Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE SON 10 YILDA FİZİK EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2021, Sayı: 42, 304 - 323, 30.06.2021
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.831817

Öz

Bu araştırmada, fizik eğitimi alanındaki kavram yanılgıları ile ilgili makalelerin belirli temalar altında incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 2010-2019 yılları arasında 32 eğitim fakültesi dergilerine ek olarak ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanı (UVT) ve google akademik kullanılarak 84 çalışma incelenmiştir. Tarama yapılırken belirtilen aralıktaki eğitim fakültesi dergilerinin tüm sayıları incelenmiş ve anahtar kelimeler olarak fizik eğitimi, kavram yanılgısı ve kavramsal anlama kelimeleri kullanılarak diğer arama motorlarında taranmıştır. Doküman analizine göre yapılan araştırmada makaleler, fizik konu içeriği, kavram yanılgılarını belirlemek ve gidermek için kullanılan yöntem ve teknikler ve çalışma grupları açısından yıllık bazda incelenmiştir. Araştırma sonucunda incelenen makalelerin daha çok kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik olduğu tespit edilmiştir. Kavram yanılgıları ile ilgili en çok makalenin 2018 yılında yayınlandığı tespit edilmiştir. Makaleler fizik konu içeriği açısından değerlendirildiğinde, en fazla çalışmanın mekanik sonrasında optik üzerine olduğu görülmektedir. Araştırmada kavram yanılgılarını tespit etmek için kullanılan veri toplama araçları açısından en çok açık uçlu sorular ve çoktan seçmeli testlerin kullanıldığı belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bir diğer sonuç da incelenen makalelerde çalışma grubu olarak daha çok öğretmen adaylarının tercih edildiği tespit edilmiştir. Kavram yanılgılarının gidermede kullanılan yöntem açısından, kavram karikatürlerinin ve kavramsal değişim metinlerinin daha çok kullanıldığı araştırma kapsamında elde edilen sonuçlardan biridir.

Kaynakça

  • Abimbola, I.O. (1988). The problem of terminology in the Study of students’ conceptions in science, Science Education,72, 175-184.
  • Acemioğlu, R., ve Doğan, Y. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi,1(1), 54-67.
  • Anıl, Ö., ve Küçüközer, H. (2017). Ortaöğretim öğrencilerinin aynalar konusundaki kavramsal anlamalarının analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi,43,78-122.
  • Avcı, D. E., Kara. İ., ve Karaca, D. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının iş konusundaki kavram yanılgıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,31,27-39.
  • Ay-Sarı, Ö. ve Aydoğdu, C. (2015). Maddenin halleri ve ısı konusunda kavram yanılgılarının giderilmesinde kavramsal değişim metinlerinin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 99-111.
  • Ayas, A., Yaman, F. ve Kala, N. (2010). Bilgisayar destekli tahmin-gözlem-açıklama (TGA) etkinlikleriyle öğrencilerin günlük hayatta karşılaşılan asitler ve bazlar ve bunlar arasında gerçekleşen reaksiyonlar hakkındaki anlamalarının belirlenmesi. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Dokuz Eylül Üniversitesi. İzmir.
  • Aykutlu, Ertaş & Şen. (2011). Fizik eğitiminde yapılan çalışmaların içeriği ve son yıllardaki yönelimler. 28. Uluslararası Fizik Kongresi, 366.
  • Aydoğan, S., Güneş, B. & Gülçiçek, Ç. (2003). Isı ve sıcaklık konusunda kavram yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 111-124.
  • Aydoğan, Ş., Köksal, E. A. (2017). İlköğretim fen eğitiminde kavram yanılgıları konusunda yapılan çalışmaların içerik analizi. Eğitimde Kuram ve Uygulama,13(2), 232-260.
  • Atasoy, Ş., & Akdeniz, A., R. (2009). Kavram karikatürlerinin etki-tepki kuvvetleri ile ilgili yanılgıları gidermeye etkisi. 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Atasoy, Ş., Tekbıyık. A., Gülay. A. (2013). Beşinci Sınıf öğrencilerinin ses kavramını anlamaları üzerine kavram karikatürlerinin etkisi. Türk fen eğitimi dergisi,10(1), 176-196.
  • Balbağ, M., Z. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kelime ilişkilendirme testi (kit) kullanılarak kütle ve ağırlık kavramlarına ilişkin bilişsel yapılarının belirlenmesi. ESTÜDAM Eğitim Dergisi,3(1).
  • Balbağ, M., Z. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının hız ve sürat kavramlarına ilişkin bilişsel yapıları: kelime ilişkilendirme testi (kit) uygulaması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,33, 38-47. doi: 10.14582/DUZGEF.1875
  • Balım, A.G., İnel, D. ve Evrekli, E. (2008). The effects the using of concept cartoons in science education on students’ achievement and enquiry learning skill perceptions. Elementary Education Online,7(1), 188-202.
  • Balta, N. (2016). High school teachers’ understanding of blackbody radiation. International Journal of Science and Mathematics Education,16(1), 23-43.
  • Baybars-Görecek, M., ve Küçüközer, H. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuantum fiziğine ilişkin kavramsal anlamaları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,1(1).
  • Bozkurt, E. (2008). Fizik eğitiminde hazırlanan bir sanal laboratuvar uygulamasının öğrenci başarısına etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Cohen, R., Eylon, B. and Ganiel, U. (1982). Potential difference and current in simple elektric circuits: A Study of students’ concept, American Journal of Physics,51(5), 407-412.
  • Çakır, S.Ö. ve Yürük, N. (1999). Oksijenli ve oksijensiz solunum konusunda kavram yanılgıları teşhis testinin geliştirilmesi ve uygulanması. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. MEB, ÖYGM, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çakır, Ş.Ç. ve Uludağ, G. (2019). Okul öncesi dönemdeki çocukların ‘’ışık’’ ilişkin kavramına bilgilerin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi,52(1), 163-189.
  • Çepni, S. & Ayvacı, H.Ş. (2007). Fen ve Teknoloji eğitiminde alternatif (performans) değerlendirme yaklaşımları. S. Çepni (Ed.). Kuramdan uygulamaya Fen ve Teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem A.
  • Çoban, A. (2018). Probleme Dayalı Öğretim (PDÖ) yönteminin kuantum fiziği ‘klasik fiziğin yetersizlikleri’ konusunun öğretimi üzerine etkilerinin araştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Çoruhlu-Şener, T., ve Çepni, S. (2015). “Güneş sistemi ve ötesi: uzay bilmecesi” ünitesinde karşılaşılan öğretmen problemleri ve yanılgıları: bir özel durum çalışması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi,8(2), 268-281.
  • Demir, A., & Sezek, F. (2009). İlköğretim sekizinci sınıf fen ve teknoloji dersi genetik ünitesindeki kavram yanılgılarının giderilmesinde grafik materyallerinin etkisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(12), 573–587.
  • Demir, Y., Uzoğlu, M., ve Büyükkasap, E. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuvvet ve hareket ile ilgili sahip olduğu kavram yanılgılarının belirlenmesinde kullanılan karikatürlerin ve çoktan seçmeli soruların etkililiğinin karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,1(1), 2146-9199.
  • Demirci, N. ve Ahçı, M. (2016). Işık ve optik konuları ile ilgili üniversite öğrencilerinin kavramsal anlama düzeyleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED),10(1), 142-181.
  • Didiş, N., Eryılmaz, A., ve Erkoç, Ş., (2007). Students’ Comprehension of Fundamental Concepts in Quantum Mechanics: A Qualitative Study. GIREP-EPEC Conference- Frontiers of Physics Education, Croatia.
  • Dokuzfidan, G. (2019). Lise öğrencilerinin fotoelektrik ve Compton olaylarına ilişkin fikirleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Duit, R., & Treagust, D.F. (2003). Conceptualchange: A powerful framework for improving science teaching and learning. International Journal of Science Education,25, 671-688.
  • Durmuş, J. (2009). İlköğretim fen bilgisi dersinde kavramsal değişim metinlerinin ve deney yönteminin akademik başarıya ve kavram yanılgılarını gidermeye etkisi (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Eryılmaz, A. ve Tatlı A. (2000). ODTÜ Öğrencilerinin mekanik konusundaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,18, 93-98.
  • Eryılmaz, A. ve Sürmeli, E. (2002). Üç-aşamalı sorularla öğrencilerin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının ölçülmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 481.
  • Eryılmaz, A. ve Kırmızı. (2002). Öğrenci ve öğretmenlerin lise 2 fizik konularını nasıl daha zevkli öğrenebilecekleri hakkındaki görüşleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 475.
  • Güneş, B. (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu: IV. Bölüm, Bilimsel Hatalar ve Kavram Yanılgıları. (Kitabın diğer bölümlerinin yazarları: Yağbasan, R., Özdemir, E., Temiz, B, Gülçiçek, Ç, Kanlı, U, Ünsal Y, Tunç, T), Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Güneş, T., Akdağ. T. F., ve Güneş, O. (2016). Lise öğrencilerinin sıvıların kaldırma kuvvetinin öğrenilmesine yönelik hazır bulunuşlukları ve kavram yanılgıları. International Journal of Social Sciences and Education Research,2(1).
  • Gürçay, D., ve Gülbaş. E. (2016). Fizik öğretmen adaylarının ısı, sıcaklık ve iç enerji ile ilgili kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,31(3),461-474.
  • Harman, G., ve Çökelez, A. (2018). Öğretimde analoji kullanımının etkisi: lamba parlaklığını nasıl değiştirebiliriz?. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 12(1), 361-391.
  • Harman, G., ve Çökelez, A. (2019). Lamba parlaklığı konusunda değişkenleri belirleme ve kontrol etmenin öğretiminde analoji kullanımının etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(1), 369-400.
  • Heller, P. M. and Finley, F.N. (1992). Variable uses of alternative conceptions: a case study in current elektricity. Journal of Research in Science Teaching,29(3), 259-275.
  • Hewson, P. W., & Hewson, M. G. (1984). The role of conceptual conflict in conceptual change and the design of science instruction, Instructional Science, 13, 1-13.
  • İlbi, Ö. (2006). Ausubel’in, Sunuş yöntemiyle, bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin kimya ünitelerindeki kavram yanılgılarının önlenebilmesi açısından karşılaştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kabapınar, F. (2005). Effectiveness of teaching via concept cartoons from the point of view of constructivist approach. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 135-146.
  • Karakuyu, Y. ve Tüysüz, C. (2011). Elektrik konusunda kavram yanılgıları ve kavramsal değişim yaklaşımı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,10(2), 867-890.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri (Onbirinci Baskı). Anakara: Nobel Yayınları.
  • Kasap, G., ve Ültay. N. (2014). Kavramsal değişim yaklaşımına göre hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin yüzen-batan cisimleri anlamalarına etkisinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,22(2), 455-472.
  • Kaya, A. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ışık ve atom kavramlarını anlama seviyelerinin tespiti. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12(1).
  • Kaya, A. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin atom kavramını anlama seviyelerinin tespiti. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,5(1).
  • Kaya, D., Bozdağ, H. C., Ok, G. (2018). Yedinci sınıf öğrencilerinin basınç konusundaki kavramsal anlamaları ve kavram yanılgılarının matematiksel hatalar açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 321-341.
  • Keogh, B., & Naylor, S. (1997). Thinking about science set of eight posters. Sandbach: Millgate House.
  • Keogh, B., & Naylor, S. (1999). Concept cartoons, teaching and learning in science: an evaluation. International Journal of Science Education, 21, 431-446.
  • Keogh, B., Naylor, S., de Boo, M., & Feasey, R. (2001). (Ed: B, Helgard) Research in Science Education- Past, Present and Future, Formative Assesment Using Concept Cartoons: Initial Teacher Training in the UK. Hingham, USA: Kluwer Academic Publishers.
  • Kıray, S.A., Aktan, F., Kaynar, H., Kılınç, S. & Görkemli, T. (2015). A descriptive study of pre-service science teachers’ misconceptions about sinking–floating. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 16(2).
  • Kıvılcım, H. & Öztuna Kaplan, A. (2019). 5. sınıf öğrencileriyle yüzme-batma üzerine bir tahmin-gözlem-açıklama çalışması, Anadolu Öğretmen Dergisi,3(1),1-15, doı: 35346/aod.553335.
  • Kıryak, Z., Bulunuz, N. & Zeybek, Ö. (2015). Biçimlendirici yoklama soruları ile 7. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki kavramsal anlama düzeylerinin belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED),9(2), 34-60.
  • Kızılcık, Ş., G. ve Güneş, B. (2011). Düzgün dairesel hareket konusunda üç aşamalı kavram yanılgısı testi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 278-292.
  • Kızılcık, H., Önder-Çelikkanlı, N. & Güneş, B. (2015). Fizik öğretmen adaylarının düzgün çembersel hareket konusundaki kavram yanılgılarının zaman içinde değişimi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 9(1), 205-223.
  • Kızılcık, H. Ş., & Ünlü Yavaş, P. (2017). Pre-service physics teachers’ opinions about the difficulties in understanding introductory quantum physics topics. Journal of Education and Training Studies,5(1), 101-109.
  • Kocakülah, A., Demirci, N. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin görüntü ve düzlem aynada görüntü oluşumuna ilişkin kavramsal anlamaları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED),4(1), 141-162.
  • Kocakülah, A., Turan, A. (2019). "Kavramsal değişim yaklaşımı ile ısı sıcaklık konusu öğretiminin beşinci sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi", Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bili mler Enstitüsü Dergisi,35, Denizli, s. 1-17.
  • Laçin-Şimşek, C., Öztuna-Kaplan, A., Çorapçıgil, A., & Mısır, M.E. (2018). Fen bilgisi öğretmenliği 3. Sınıf öğrencilerinin basınç-kaynama noktası ilişkisine yönelik düşünceleri: Bir TGA uygulaması. Kastamonu Education Journal,26(5), 1679-1690. doi:10.24106/kefdergi.2204.
  • Long, S. & Marson, K. (2003). Concept cartoons. Hands on Science,19(3), 22-24.
  • McDermott, L. C., & Redish, E. F. (1999). Resource Letter: PER-1: Physics education research. American Journal of Physics, 67(9), 755-773.
  • Naylor, S., & Keogh, B. (2000). Concept Cartoons in Science Education, UK: Milligate Hause Publishing.
  • Özcan, Ö. (2015). Investigating students conceptual difficulties on commutation relations and expectation value problems in quantum mechanics. ERPA International Congresses on Education (ERPA),26, Athens, Greece.
  • Özdemir, Y. G., ve Kocakülah, M., S. (2017). Kırınım ve girişim konularının öğretiminde farklı etkinliklerin uygulanma sırasının kavramsal değişime etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,6(2), 423-453.
  • Özsevgeç, C.L., Yurtbakan, E. ve Uludüz, Ş. (2019). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin "kütle ve ağırlık" kavramlarına yönelik yanılgılarının giderilmesinde kavram karikatürünün etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi,7(1), 51-67.
  • Pardhon, H. and Bano, Y. (2001). Science teachers’ alternate conceptions about direct-currrents, International Journal of Science Education,23(3), 301-318.
  • Pines, A.L., & West, L.H.T., (1986). Conceptual understanding and science learning: An interpretation of research within a sources-of-knowledge framework. Science Education, 70(5), 583-604.
  • Rowell, A. J., Dawson, C. J. ve Harry, L. (1990). Changing Misconceptions: a challenge to science education. International Journal Science Education,12(2), 167-175.
  • Sarıoğlan, A. B., & Küçüközer, H. (2013). Ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin tork, açısal momentumun korunumu ve keplerin 2. yasasına ilişkin kavramlarının belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED),7(1), 121-141.
  • Sözen, M. ve Bolat, M. (2014).11–18 Yaş öğrencilerin ses hızı ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgılarının belirlenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,33(2), 505-523.
  • Tamkavas, Ç. H., Kıray, S. A., Koçak, A., Koçak, N., (2016). 2005 – 2015 yılları arasında Türkiye’de ısı ve sıcaklık hakkındaki kavram yanılgılarıyla ilgili yapılan çalışmalar: bir içerik analizi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED),10(2), 426-446.
  • Taşlıdere, E. (2013). Kavram karikatürleri ile zenginleştirilmiş çalışma yapraklarının öğrencilerin geometrik optik konusundaki kavramsal anlamalarına etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(167).
  • Taşlıdere, E. (2016). Lise öğrencilerinin mekanik dalgalar konusu kavram yanılgıları: öğrenciler bildikleri ve bilmediklerinin farkındalar mı? Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,35(1), 63-86.
  • Taşlıdere, E. (2016). Development and use of a three-tier diagnostic test to assess high school students’ misconceptions about the photoelectric effect. Research in Science & Technological Education,34(2), 164-186.
  • Tortop, H.S., Bezir N.Ç., Uzunkavak, M. & Özek. N., (2007). Öğrencilerin güneş enerjisi ve uygulamaları konusundaki başarıları ile çevreye ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin araştırılması. Güneş Enerjisi Sistemleri Sempozyumu ve Sergisi Mersin. 8-10 Haziran 2007, 62-66.
  • Turan-Oluk, N. & Ekmekci, G. (2017). Alternatif değerlendirme teknikleri ile geleneksel değerlendirme tekniklerinin öğrenci başarısını ölçme açısından karşılaştırılması. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi/JRES, 4(2), 172-199.
  • Türkoğuz, S. ve Yankayış, K. (2015). Isı ve sıcaklık hakkındaki kavram yanılgılarının günlük yaşama etkileri üzerine öğretmen görüşleri. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,10(2).
  • Tsai, C.C. (2003). Using a conflict map as an instructional tool to change student alternative conceptions in simple series electric-circuits, International Journal of Science Education, 25(3), 307-327.
  • Uzoğlu, M., Yıldız, A., Demir, Y., ve Büyükkasap, E. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ışıkla ilgili kavram yanılgılarının belirlenmesinde kavram karikatürlerinin ve açık uçlu soruların etkililiklerinin karşılaştırılması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD),14(1), 367-388.
  • Uzoğlu, M., ve Aktürk, F. (2019). Beşinci sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklıkla ilgili kavram yanılgılarının belirlenmesinde mektup yazma aktivitesinin kullanılması. Kastamonu Eğitim Dergisi,27(5), doi: 10.24106/kefdergi.3281.
  • Ünlü, P., Gök, B. (2007). Öğrencilerin düzgün dairesel harekette merkezcil kuvvet hakkındaki kavram yanılgılarının araştırılması, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,27(3),141-150.
  • Yağbasan, R., Gülçiçek, Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,13, 102-120.
  • Yağbasan, R., Güneş, B., Özdemir, İ., Temiz, B., Gülçiçek, Ç., Kanlı, U., Ünsal, Y. & Tunç, T. (2005). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu Fizik. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Yılmaz, M.M., Özen- Uyar, R., Dikici-Sığırtmaç, A.(2020). Okul öncesi fen eğitimi alanında yapılan çalışmaların tematik içerik analizi: 2015-2019 yılları arası. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 553-589.
  • Yokuş, G ve Ayçiçek, B. (2020). Kavram karikatürlerinin fen eğitimi dersi akademik başarısı üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir meta-analiz çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,49, 223-246. doi: 10.9779/pauefd.592287.
Toplam 86 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Article
Yazarlar

Betül Şeyma Yeltekin Atar 0000-0002-8594-1517

Işıl Aykutlu 0000-0003-4068-0453

Celal Bayrak 0000-0002-9269-2029

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 26 Kasım 2020
Kabul Tarihi 19 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Yeltekin Atar, B. Ş., Aykutlu, I., & Bayrak, C. (2021). TÜRKİYE’DE SON 10 YILDA FİZİK EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 304-323. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.831817