BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Sayı: 29, 0 - , 20.01.2015

Öz

This study aim to examine the effect to academic achievement of Cabri software’s in teaching of topic of angle in the circle to the seventh grade. In this study is apply the matching- only design, a quasi-experimental design, and there are two groups that experimental and control groups. Computer aided instruction by Cabri software is used in experimental group whereas traditional instruction is used in control group. Simple random sampling, it is a random sampling method, is used in select of sampling. This study was conducted with seventh grade (N=48) student in academic years 2011-2012 at a secondary school in Ağrı city. Data collection tool is prepared academic achievement test that made up 20 multiple choice questions by researchers. Pre test is used to before this study start and its result analysis by independent t- test in SPSS 16.0 packed program. There was no significant difference between groups. Post test is analysis by one way ANOVA. There was significant difference between groups in Post Test. The topic of angle in the circle’ instruction Cabri software is more successful than traditional instruction

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik (1.Baskı). Uygun Basın ve Tic. Ltd. şti., İstanbul.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi (3. Baskı). Derya Kitabevi, Trabzon.
  • Baki, A. ve Özpınar, İ. (2008). Logo destekli geometri öğretimi materyalinin öğrencilerin akademik başarılarına etkileri ve öğrencilerin uygulama ile ilgili görüşleri. Çukurova Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 34, 153-163.
  • Başaran, İ. E. (1992). Eğitim psikolojisi: Modern eğitimin psikolojik temelleri (12.baskı). Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • Bottino, R. M ve Kynigos, C. (2009). Mathematics education & digital technologies: facing the challenge of networking European research teams. International Journal of Computers for Mathematical Learning, 14, 203–215
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç - Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel. F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Pegem Akademi yayınları, Ankara.
  • Cakir, O ve Simsek, N. (2010). A comparative analysis of the effects of computer and paper- based personalization on students’ achievement. Computers & Education, 55, 1524- 1531
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • Demir, V. (2010). Cabri 3d dinamik geometri yazılımının, geometrik düşünme ve akademik başarı üzerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul
  • Ersoy, Y. ve Baki, A. (2004). Teknoloji destekli matematik eğitimi için okullarda aşılması gereken engeller. Matematikçiler Derneği Bilim Köşesi, http://www.matder.org.tr. 26.03.2011
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. and Hyun, H.H. (2012). How to design and evaluate research in education (Eight Edition). McGraw-Hill, New York.
  • Ganguli, A. B. (1990). The microcomputer as a demonstration tool for instruction in mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 154-159.
  • Gürbüz, R. ve Gülburnu, M. (2013). 8. sınıf geometri öğretiminde kullanılan cabri 3D’nin kavramsal öğrenmeye etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 4(3), 224-24.
  • Işık, A. ve Bekdemir, M. (1998). Matematiğin doğası ve eğitimdeki yeri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 245
  • Kaplan, A. ve Ozturk, M. (2012). The effect of computer based instruction method on instruction of ratio- proportion and development of proportional reasoning. Energy Education Science and Technology Part B-social And Educational Studies. 4(3), 1663- 1672
  • Kaplan, A., Öztürk, M. ve Ertör, E. (2013). The Efficiency of Computer- Aided Instruction and Creative Drama on Academic Achievement in Teaching of whole numbers to seventh Grade Students. International Journal of Academic Research Part B. 5(2). 49- 56
  • Karalar, H. ve Sarı, Y. (2007). Bilgi Teknolojileri Eğitiminde Bdö Yazılımı Kullanma ve Uygulama Sonuçlarına Yönelik Bir Çalışma. Akademik Bilişim. Dumlupınar Üniversitesi, 31 Ocak-2 şubat 2007, Kütahya.
  • Kayış, A. (2009). Güvenilirlik Analizi. Ş. Kalaycı (Ed.), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (4.Baskı) içinde (404-406). Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti, Ankara.
  • Kösa, T. ve Karakuş, F. (2010). Using dynamic geometry software Cabri 3D for teaching analytic geometry. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2, 1385–1389.
  • Köse, E. (2009). Assessment of the effectiveness of the educational environment supported by computer aided presentations at primary school level. Computers & Education. 53.1355-1362.
  • Liao, Y. C. (2007). Effects of computer-assisted Instruction on students’ achievement in Taiwan: A meta-analysis, Computers & Education, 48 (2), 216-233
  • Mastrogiannis, A. ve Trypa, A. (2010). Investigating the types of infinity using both dynamic geometry systems and the transformation of axial symmetry in regular polygons and the circle. 3rd International Conference of Education, Research and Innovation. Madrid.
  • Noss, R. ve Baki, A. (1996). Liberating school mathematics from procedural view. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 179-182.
  • Odabaşı, F. (1998). Bilgisayar destekli eğitim.Y.Hoşcan (Ed.), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ilköğretim öğretmenliği lisans tamamlama programı içinde (135- 147). http://www.cizgi-tagem.org Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Özerbaş, M.A. ve Kaygusuz, Ç. (2012). “Çember alt öğrenme” alanına ait kavram yanılgılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 78-94
  • Özsoy, N. ve Kemankaşlı, N. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin çember konusundaki temel hataları ve kavram yanılgıları. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3(4), 140-147
  • Öztürk, M. (2011). Bilgisayar Destekli Öğretim Yönteminin Oran Orantı Konusunun Öğretiminde Akademik Başarıya Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Tatar, E. (2012). The effect of dynamic mathematics software on achievement in mathematics: The case of trigonometry. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational studies. 4 (1). 459- 468
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Wang, T. H. (2011). Implementation of web- based dynamic assessment in facilitating junior high school students to learn mathematics. Computers & Education. 56, 1062- 1071
  • Yanık, A. (2013). Cabri yazılımı ile 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri tanımlama, oluşturma ve sınıflama becerilerinin gelişiminin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
  • Yazlık, D.Ö. (2011). İlköğretim 7. sınıflarda Cabri Geometri Plus II ile dönüşüm geometrisi öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Yılmaz, G. K., Ertem, E ve Güven, B. (2010). Dinamik geometri yazılımı cabri’nin 11. sınıf öğrencilerinin trigonometri konusundaki öğrenmelerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 1 (2). 200- 216

ÇEMBERDE AÇILAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE CABRİ YAZILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ

Yıl 2015, Sayı: 29, 0 - , 20.01.2015

Öz

Bu araştırma 7. Sınıf çemberde açılar konusunun öğretiminde Cabri yazılımının kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Deney ve kontrol grubu olarak iki grubun yer aldığı bu çalışmada yarı deneysel desenlerden eşleştirilmiş desen kullanılmıştır. Deney grubuna Cabri ile bilgisayar destekli öğretim uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel öğretimle ders işlenmiştir. Çalışma grubunun seçilmesinde seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme kullanılmıştır. Bu yöntemle 2011-2012 eğitim öğretim yılında Ağrı ilinde bir ortaokula devam eden (N=48) öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 20 çoktan seçmeli sorudan oluşan akademik başarı testi kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin ön bilgi düzeyleri arasında farklılık olup olmadığını tespit etmek amacıyla ön test uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 16.0 paket programında Bağımsız t- testi ile analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı farklılık olmadığı bulunmuştur. Son test sonuçlarını karşılaştırmak amacıyla ANOVA uygulanmıştır. ANOVA sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Cabri ile yapılan öğretimin geleneksel öğretimden daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Bilgisayar destekli öğretim, Cabri, Çember, Matematik Öğretimi.

 

 

The Effect of Cabri Software on Academic Achievement on Instruction of Topic of Angles in Circle

This study aim to examine the effect to academic achievement of Cabri software’s in teaching of topic of angle in the circle to the seventh grade. In this study is apply the matching- only design, a quasi-experimental design, and there are two groups that experimental and control groups. Computer aided instruction by Cabri software is used in experimental group whereas traditional instruction is used in control group. Simple random sampling, it is a random sampling method, is used in select of sampling. This study was conducted with seventh grade (N=48) student in academic years 2011-2012 at a secondary school in Ağrı city. Data collection tool is prepared academic achievement test that made up 20 multiple choice questions by researchers. Pre test is used to before this study start and its result analysis by independent t- test in SPSS 16.0 packed program. There was no significant difference between groups. Post test is analysis by one way ANOVA. There was significant difference between groups in Post Test. The topic of angle in the circle’ instruction Cabri software is more successful than traditional instruction.

Keywords: Computer Aided Instruction, Cabri, Circle, Mathematic Teaching.

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik (1.Baskı). Uygun Basın ve Tic. Ltd. şti., İstanbul.
  • Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi (3. Baskı). Derya Kitabevi, Trabzon.
  • Baki, A. ve Özpınar, İ. (2008). Logo destekli geometri öğretimi materyalinin öğrencilerin akademik başarılarına etkileri ve öğrencilerin uygulama ile ilgili görüşleri. Çukurova Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 34, 153-163.
  • Başaran, İ. E. (1992). Eğitim psikolojisi: Modern eğitimin psikolojik temelleri (12.baskı). Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • Bottino, R. M ve Kynigos, C. (2009). Mathematics education & digital technologies: facing the challenge of networking European research teams. International Journal of Computers for Mathematical Learning, 14, 203–215
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç - Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel. F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Pegem Akademi yayınları, Ankara.
  • Cakir, O ve Simsek, N. (2010). A comparative analysis of the effects of computer and paper- based personalization on students’ achievement. Computers & Education, 55, 1524- 1531
  • Çilenti, K. (1988). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • Demir, V. (2010). Cabri 3d dinamik geometri yazılımının, geometrik düşünme ve akademik başarı üzerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul
  • Ersoy, Y. ve Baki, A. (2004). Teknoloji destekli matematik eğitimi için okullarda aşılması gereken engeller. Matematikçiler Derneği Bilim Köşesi, http://www.matder.org.tr. 26.03.2011
  • Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. and Hyun, H.H. (2012). How to design and evaluate research in education (Eight Edition). McGraw-Hill, New York.
  • Ganguli, A. B. (1990). The microcomputer as a demonstration tool for instruction in mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 154-159.
  • Gürbüz, R. ve Gülburnu, M. (2013). 8. sınıf geometri öğretiminde kullanılan cabri 3D’nin kavramsal öğrenmeye etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 4(3), 224-24.
  • Işık, A. ve Bekdemir, M. (1998). Matematiğin doğası ve eğitimdeki yeri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 245
  • Kaplan, A. ve Ozturk, M. (2012). The effect of computer based instruction method on instruction of ratio- proportion and development of proportional reasoning. Energy Education Science and Technology Part B-social And Educational Studies. 4(3), 1663- 1672
  • Kaplan, A., Öztürk, M. ve Ertör, E. (2013). The Efficiency of Computer- Aided Instruction and Creative Drama on Academic Achievement in Teaching of whole numbers to seventh Grade Students. International Journal of Academic Research Part B. 5(2). 49- 56
  • Karalar, H. ve Sarı, Y. (2007). Bilgi Teknolojileri Eğitiminde Bdö Yazılımı Kullanma ve Uygulama Sonuçlarına Yönelik Bir Çalışma. Akademik Bilişim. Dumlupınar Üniversitesi, 31 Ocak-2 şubat 2007, Kütahya.
  • Kayış, A. (2009). Güvenilirlik Analizi. Ş. Kalaycı (Ed.), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (4.Baskı) içinde (404-406). Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti, Ankara.
  • Kösa, T. ve Karakuş, F. (2010). Using dynamic geometry software Cabri 3D for teaching analytic geometry. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2, 1385–1389.
  • Köse, E. (2009). Assessment of the effectiveness of the educational environment supported by computer aided presentations at primary school level. Computers & Education. 53.1355-1362.
  • Liao, Y. C. (2007). Effects of computer-assisted Instruction on students’ achievement in Taiwan: A meta-analysis, Computers & Education, 48 (2), 216-233
  • Mastrogiannis, A. ve Trypa, A. (2010). Investigating the types of infinity using both dynamic geometry systems and the transformation of axial symmetry in regular polygons and the circle. 3rd International Conference of Education, Research and Innovation. Madrid.
  • Noss, R. ve Baki, A. (1996). Liberating school mathematics from procedural view. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 179-182.
  • Odabaşı, F. (1998). Bilgisayar destekli eğitim.Y.Hoşcan (Ed.), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ilköğretim öğretmenliği lisans tamamlama programı içinde (135- 147). http://www.cizgi-tagem.org Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Özerbaş, M.A. ve Kaygusuz, Ç. (2012). “Çember alt öğrenme” alanına ait kavram yanılgılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 28, 78-94
  • Özsoy, N. ve Kemankaşlı, N. (2004). Ortaöğretim öğrencilerinin çember konusundaki temel hataları ve kavram yanılgıları. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 3(4), 140-147
  • Öztürk, M. (2011). Bilgisayar Destekli Öğretim Yönteminin Oran Orantı Konusunun Öğretiminde Akademik Başarıya Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi, Erzurum
  • Tatar, E. (2012). The effect of dynamic mathematics software on achievement in mathematics: The case of trigonometry. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational studies. 4 (1). 459- 468
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Wang, T. H. (2011). Implementation of web- based dynamic assessment in facilitating junior high school students to learn mathematics. Computers & Education. 56, 1062- 1071
  • Yanık, A. (2013). Cabri yazılımı ile 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri tanımlama, oluşturma ve sınıflama becerilerinin gelişiminin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir
  • Yazlık, D.Ö. (2011). İlköğretim 7. sınıflarda Cabri Geometri Plus II ile dönüşüm geometrisi öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Yılmaz, G. K., Ertem, E ve Güven, B. (2010). Dinamik geometri yazılımı cabri’nin 11. sınıf öğrencilerinin trigonometri konusundaki öğrenmelerine etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 1 (2). 200- 216
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Kaplan

Mesut Öztürk

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 2015
Gönderilme Tarihi 20 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Kaplan, A., & Öztürk, M. (2015). ÇEMBERDE AÇILAR KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE CABRİ YAZILIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(29).