Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKULA BAŞLAMA YAŞININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR KARMA YÖNTEM ÇALIŞMASI

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 21, 109 - 126, 30.09.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1129814

Öz

Bu çalışmada temel amaç, ilkokula başlama yaşının akademik başarıya etkisini incelemektir. Çalışma iki yönlü olarak ele alınmıştır. Birincisi, okula başlama yaşının akademik başarıya etkisine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri nelerdir? İkincisi, ortaokul öğrencilerinin “puan ortalamaları ile okula başlama yaşları arasında istatistiksel anlamdaki ilişki düzeyi nedir?”. Hem nitel hem de nicel verilerin kullanılmasındaki amaç, yaşın akademik başarıyı etkileme durumunu daha net ortaya koyabilmektir.
Karma yöntem çalışması olarak tasarlanan bu araştırmada çeşitleme deseni kullanılmıştır. Bu desende nitel ve nicel veriler aynı zamanda toplanıp ayrı ayrı analiz edilmiş ve sonuç kısmına entegre edilerek bütünsel bir değerlendirme yapılmıştır. Çalışmada okula başlama yaşına ilişkin öğretmen görüşlerinin, öğrencilerin akademik başarıları ile ne ölçüde örtüştüğüne bakılmıştır. Araştırmanın nitel verileri, Tokat il merkezinde görev yapan 117 sınıf öğretmeninin görüşlerinden elde edilmiştir. Nicel veriler ise Tokat il merkezinde 7. sınıfa devam eden 1792 öğrencinin yaş ve not bilgilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın nitel verileri NVivo programı ile kod ve kategorilere dönüştürülerek analiz edilmiştir. Nicel veriler ise SPSS programı kullanılarak düzenlenmiş ve analiz edilmiştir. Ayrı ayrı analiz edilen nitel ve nicel bulgular, araştırmanın sonuç bölümüne entegre edilerek açıklanmıştır. Araştırmanın hem nitel hem de nicel sonuçları, Türkiye’de okula erken başlayan öğrencilerin akademik anlamda daha başarısız olduğunu göstermektedir. Daha küçük yaşta okula başlayan öğrencilerin akademik başarısızlıklarını, öğretmen görüşleri de desteklemektedir.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S. ve Üredi, L. (2014). Eğitim Sistemindeki 4+ 4+ 4 Yapılanmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Journal of Teacher Education and Educators, 3(1), 109-142.
  • Akyüz, E. (2001). Çocuk Hakları Sözleşmesinin Temel İlkeleri Işığında Çocuğun Eğitim Hakkı. Milli Eğitim Dergisi, 151(1), 445-455.
  • Altunya, N. (1999). Türkiye Cumhuriyeti’nde Din Eğitimi, 75 Yılda Eğitim. İstanbul: Türkiye Tarih Vakfı Yayınları.
  • Arnold, G. ve Depew, B. (2018). School Starting Age and Long-Run Health in the United States. Health Economics, 27(12), 1904-1920.
  • Aydın, S. (2006). Avrupa Birliği Ülkelerinde ve Türkiye’de Zorunlu Eğitim, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Necdet Konan), Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bayat, S. (2015). İlkokuma Yazma Öğretiminde 60-66 Aylık Çocuklar ile İlgili Yaşanan Güçlüklere İlişkin Öğretmen Görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(4), 172-185.
  • Bell, E. R.; Greenfield, D. B. ve Shearer, R. J. B. (2013). Classroom Age Composition and Rates of Change in School Readiness for Children Enrolled in Head Start. Early Childhood Research Quarterly, 28(1), 1-10.
  • Bergman, F. (1990). Okulöncesi Eğitimde Aile. Yaşadıkça Eğitim, 0(12), 11-13.
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). İlkokuma ve Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Black, S. E.; Devereaux, P. J. ve Savanes, K. J. (2008). Too Young to Leave the Nest? The Effects of School Starting Age. The National Bureau of Economic Research. Working Paper.
  • Bloom, B. S. (2012). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, (Çev.: D. A. Özçelik). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bora, V. (2012). Kız Çocuklarının Zorunlu Eğitim Sonrası Ortaöğretime Devam Etmeme Nedenleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Doç. Dr. Ali Taş), Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Burns, A. (1999). Collaborative Action Research for English Language Teachers. Cambridge: CUP.
  • Cahan, S. ve Cohen, N. (1989). Age Versus Schooling Effects on Intelligence Development. Child Development, 60(5), 1239-1249.
  • Canbulat, A. N. K. ve Yıldızbaş, F. (2014). Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin 60-72 Aylık Çocukların Okula Hazır Bulunuşluklarına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 33-50.
  • Connolly, M. M. (2015). Experiences of Parents Whose Children with Autism Spectrum Disorder (asd) are Starting Primary School (Order No. 10181188). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (1827872560).
  • Creswell, J. W. ve Clark, V. L. P. (2007). Choosing a Mixed Methods Design. Designing and Conducting. Mixed Methods Research, 0(0), 58-88.
  • Creswell, J. W. ve Clark, V. L. P. (2007). Designing and Conducting Mixed Methods Research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Creswell, J. W.; Clark, V. L. P.; Gutmann, M. ve Hanson, W. (2003). Advanced Mixed Methods Research Designs. (Eds. A. Tashakkori ve C. Teddlie). In Handbook of Mixed Methods in Social and Behavioral Research (s. 209–240). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Cumhur, F. (2018). Öğretmenlerin Görüş ve Önerileri Bağlamında Öğrencilerin Matematiksel Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5(26), 2679-2693.
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin Ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(11), 33-41.
  • Datar, A. (2006). Does Delaying Kindergarten Entrance Give Children A Head Start? Economics of Education Review, 25(1), 43-62.
  • Dede, Y. ve Demir, S. B. (Ed.). (2014). Karma Yöntem Araştırmaları: Tasarımı ve Yürütülmesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dee, T. S. ve Sievertsen, H. H. (2018). The Gift of Time? School Starting Age and Mental Health. Health Economics, 27(5), 781-802.
  • Dilli, C. (2006). Zorunlu Eğitim Çağında Bulunan Kız Çocuklarının Okula Gitmeme Nedenleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Aysun Gürol), Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Elder, T. E. ve Lubotsky, D. H. (2009). Kindergarten Entrance Age and Children's Achievement: Impacts of State Policies, Family Backgrounds, and Pers. Journal of Human Resources, 44(3), 641-683.
  • Erdoğan, İ. (2012). Eğitimde Değişim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • European Commission. (2018). Compulsory Education in Europe 2018/2019. Brussels: EACEA, Education and Youth Policy Analysis.
  • Fetters, M. D.; Curry, L. A. ve Creswell, J. W. (2013). Achieving Integration in Mixed Methods Designs-Principles and Practices. Health Services Research, 48(6), 2134–2156.
  • Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2003). How to Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw-Hill.
  • Fredriksson, P. ve Öckert, B. (2013). Life-Cycle Effects of Age at School Start. The Economic Journal, 124(579), 977-1004.
  • Gray, J. A. (1975). Elements of A Two-Process Theory of Learning. Cambridge, Massachusetts: Academic Press.
  • Grene, J. C.; Caracelli, V. J. ve Graham, W. F. (1989). Toward a Conceptual Framework for Mixed-Method Evaluation Desings. Educational Evaluation and Policy Analysis, 11(3), 255-274.
  • Gündüz, F. ve Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 Aylık Çocukların Okul Olgunluk ve Okuma Yazma Becerilerini Kazanma Düzeylerinin İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 8(8), 379-398.
  • Haktanır, G. (2002). Okulöncesinden İlkokula Geçişi Etkileyen Bazı Faktörler. OMEP Avrupa Bölge Toplantısı Bildiri Metni. Sweden: Gothenburg.
  • Harrell, M. C. ve Bradley, M. A. (2009). Data Collection Methods Semi-Structured Interviews and Focus Groups. Santa Monica, USA: RAND.
  • Harris, J. A. ve Sipay R. E. (1986). Okuma ve Öğrenmeye Hazır Oluş, (Çev.: İ. Özçelik). Çağdaş Eğitim, 0(117), 22-24.
  • Herbst, M. ve Strawinski, P. (2016). Early Effects of An Early Start: Evidence From Lowering the School Starting Age in Poland. Journal of Policy Modeling, 38(2), 256-271.
  • Johnson, R. B.; Onwuegbuzie, A. J. ve Turne, L. A. (2004). Mixed Methods Research: A Research Paradigm Whose Time Has Come. Educational Researcher, 33(7), 14-26.
  • Kahramanoğlu, R.; Tiryaki, E. N. ve Canpolat, M. (2015). İlkokula Yeni Başlayan 60-66 Ay Grubu Öğrencilerin Hazıroluşları Üzerine İnceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1065-1080.
  • Kawaguchi, D. (2011). Actual Age at School Entry, Educational Outcomes, and Earnings. Journal of the Japanese and International Economies, 25(2), 64-80.
  • Konarzewski, K. (2014). The Effect of School Entrance Age on Academic Performance. Educational Research Institute, Edukacja, 5(130), 5-18.
  • Krippendorff, K. (2004). Content Analysis An Introduction to its Methodology. London: Sage Publications.
  • Laaksonen, C.; Aromaa, M.; Heinonen, O. J.; Koivusilta, L.; Koski, P.; Suominen, S.; Vahlberg, T. ve Salanterä, S. (2008). Health Related Quality of Life in 10-Year-Old Schoolchildren. Quality of Life Research, 17(8), 1049-1054.
  • Leech, N. L. ve Onwuegbuzie, A. J. (2010). Guidelines for Conducting and Reporting Mixed Research in Counseling and Beyond. Journal of Counseling & Development, 88(1), 61-69.
  • March, C. C. (1998). The Effect of Age at Entrance to School on Academic Success in Reading and Mathematics (Degree of Doctor). Stade University of New York, USA.
  • Mayer, S. E. ve Harris, D. K. (2001). Does Age at Enrollment in First Grade Affect Children’s Cognitive Test Scores? USA: University of Chicago.
  • Meisels, S. (1992). Doing Harm by Doing Good: Iatrogenic Effects of Early Childhood Enrolment and Promotion Policies. Early Childhood Research Quarterly, 7(2), 155–174.
  • Merkezi, U. Ç. ve Serisi, Ç. H. (2009). Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Komitesi’nin Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’ye İlişkin Genel Yorumları 2008–2011. Ankara.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2014). Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Resmî Gazete. Sayı: 29072.
  • Morse, J. M. (1991). Approaches to Qualitative-Quantitative Methodological Triangulation. Nursing Research, 40(2), 120–123.
  • Nam, K. (2014). Until When does the Effect of Age on Academic Achievement Persist? Evidence from Korean Data. Economcs of Education Review, 0(40), 106-122.
  • Nunan, D. (1999). Research Methods in Language Learning. Eighth Printing. Cambridge: CUP.
  • Oktay, A. (1983). Okul Olgunluğu, Farklı Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Ortamlara Yetişen Çocuklarda Okul Olgunluğunun Ölçülmesi, (Doçentlik Tezi), İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Oktay, A. (1983). Okul Olgunluğu. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Oktay, A. ve Unutkan, Ö. P. (2003). İlköğretime Hazır Oluş ve Okul Öncesi Eğitimle İlköğretimin Karşılaştırılması. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme, (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özgenel, S. (1992). İlkokulun İlk Günlerinde Çocuk. Yaşadıkça Eğitim, 0(24), 5-9.
  • Özkan, E. ve Sezen, H. K. (2017). Toplum İçin Yöneylem Araştırması: Eğitim Yönetiminde Sistem Yaklaşımı Uygulaması. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 36(1), 83-109.
  • Özmert, E. N. (2006). Erken Çocukluk Gelişiminin Desteklenmesi-III: Aile. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 49(3), 256-273.
  • Palinkas, L. A.; Horwitz, S. M.; Green, C. A.; Wisdom, J. P.; Duan, N. ve Hoagwood, K. (2015). Purposeful Sampling for Qualitative Data Collection and Analysis in Mixed Method Implementation Research. Administration and Policy in Mental Health, 42(5), 533-44.
  • Patton, M. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. (p. 169-18.) Beverly Hills, CA: Sage.
  • Phillips, D. A. (2017). Commentary: Beyond more of the Same–Sustaining the Benefits of Preschool Education–Reflections on Bierman et al. (2016). Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(2), 138-139.
  • Sakic, M.; Brusic, J. ve Babarovic, T. (2012). The Relation Between School Entrance Age and School Achievement During Primary Schooling: Evidence from Croatian Primary Schools. British Journal of Education Psychology, 83(4), 651-63.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de Öğrencilerin Akademik Başarısını Etkileyen Faktörler: Bir Meta-Analiz Çalışması. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 609-627.
  • Sharp, C. (2002). School Starting Age: European Policy and Recent Research. In LGA Seminar'When Should Our Children Start School. LGA Conference Centre, London, 1 November.
  • Tashakkori, A. ve Teddlie, C. (2003). Handbook of Mixed Methods Research: From Data Triagulation to Mixed Model Desing, 671-701. Thousand Oaks, ABD: SAGE.
  • Tutal, Ö. (2013). İlkokuma Yazma Öğrenmede Okula Başlama Yaşının Okuma-Yazma Başarısına Etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Doç. Dr. Behçet Oral), Diyarbakır: Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tutal, Ö. ve Oral, B. (2015). İlk Okuma-Yazma Öğrenmede Okula Başlama Yaşınmın Okuma-Yazma Başarısına Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(24), 96-121.
  • Uzunsakal, E. ve Yıldız, D. (2018). Alan Araştırmalarında Güvenirlik Testlerinin Karşılaştırılması ve Tarımsal Veriler Üzerine Bir Uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 14-28.
  • Ülker, İ. (2010). Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde ve Türk Anayasa Hukukunda Eğitim Hakkı ve Özgürlüğü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Yavuz Atar), Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yilmaz, D.; Bayar-Muluk, N.; Bayoglu, B.; Idil, A. ve Anlar, B. (2016). Screening 5 and 6 Year-Old Children Starting Primary School for Development and Language. The Turkish Journal of Pediatrics, 58(2), 136-144.
  • Zohrabi, M. (2013). Mixed Method Research: Instruments, Validity, Reliability and Reporting Findings. Theory and Practice in Language Studies, 3(2), 254-262.

EXAMINING THE EFFECT OF THE AGE OF STARTING PRIMARY SCHOOL ON THE ACADEMIC ACHIEVEMENT: A MIXED METHOD STUDY

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 21, 109 - 126, 30.09.2022
https://doi.org/10.31455/asya.1129814

Öz

The main purpose of this study is to examine the 'effect of the age of starting primary school on academic success'. In this design, qualitative and quantitative data were collected at the same time and analyzed separately, and a holistic evaluation was made by integrating them into the conclusion part. The study is discussed in two ways. First, what are the opinions of classroom teachers regarding the effect of school starting age on academic success? Secondly, what is the statistically significant relationship between the students' mean scores and the school starting age? In this research designed as a mixed method study, triangulation design was used. Qualitative data were obtained from the opinions of 117 teachers working in the city center of Tokat. Quantitative data consists of age and grade information of 1792 students who continue to 7th grade in Tokat city center. The qualitative data of the research were analyzed by converting them into codes and categories with the help of NVİVO program. Quantitative data were edited and analyzed using the SPSS program. Qualitative and quantitative findings analyzed separately were explained by integrating in the conclusion part of the research. Both qualitative and quantitative results of the study show that students starting school early in Turkey are less academically successful. Teachers' opinions also support the academic failures of students who start school at a younger age.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S. ve Üredi, L. (2014). Eğitim Sistemindeki 4+ 4+ 4 Yapılanmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Journal of Teacher Education and Educators, 3(1), 109-142.
  • Akyüz, E. (2001). Çocuk Hakları Sözleşmesinin Temel İlkeleri Işığında Çocuğun Eğitim Hakkı. Milli Eğitim Dergisi, 151(1), 445-455.
  • Altunya, N. (1999). Türkiye Cumhuriyeti’nde Din Eğitimi, 75 Yılda Eğitim. İstanbul: Türkiye Tarih Vakfı Yayınları.
  • Arnold, G. ve Depew, B. (2018). School Starting Age and Long-Run Health in the United States. Health Economics, 27(12), 1904-1920.
  • Aydın, S. (2006). Avrupa Birliği Ülkelerinde ve Türkiye’de Zorunlu Eğitim, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Necdet Konan), Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bayat, S. (2015). İlkokuma Yazma Öğretiminde 60-66 Aylık Çocuklar ile İlgili Yaşanan Güçlüklere İlişkin Öğretmen Görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(4), 172-185.
  • Bell, E. R.; Greenfield, D. B. ve Shearer, R. J. B. (2013). Classroom Age Composition and Rates of Change in School Readiness for Children Enrolled in Head Start. Early Childhood Research Quarterly, 28(1), 1-10.
  • Bergman, F. (1990). Okulöncesi Eğitimde Aile. Yaşadıkça Eğitim, 0(12), 11-13.
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). İlkokuma ve Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Black, S. E.; Devereaux, P. J. ve Savanes, K. J. (2008). Too Young to Leave the Nest? The Effects of School Starting Age. The National Bureau of Economic Research. Working Paper.
  • Bloom, B. S. (2012). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme, (Çev.: D. A. Özçelik). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bora, V. (2012). Kız Çocuklarının Zorunlu Eğitim Sonrası Ortaöğretime Devam Etmeme Nedenleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Doç. Dr. Ali Taş), Burdur: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Burns, A. (1999). Collaborative Action Research for English Language Teachers. Cambridge: CUP.
  • Cahan, S. ve Cohen, N. (1989). Age Versus Schooling Effects on Intelligence Development. Child Development, 60(5), 1239-1249.
  • Canbulat, A. N. K. ve Yıldızbaş, F. (2014). Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin 60-72 Aylık Çocukların Okula Hazır Bulunuşluklarına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 33-50.
  • Connolly, M. M. (2015). Experiences of Parents Whose Children with Autism Spectrum Disorder (asd) are Starting Primary School (Order No. 10181188). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (1827872560).
  • Creswell, J. W. ve Clark, V. L. P. (2007). Choosing a Mixed Methods Design. Designing and Conducting. Mixed Methods Research, 0(0), 58-88.
  • Creswell, J. W. ve Clark, V. L. P. (2007). Designing and Conducting Mixed Methods Research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Creswell, J. W.; Clark, V. L. P.; Gutmann, M. ve Hanson, W. (2003). Advanced Mixed Methods Research Designs. (Eds. A. Tashakkori ve C. Teddlie). In Handbook of Mixed Methods in Social and Behavioral Research (s. 209–240). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Cumhur, F. (2018). Öğretmenlerin Görüş ve Önerileri Bağlamında Öğrencilerin Matematiksel Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 5(26), 2679-2693.
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin Ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(11), 33-41.
  • Datar, A. (2006). Does Delaying Kindergarten Entrance Give Children A Head Start? Economics of Education Review, 25(1), 43-62.
  • Dede, Y. ve Demir, S. B. (Ed.). (2014). Karma Yöntem Araştırmaları: Tasarımı ve Yürütülmesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dee, T. S. ve Sievertsen, H. H. (2018). The Gift of Time? School Starting Age and Mental Health. Health Economics, 27(5), 781-802.
  • Dilli, C. (2006). Zorunlu Eğitim Çağında Bulunan Kız Çocuklarının Okula Gitmeme Nedenleri, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Yrd. Doç. Dr. Aysun Gürol), Elâzığ: Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Elder, T. E. ve Lubotsky, D. H. (2009). Kindergarten Entrance Age and Children's Achievement: Impacts of State Policies, Family Backgrounds, and Pers. Journal of Human Resources, 44(3), 641-683.
  • Erdoğan, İ. (2012). Eğitimde Değişim Yönetimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • European Commission. (2018). Compulsory Education in Europe 2018/2019. Brussels: EACEA, Education and Youth Policy Analysis.
  • Fetters, M. D.; Curry, L. A. ve Creswell, J. W. (2013). Achieving Integration in Mixed Methods Designs-Principles and Practices. Health Services Research, 48(6), 2134–2156.
  • Fraenkel, J. R. ve Wallen, N. E. (2003). How to Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw-Hill.
  • Fredriksson, P. ve Öckert, B. (2013). Life-Cycle Effects of Age at School Start. The Economic Journal, 124(579), 977-1004.
  • Gray, J. A. (1975). Elements of A Two-Process Theory of Learning. Cambridge, Massachusetts: Academic Press.
  • Grene, J. C.; Caracelli, V. J. ve Graham, W. F. (1989). Toward a Conceptual Framework for Mixed-Method Evaluation Desings. Educational Evaluation and Policy Analysis, 11(3), 255-274.
  • Gündüz, F. ve Çalışkan, M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 Aylık Çocukların Okul Olgunluk ve Okuma Yazma Becerilerini Kazanma Düzeylerinin İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 8(8), 379-398.
  • Haktanır, G. (2002). Okulöncesinden İlkokula Geçişi Etkileyen Bazı Faktörler. OMEP Avrupa Bölge Toplantısı Bildiri Metni. Sweden: Gothenburg.
  • Harrell, M. C. ve Bradley, M. A. (2009). Data Collection Methods Semi-Structured Interviews and Focus Groups. Santa Monica, USA: RAND.
  • Harris, J. A. ve Sipay R. E. (1986). Okuma ve Öğrenmeye Hazır Oluş, (Çev.: İ. Özçelik). Çağdaş Eğitim, 0(117), 22-24.
  • Herbst, M. ve Strawinski, P. (2016). Early Effects of An Early Start: Evidence From Lowering the School Starting Age in Poland. Journal of Policy Modeling, 38(2), 256-271.
  • Johnson, R. B.; Onwuegbuzie, A. J. ve Turne, L. A. (2004). Mixed Methods Research: A Research Paradigm Whose Time Has Come. Educational Researcher, 33(7), 14-26.
  • Kahramanoğlu, R.; Tiryaki, E. N. ve Canpolat, M. (2015). İlkokula Yeni Başlayan 60-66 Ay Grubu Öğrencilerin Hazıroluşları Üzerine İnceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1065-1080.
  • Kawaguchi, D. (2011). Actual Age at School Entry, Educational Outcomes, and Earnings. Journal of the Japanese and International Economies, 25(2), 64-80.
  • Konarzewski, K. (2014). The Effect of School Entrance Age on Academic Performance. Educational Research Institute, Edukacja, 5(130), 5-18.
  • Krippendorff, K. (2004). Content Analysis An Introduction to its Methodology. London: Sage Publications.
  • Laaksonen, C.; Aromaa, M.; Heinonen, O. J.; Koivusilta, L.; Koski, P.; Suominen, S.; Vahlberg, T. ve Salanterä, S. (2008). Health Related Quality of Life in 10-Year-Old Schoolchildren. Quality of Life Research, 17(8), 1049-1054.
  • Leech, N. L. ve Onwuegbuzie, A. J. (2010). Guidelines for Conducting and Reporting Mixed Research in Counseling and Beyond. Journal of Counseling & Development, 88(1), 61-69.
  • March, C. C. (1998). The Effect of Age at Entrance to School on Academic Success in Reading and Mathematics (Degree of Doctor). Stade University of New York, USA.
  • Mayer, S. E. ve Harris, D. K. (2001). Does Age at Enrollment in First Grade Affect Children’s Cognitive Test Scores? USA: University of Chicago.
  • Meisels, S. (1992). Doing Harm by Doing Good: Iatrogenic Effects of Early Childhood Enrolment and Promotion Policies. Early Childhood Research Quarterly, 7(2), 155–174.
  • Merkezi, U. Ç. ve Serisi, Ç. H. (2009). Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Komitesi’nin Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’ye İlişkin Genel Yorumları 2008–2011. Ankara.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2014). Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. Resmî Gazete. Sayı: 29072.
  • Morse, J. M. (1991). Approaches to Qualitative-Quantitative Methodological Triangulation. Nursing Research, 40(2), 120–123.
  • Nam, K. (2014). Until When does the Effect of Age on Academic Achievement Persist? Evidence from Korean Data. Economcs of Education Review, 0(40), 106-122.
  • Nunan, D. (1999). Research Methods in Language Learning. Eighth Printing. Cambridge: CUP.
  • Oktay, A. (1983). Okul Olgunluğu, Farklı Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Ortamlara Yetişen Çocuklarda Okul Olgunluğunun Ölçülmesi, (Doçentlik Tezi), İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Oktay, A. (1983). Okul Olgunluğu. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • Oktay, A. ve Unutkan, Ö. P. (2003). İlköğretime Hazır Oluş ve Okul Öncesi Eğitimle İlköğretimin Karşılaştırılması. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme, (7. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özgenel, S. (1992). İlkokulun İlk Günlerinde Çocuk. Yaşadıkça Eğitim, 0(24), 5-9.
  • Özkan, E. ve Sezen, H. K. (2017). Toplum İçin Yöneylem Araştırması: Eğitim Yönetiminde Sistem Yaklaşımı Uygulaması. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 36(1), 83-109.
  • Özmert, E. N. (2006). Erken Çocukluk Gelişiminin Desteklenmesi-III: Aile. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 49(3), 256-273.
  • Palinkas, L. A.; Horwitz, S. M.; Green, C. A.; Wisdom, J. P.; Duan, N. ve Hoagwood, K. (2015). Purposeful Sampling for Qualitative Data Collection and Analysis in Mixed Method Implementation Research. Administration and Policy in Mental Health, 42(5), 533-44.
  • Patton, M. (1990). Qualitative Evaluation and Research Methods. (p. 169-18.) Beverly Hills, CA: Sage.
  • Phillips, D. A. (2017). Commentary: Beyond more of the Same–Sustaining the Benefits of Preschool Education–Reflections on Bierman et al. (2016). Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(2), 138-139.
  • Sakic, M.; Brusic, J. ve Babarovic, T. (2012). The Relation Between School Entrance Age and School Achievement During Primary Schooling: Evidence from Croatian Primary Schools. British Journal of Education Psychology, 83(4), 651-63.
  • Sarıer, Y. (2016). Türkiye’de Öğrencilerin Akademik Başarısını Etkileyen Faktörler: Bir Meta-Analiz Çalışması. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 609-627.
  • Sharp, C. (2002). School Starting Age: European Policy and Recent Research. In LGA Seminar'When Should Our Children Start School. LGA Conference Centre, London, 1 November.
  • Tashakkori, A. ve Teddlie, C. (2003). Handbook of Mixed Methods Research: From Data Triagulation to Mixed Model Desing, 671-701. Thousand Oaks, ABD: SAGE.
  • Tutal, Ö. (2013). İlkokuma Yazma Öğrenmede Okula Başlama Yaşının Okuma-Yazma Başarısına Etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Doç. Dr. Behçet Oral), Diyarbakır: Dicle Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tutal, Ö. ve Oral, B. (2015). İlk Okuma-Yazma Öğrenmede Okula Başlama Yaşınmın Okuma-Yazma Başarısına Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(24), 96-121.
  • Uzunsakal, E. ve Yıldız, D. (2018). Alan Araştırmalarında Güvenirlik Testlerinin Karşılaştırılması ve Tarımsal Veriler Üzerine Bir Uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 14-28.
  • Ülker, İ. (2010). Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinde ve Türk Anayasa Hukukunda Eğitim Hakkı ve Özgürlüğü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), (Danışman: Prof. Dr. Yavuz Atar), Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yilmaz, D.; Bayar-Muluk, N.; Bayoglu, B.; Idil, A. ve Anlar, B. (2016). Screening 5 and 6 Year-Old Children Starting Primary School for Development and Language. The Turkish Journal of Pediatrics, 58(2), 136-144.
  • Zohrabi, M. (2013). Mixed Method Research: Instruments, Validity, Reliability and Reporting Findings. Theory and Practice in Language Studies, 3(2), 254-262.
Toplam 73 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Osman Aslan 0000-0002-0909-7043

Suat Çelik 0000-0001-9858-2165

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 12 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Aslan, O., & Çelik, S. (2022). İLKOKULA BAŞLAMA YAŞININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR KARMA YÖNTEM ÇALIŞMASI. Asya Studies, 6(21), 109-126. https://doi.org/10.31455/asya.1129814

Cited By

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA İLKOKULA BAŞLAMA YAŞI
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.31463/aicusbed.1387107

ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAPSAYICI EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.31463/aicusbed.1340197

88x31.png  Asya Studies dergisinde yer alan eserler Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.