatif yönlü anlamlı bir korelasyon bulunmuştur (r=.-,183; p<.01). Diğer sonuçları incelediğimizde, uzaktan eğitime yönelik tutumun cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Duygu düzenleme becerileri, öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve mesleki kaygı puanları arasında ise cinsiyete göre anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin yaşa göre duygu düzenleme becerileri ile mesleki kaygıları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Mezun olunan lise türü incelendiğinde, yalnızca mesleki kaygı puanlarının anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür. Eğitim fakültesi öğrencilerinin okumakta olduğu lisans bölümü ile uzaktan eğitime yönelik tutumları, duygu düzenleme becerileri, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve mesleki kaygı düzeyleri anlamlı bir farklılık göstermektedir. Bunun haricinde, uzaktan eğitime yönelik memnuniyet ile mesleki kaygı puanları arasında, öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ile uzaktan eğitime devam etme isteği ve duygularının farkında olma puanları arasında katılma derecesine göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Uzaktan eğitime yönelik tutumlar incelendiğinde ise duyguları kontrol edebilme düzeylerine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Uzaktan eğitim uzaktan eğitime yönelik tutum duygu düzenleme becerisi öğretmenlik mesleğine yönelik tutum mesleki kaygı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 3 |