Bu araştırmada coğrafya
öğretmeni ve öğretmen adaylarının soru sorma stratejilerini ortaya koymak
amaçlanmıştır. Tarama modeline göre desenlenen araştırmanın çalışma grubunu
2018-2019 öğretim yılında Konya ilinde MEB bağlı ortaöğretim kurumlarında görev
yapan 20 coğrafya öğretmeni ve Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğrenim gören
4.sınıf 20 coğrafya öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı
olarak Harita Bilgisi konusuna ilişkin geliştirilen çalışma yaprağı
kullanılmıştır. Öğretmen ve öğretmen adaylarından çalışma yaprağında yer alan Harita
Bilgisi konusuna ilişkin kazanımları ve ilgili metni dikkate alarak 20 soru
yazmaları istenilmiştir. Elde edilen sorular içerik analiz yöntemiyle soru türü ve yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre analiz edilmiştir. Elde edilen
sonuçlara göre, coğrafya öğretmen ve öğretmen adayının ağırlıklı olarak açık uçlu ve çoktan seçmeli soru türünü kullandıkları tespit edilmiştir.
Öğretmenlerin hazırladığı soruların büyük bir kısmı taksonomisinin bilgi
boyutunda kavramsal bilgi ve işlemsel
bilgi basamağında; bilişsel süreç boyutunun ise anlama basamağında olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının
hazırladığı soruların ise çoğunluğu taksonominin bilgi boyutunda kavramsal bilgi ve olgusal bilgi basamağında; bilişsel süreç boyutunun ise hatırlama basamağındadır. Elde edilen bu
sonuçlar doğrultusunda coğrafya öğretmen ve öğretmen adaylarının hazırladıkları
sorularda genel eğilim olarak geleneksel ölçme araçlarını kullandıkları ve
hazırladıkları sorularla temel düzey düşünme becerilerini yordamaya
çalıştıkları ifade edilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 24 Sayı: 42 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License