Covid-19 pandemisi nedeniyle başlayan uzaktan eğitim süreci ile birlikte üniversite düzeyinde eğitim öğretim faaliyetlerinde yeni bir öğrenme ortamı meydana gelmiştir. Eğitim öğretim faaliyetlerinin içerik, uygulama ve sınavlarının çevrimiçi ya da kayıttan bilgisayar ortamına taşınması nedeniyle öğrencilerin bu sürece uyumunun ve süreç ile ilgili beklentilerinin anlaşılabilmesi sistemin verimliliği açısından önemli hale gelmiştir. Uzaktan eğitim ile birlikte değişen eğitim öğretim sürecinin etkileyebileceği düşünülen en önemli değişkenlerden biri de akademik başarıdır. Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitimin akademik başarılarına olası etkileri hakkında, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin beklentilerini derinlemesine incelemektir. Nitel araştırma yönteminin uygulandığı bu araştırmaya 19-26 yaş aralığında olan 12 kadın 9 erkek olmak üzere toplam 21 Spor Bilimleri Fakültesi öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verileri analiz etmek amacıyla içerik analizi yapılmıştır. Yapılan içerik analizleri sonrasında uzaktan eğitim sürecinin başlaması ile oluşan yeni öğrenme ortamının, ders içeriğinin ve sınav yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarıları ile ilgili beklentileri üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar uzaktan eğitim sürecinde öğrencileri akademik performans açısından kaygılandıran nedenlerin daha iyi anlaşılabilmesi açısından önemlidir.
Uzaktan Eğitim Akademik Başarı Beklentisi Öğrenme Ortamı Ders İçeriği Spor Bilimleri Fakültesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 4 |